Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První elektrické Porsche dál ruinuje majitele. Ceny nejlevnějších ojetin klesly pod další magickou hranici, i když toho moc nenajely
15.12.2024 | Petr Miler
Koho by napadlo, že člověk bude mít jednoho dne tendenci litovat někoho, kdo si koupil Porsche? Z elektrického Taycanu se ale stala ekonomická sebevražda takových rozměrů, že už se tomu nejde ani hořce pousmát.
Je to jako fontána zmaru, která nepřestává stříkat. Když jsme nedávno psali o smutném případu majitele Porsche Taycan, který s autem za 4 roky najel 90 tisíc km a musel se smířit s tím, že jen na ztrátě hodnoty tohoto vozu spláchne do toalety miliony, uváděli jsme také, že padnou i další psychologické hranice nejnižší ceny dostupných exemplářů tohoto modelu. A ony padají.
Pro Čechy jistě bude klíčová mez 1 milion Kč, kterou Taycan musí prorazit s razancí víc jak 2,2tunové tramvaje, na to si ale vzhledem k aktuálním cenám ještě musíme počkat. Donedávna se ostatně nepředstavitelnou hranicí zdálo i 50 tisíc Eur, dnes skoro přesně 1,25 milionu Kč, jejíž pokoření jsme predikovali na začátek roku 2025. Ale stejně jako každé „moderní” Vánoce už nemusíme muset čekat na „zuby zahnutý nahoru”, nemusíme dnes čekat ani na dobu Taycanů za míň než 50 tisíc Eur.
V Německu takový pořád nenajdete, na místě extrémní manipulace s cenami aut všeho druhu, v mé druhé domovině v Nizozemsku, ale už opravdu platí ono „ne ne, já nemusím, já už ho vidím”. A dokonce ne jednou. U firmy R Mobility z Geldermalsenu se objevil v prodeji základní Taycan s lepší 84kWh baterií z roku 2021, tedy pouhé tři roky starý kus, který stojí 47 950 Eur, tedy pod 1,2 milionu Kč. Je to daleko nejlevnější pojízdný a nebouraný kus v Evropě, má ale pár háčků, krom nepříliš žádoucí základní verze je to také auto s 228 tisíci najetými km. Vzhledem k tomu je vlastně relativně drahý, neboť oproti původní ceně 101 459 Eur ztratil na hodnotě „jen” něco přes 1,3 milionu korun. Hodně peněz na tři roky, ale ne na ten nájezd.
Naštěstí to není zdaleka jediný kus v prodeji, který rázem cenově padl pod 50 tisíc Eur. V extrému si můžete za méně pořídit třeba i vůz z fotek níže, který je sice o rok starší, jde ale o verzi 4S se stejnou baterkou, na jejímž tachometru vidíme jen 72 tisíc km. A její majitel je v pozici podobné té, kterou jsme zmiňovali zkraje - auto původně za zajímavějších 140 592 Eur (přes 3,5 milionu Kč) zkouší muž z Hilversumu prodat od léta. Začínal na víc jak 60 tisících Eur, dnes už je na pouhých 49 500 eurech a říká, že o ceně dál nebude smlouvat. Ale bude mu dovoleno vůz aspoň za takové peníze prodat?
To se uvidí, i pokud ovšem uspěje, odepíše z pořizovací ceny (té skutečné, ne ceníkové, nizozemské registry znají z daňových důvodů reálné fakturované cifry) plných 91 092 Eur, tedy 2,3 milionu Kč. Tušíme, že první a dosud jediný majitel v reakci na to knihu typu Báječná léta s Taycanem asi nenapíše, ale kdo ví.
Nicméně tohle jsou pořád jen extrémní případy, v celé Evropě už vidíme na prodej 15 nebouraných Taycanů za ceny pod 50 tisíc Eur a v USA jsou takových vozů k mání dokonce desítky. Tak kdy padne čtyřicítka, která bude odpovídat i onomu českému 1 milionu? Březen 2025? Nebo červenec téhož roku? Tipujte, dlouho to ale nebude, tahle fontána opravdu ne a ne vyschnout.









Ceny ojetých Porsche Taycan se dál brutálně propadají. Dnes už si lze vybírat za ceny pod 50 tisíc Eur, levněji koupíte i tento kousek ve slušné specifikaci s nijak extrémním nájezdem. A tušíme, že i meta 40 tisíc Eur alias 1 milionu Kč padne brzy. V tomto případě se bavíme o voze s původní reálnou cenu přes 3,5 milionu Kč. Foto: Jorrit Stracke, publikováno se souhlasem
Zdroje: Marktplaats.nl, Leparking.fr
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Supersportech na čele Bo Bendsneyder, 17. Vostatek včera 12:12
- Dominance Ducati, Toprak a Rea crash; na čele Bulega před Iannonem včera 11:55
- Kymco Sky Town 125i ABS: malý městský skútr včera 11:20
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů 16.2.2025
- Bratři Feiglovi v IDM s německou podporou 15.2.2025
Nejčtenější články
Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
18.1.2025Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
19.1.2025Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
19.1.2025K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
19.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva