Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První komplexní test letních pneu 2017: co brát a co ne pro Octavii, Yeti a spol.?
22.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Se kterými novými pneumatikami auto nejlépe zabrzdí, už jsme vám ukázali, to je ale jen jedna disciplína z mnoha. Jak si nové pneu vedou celkově?
Testy letních pneumatik bývají v předjaří pravidelnou náplní motoristických magazínů. Předevčírem na sebe upoutal pozornost Auto Bild jakousi kvalifikací, kdy vzal 52 sad pneumatik, změřil jejich brzdnou dráhu na suché i na mokré vozovce a 20 z nich poslal dál do kompletního testu. Bylo to zajímavé, ale je to jen jedna z mnoha věcí, které pneumatiky musí zvládat, aby byly opravdu dobré. A celý test německých kolegů vyjde až počátkem března.
Čekat na něj ale nemusíme, pakliže nás kvality těch kterých nových pneu zajímají v širším kontextu. Dnes vám totiž můžeme ukázat výsledky testu německého autoklubu ADAC, který nezůstal jen u dílčích dat. Jeho testem prošlo sice „jen” 31 sad pneumatik, zato ale ve dvou rozměrech. A navíc vhodných pro ta nejprodávanější auta vůbec - jeden je typický pro auta nižší střední třídy, ty byly testovány na Volkswagenu Golf VII, druhý pro crossovery a SUV, které byly obuty na VW Tiguan.
Většinou v podobných testech platí, že zavedené a známé značky pneumatik končívají na prvních příčkách nebo aspoň v horní půlce výsledného hodnocení, a naopak čínské pneumatiky nebo neznámé a levné značky hodny doporučení nejsou. Tentokrát to tak úplně není pravda, jak se dozvíte z tabulek s kompletními výsledky níže.
Spolu s již zmíněným testem se budou výsledky ADACu zajímavě doplňovat. Zatímco ADAC testoval pneumatiky o průměru 15 a 16 palců, AutoBild si posvítil na rozměr 225/50 R17. Dohromady tak vytvoří slušný přehled výkonu novinek i starších kousků na poli pneumatik a vybere si opravdu velká část lidí, kteří chtějí na svůj vůz koupit nové obutí.
Téměř čtvrtina z testovaných pneumatik získala hodnocení „dobré”; výkony na mokré vozovce byly obstojné. Dále vidíme velké procento „uspokojivých” pneumatik, dvě „dostatečné” a jednu „nedostatečnou”. Právě tenhle výsledek je jedním z překvapení tohoto testu.
Mezi 16" letními pneumatikami pro crossovery bylo i několik kousků, které nesly označení M+S a které by tak mohly být v ČR legálně provozovány i v zimním období. Vzhledem k tomu, že mezi letními a zimními pneumatikami je rozdíl nejen ve vzorku, ale i ve směsi gumy, je otázkou, jestli se dá něco takového doporučit. ADAC se kloní spíše k záporné odpovědi, mj. i proto, že podobně jako u celoročních pneumatik budou tyhle kousky představovat určitý kompromis.
Ovšem, nabízí se i otázka, nakolik takovýmto testům věřit. Nebylo by poprvé, kdyby pneumatiky dodané k novinářskému testu byly jiné než ty, které pak mířily na pulty obchodů. A i samotný autoklub ADAC má ve své historii škraloup, když „poupravil” výsledky ankety Žlutý anděl 2014. S tímto vědomím tedy přistupme ke konkrétním výsledkům.


ADAC testoval gumy na dvou Volkswagenech
Nejlepší a nejhorší pneumatiky pro auta nižší střední třídy
Na Golfu jezdilo 16 sad pneumatik rozměru 195/65 R15 a na prvních příčkách moc překvapení nečekejte - zvítězila guma Pirelli Cinturato P1 Verde před Bridgestony a Continentaly. Překvapující je „dobrý” výsledek neznámé a velmi levné pneu Esa-Tecar Spirit 5 HP (od High Performance, nikoliv „5 koní” jako maximální výkon), která je dokonce lepší než Dunlop nebo Nokian. Michelin Energy Saver+ je zase dobrou volbou, pokud u vás moc neprší a chcete, aby gumy dlouho vydržely.
Vlevo vítěz Pirelli Cinturato P1 Verde, uprostřed překvapení testu, Esa-Tecar Spirit 5 HP. Vpravo jsou nejhorší gumy, GT Radial Champiro FE1
Nejlepší a nejhorší pneumatiky pro kompaktní SUV
Volkswagen Tiguan testoval pneumatiky rozměru 215/65 R16 a na prvním místě skončila značka Goodyear. Překvapení je o příčku níž, gumy Cooper Zeon 4XS Sport bychom na druhém místě nečekali. Stejně tak bychom neočekávali značky Bridgestone, Michelin a Yokohama na posledních třech příčkách. Yokohama Geolandar SUV je dokonce jediná pneumatika, která získala hodnocení „nedostatečná”.
Goodyear (vlevo) bychom na špici čekali, značku Cooper (vpravo) už nikoliv
Michelin Latitude Tour HP (vlevo) a Yokohama Geolandar SUV (vpravo) jsou naopak trochu překvapivě nejhorší z testovaných pneumatik
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Taka Nakagami v Mugellu místo Mariniho včera 16:51
- Toprak porazil v úvodu Bulegu včera 15:00
- Thompsonovo premiérové vítězství, 26. Svoboda, Novotný crash včera 14:30
- Vyhrál lokalmatador a lídr šampionátu Manzi, 22. Vostatek včera 13:06
- Superpole superbiků vyhrál Bulega včera 11:19
Nejčtenější články
Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva