Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Velmi spolehlivé auto lidé v bazarech přehlíží, i když spadá do oblíbené třídy, o to levněji ho koupíte
7.8.2022 | Petr Prokopec
Na zájmu a nezájmu lidí o některá auta je krásné, že někdy nedává vůbec žádný smysl. To je šance pro ty, kteří jednají racionálně - tohle auto by mělo patřit mezi žádané a drahé, jenže není.
Pokud na trhu s ojetinami lovíte častěji, možná se vám občas stane, že z autobazaru nakonec odjedete s jiným vozem, než jaký jste si původně vyhlídli. Na mysli teď nemáme jen jiný rok výroby nebo verzi určitého modelu, ale rovnou zcela odlišný typ, a to klidně i od jiného výrobce. Jakkoli vás totiž internet může připravit na mnohé, mnohé věci vám dojdou až ve chvíli, kdy potenciálnímu obyvateli vaší garáže stojíte tváří v tvář. Oslovit vás v té chvíli dokáže vůz, o kterém jste jinak vůbec neuvažovali.
Ford EcoSport patří právě k těm vozům, pro které do bazarů nemíří téměř nikdo. Ostatně příliš žádané toto SUV nebylo ani jako nové, a to až do chvíle, než v roce 2017 došlo na facelift. Ten přinesl přepracované čelní i zadní partie, zatímco uvnitř bylo možné šáhnout po modernějších multimédiích s větší obrazovkou. Registrace tak rázem vyletěly nahoru a v roce 2019 bylo auta v Evropě prodáno dokonce desetinásobné více oproti 2012 (120 376 aut vs. 12 890 aut).
Popularita EcoSportu je vrtkavá, jeho kvalita a spolehlivost ale ne. I když ani po relativním úspěchu v roce 2019 nepatřil a nepatří mezi bestsellery (loni si v Evropě našel zase jen 31 081 kupců), v aktuálních statistikách TÜV patří mezi hvězdy bez ohledu na rok výroby a v segmentu SUV představuje špičku. Mezi dvou- až tříletými vozy je na silně nadprůměrném 45. místě absolutně s necelými 4 závadami na 100 aut, mezi čtyř- až pětiletými je dokonce 32. celkově. Je to tedy jasně nejspolehlivější Ford a jedno z nejspolehlivějších malých SUV.
Lidem ale uvízl v paměti spíše jako neatraktivní model, a tak ho v bazarech přehlíží. Jejich chyba, neboť v případě mladších aut, kterých je na trhu beztak nejvíce, míjí zajímavou nabídku. Pokud je pro vás prioritou pohon všech kol, koupíte dokonce ještě levněji, neboť v takovou chvíli musíte pro vozy před faceliftem - po jeho příchodu byl pohon 4x4 z nabídky vypuštěn (inu, pokrok nezastavíte). U starších vozů je problémů logicky více, pozor je třeba dát hlavně na úniky oleje, výfukový systém a činnost parkovací brzdy. EcoSport z roku 2016 byl dále povoláván automobilkou zpět do servisů kvůli špatným předním lichoběžníkům, jenž mohly prasknout (zkontrolujte tedy, zda servis proběhl).
Potíže také bývají s elektronikou, naopak korozi zatím auto prakticky nezná. S faceliftem v roce 2017 navíc byla odstraněna i většina výše zmíněných neduhů. Novější EcoSporty jsou tedy zatím skoro neprůstřelné, přesto ani mezi mladšími vozy nečekejte nic drahého. Starších aut je v nabídce vzhledem k jejich dobovým prodejům velmi málo, když ale najdete, koupit pěkný kousek pod 200 tisíc není problém. Od zhruba 250 tisíc si pak můžete vybírat i pár let starých, nepříliš jetých kousků i s výrazně méně než 100 tisíci km na tachometru. Za to dnes nekoupíte žádné nové auto, natož pak srovnatelné.
My bychom nejvíce sáhli po variantách s pohonem všech kol a 125koňovým dieselovým čtyřválcem, ty ale se zhruba 5 léty na krku už vyjdou na 400 tisíc Kč. Pokud si 4x4 odpustíte, můžete cenově mnohem níže volit mezi litrovým tříválcem a benzinovou či znovu dieselovou jedna-pětkou, které svými výkony pokrývají pásmo od 95 do 125 koní. Trhač asfaltu EcoSport není v žádném případě, drsnější povrch mu ale nevadí.
Můžeme pak už jen dodat, že stinnou stránkou pro řadu motoristů mohou být zadní dveře. Ty se totiž nevyklápí vzhůru, ale otevírají do strany. Způsobit to může problémy ve stísněných prostorech, zvláště pokud jste se navíc ještě rozhodli pro příplatkové zadní rezervní kolo. S jeho pomocí je totiž sice EcoSport mnohem výjimečnější, ovšem zároveň s tím je komplikovanější parkování.






Původní verze Fordu EcoSport byly standardně osazené rezervou na zádi, i tento prvek ale řadu Evropanů od koupě odradil. Faceliftované provedení pak dorazilo v roce 2017 a přineslo jak změny v designu, tak v technice. Dnes jde po chvilkách slávy znovu o hodně přehlížené, a tedy levné auto, které je přitom statisticky velmi spolehlivé. Foto: Ford
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 8 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 9 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva