První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy

I když pneumatiky obvykle nezáří barvami, ani výsledky tohoto srovnání nejsou černobílé. Na první pohled se může zdát, že s dvěma nejlepšími modely nemůžete šlápnout vedle, jako obvykle je ale třeba zvážit, na jakém povrchu se reálně budete pohybovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy

3.10.2022 | Petr Prokopec

První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy

/

Foto: Pirelli

I když pneumatiky obvykle nezáří barvami, ani výsledky tohoto srovnání nejsou černobílé. Na první pohled se může zdát, že s dvěma nejlepšími modely nemůžete šlápnout vedle, jako obvykle je ale třeba zvážit, na jakém povrchu se reálně budete pohybovat.

Již pár týdnů tu budeme mít kalendářní podzim, myšlenky řady lidí jsou ale spojené spíše až s tím následujícím ročním obdobím. Důvodem jsou pochopitelně stále vyšší účty za energie, stejně jako nejistoty spojené hlavně se zásobami plynu. Bylo by proto jistě záhodno, aby letošní zima byla spíše mírná či teplejší, ničemu takovému ale aktuální předpovědi zatím nenasvědčují.

Jak nám bude v našich domovech, teprve uvidíme, na silnicích má být na každý pád divočeji. Počasí u nás mají větší měrou ovlivňovat jak poryvy horkého vzduchu z Afriky, tak toho studeného z Arktidy. Snadno se tak může stát, že kde bude jeden den sucho a teploty vysoko nad nulou, tam bude druhý den mrznout a vozovku pokryje led či sníh. Proto je třeba věnovat značnou pozornost výběru správného obutí.

Jako na zavolanou tak přichází kompletní výsledky srovnávacího testu německého Auto Bildu, který si vzal na paškál pneumatiky o rozměru 215/55 R17. Ten je momentálně jedním z nejrozšířenějších, přičemž o vítězství původně bojovalo hned 56 kandidátů. V prvém kole, které počítalo s brzděním na mokrém povrchu při rychlosti 80 km/h, se ovšem 26 poroučelo pryč. V druhém, kdy byla měřena brzdná dráha na sněhu při rychlosti 50 km/h, pak byla eliminována další desítka.

Do finále se tedy podívala pouze dvacítka těch nejlepších, jejichž test byl náročnější. Sledováno bylo jak chování na sněhu (slalom, přilnavost, ovladatelnost), tak na mokré (aquaplaning, aquaplaning v zatáčkách, jízda v kruhu, ovladatelnost) a suché trati (brzdění z rychlosti 100 km/h, ovladatelnost a hluk). Kromě toho byly nicméně v potaz vzaty také náklady, a to jak pořizovací cena, tak i odolnost, jenž určuje míru drolení a rychlejšího sjíždění pneumatik.

O vítězství se nakonec dělí pneumatiky Michelin Alpin 6 a Pirelli Cinturato Winter 2. Neznamená to nicméně, že byste po nich měli automaticky sáhnout. Vaši volbu je třeba přizpůsobit hlavně aktuálním podmínkám, neboť v některých oblastech může v zimě převládat suchá vozovka, v jiných mokrá a v dalších zasněžená. Na té se přitom celkově třetí pneumatiky Goodyear Performance Ultragrip+ projevují lépe než výše zmíněné vítězné typy.

Kromě těchto tří pneumatik se výjimečného hodnocení dočkaly ještě Dunlop Winter Sport 5 a Cooper Discoverer Winter. Typ Kumbo Wintercraft WP52 je pak sice brán jen jako uspokojivý, nicméně spojeno je s ním nejmenší opotřebení - na těchto pláštích byste tak měli urazit minimálně o tisíc kilometrů více než s jakýmkoliv jiným obutím. Ač se tedy umístily až na 17. příčce, z pohledu ekonomického jsou vítězem.

Také další pneumatiky zaujaly dílčími vítězstvími, třeba až devatenáctý Uniroyal Winter Expert je tak jako jedenáctý Kleber Krisalp HP3 nejlepším na sněhu. Na mokru pak vedle již zmíněných pirellek boduje šestý Blizzak LM005, zatímco sucho vyhovuje zástupcům firem Continental, Bridgestone a Kumbo. Bridgestone a Michelin jsou pak spojeni s nejkratší brzdnou dráhou, zatímco Nokian a Nexen s nejnižším hlukem.

Nad volbou těch správných zimních pneumatik je tedy opravdu třeba přemýšlet, koneckonců vás do problémů mohou přivést i vítězové testu. S těmi nejhůře hodnocenými pneumatikami (tedy v rámci tohoto srovnání s těmi uspokojivými) pak naopak můžete zabodovat. Volba je tedy jako vždy na vás.

Výsledky testu zimních pneumatik Auto Bildu, rozměr 215/55 R17

1. Michelin Alpin 6 - excelentní
1. Pirelli Cinturato Winter 2 - excelentní
3. Goodyear UltraGrip Performance+ - excelentní
4. Dunlop Winter Sport 5 - excelentní
5. Cooper Discoverer Winter - excelentní
6. Bridgestone Blizzak LM005 - dobré
7. Hankook Winter i*cept RS 3 - dobré
8. Contínental WinterContact TS 870P - dobré
9. BF Goodrich G-Force Winter2 - dobré
9. Semperit Speed-Grip 5 - dobré
11. Kleber Krisalp HP3 - dobré
12. Vredestein Wintrac Pro - dobré
13. Falken Eurowinter HS01 - dobré
14. Nexen Winguard Sport 2 - dobré
15. Maxxis Primetra Snow WP6 - dobré
16. Firestone Winterhawk 4 - uspokojivé
17. Kumho Wintercraft WP52 - uspokojivé
18. Nokian WR Snowproof P - uspokojivé
19. Fulda Kristall Control HP 2 - uspokojivé
19. Uniroyal Winter Expert - uspokojivé


První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy - 1 - Michelin Alpin6 a Pirelli Cinturauto Winter2 01První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy - 2 - Michelin Alpin6 a Pirelli Cinturauto Winter2 02První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy - 3 - Michelin Alpin6 a Pirelli Cinturauto Winter2 03První velký test zimních pneu našel to nejlepší obutí pro letošní zimu, dobře vyberete hned s několika typy - 4 - Michelin Alpin6 a Pirelli Cinturauto Winter2 04
Obecně nejlepšími pneumatikami pro letošní rok jsou dle magazínu Auto Bild Michelin Alpin 6 a Pirelli Cinturato Winter 2. Než po nich nicméně automaticky sáhnete, ujistěte se, že spíše nepotřebujete typy excelující třeba na sněhu. Foto: Michelin/Pirelli

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.