Stacionární radary ve Velké Británii přináší v řadě případů zvýšení nehodovosti

 | 15 příspěvků | 26.8.2011 Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený Jiří Bok

Skvělý článek, jsem absolu.. | 26.8.2011 12:11reagovat
avatar

Skvělý článek, jsem absolutně PRO! Dejte dohromady vzor dopisu, kam si jen každý doplní místa měření a s mým posláním můžete počítat. Pak už si jen někde na fóru řekneme, co si kdo vzal na bedra. Jsem na to strašně zvědavý.

Nepřihlášený Xcell

Pridavam se. Rozhodne by n.. | 26.8.2011 12:19reagovat
avatar

Pridavam se. Rozhodne by nekdo mel udela pritrz bujeni techhle prihravek do kapsy ruznym Czech Radarum a tohle se zda byt jako velmi rozumna cesta.

Nepřihlášený expat

Jsem pro! | 26.8.2011 14:09reagovat
avatar

Jsem pro!

Nepřihlášený karel

Bohužel spousta lidí čte j.. | 26.8.2011 14:36reagovat
avatar

Bohužel spousta lidí čte jen Hovinky.cz a tam to takhle nikdy nepodají (nebo Iděs.cz). takže jsou zaslepení honěním pirátů silnic překračujícím rychlosti o závratné hodnoty, třeba 5km/h

goes

kdyby se nehody zvysilu vs.. | 26.8.2011 14:50reagovat
avatar

kdyby se nehody zvysilu vsude kde dali kamery, tak by se to dalo priradit kameram. Pokud jen na casti, tak to kameram prisuzovat nejde. Tudiz neni dukaz, ze za to ty kamery mohou. Meli by je sundat a sledovat co se stane, ci jen na casti, aby mohli sledovat vyvoj a proovnavat.

Ale pro ovce je to dostacujici dukaz, ze neco nefunguje. Ze postaven na vode jim nevadi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dobrota.

Reakce na: kdyby se nehody zvysilu vs.. | 26.8.2011 15:25reagovat
avatar

Máte pravdu, že v článku se neuvádějí žádné spolehlivé informace. Že u 15-20% radarů došlo ke zvýšení nehodovosti o 0 až 30%. Chybí úplně informace o kolik se snížila nehodovost u zbytku radarů. Jak se změnila celková nehodovost u všech radarů.

Nepřihlášený Dobrota

Co se týče malé nehodovost.. | 26.8.2011 15:34reagovat
avatar

Co se týče malé nehodovosti na německých dálnicích, kde je neomezená rychlost, to může mít 2 vysvětlení. Němci mají všeobecně spořádanější povahu, méně riskují a dělají, co se sluší a patří.

Na druhé straně když jsou zvyklí uvolňovat místo rychleji jedoucím vozidlum, tak odpadají nehody způsobené (jako u nás), že někteří řidiči trestají nebo stíhají rychleji jedoucí vozidla, protože to se přece nesmí a domnívají se, že jim to dodává právo, aby se sami chovali nepřístojně.

goes

ja vim, ze to Walter neude.. | 26.8.2011 16:19reagovat
avatar

ja vim, ze to Walter neudela, protoze z vetsi casti vari z vody, nicmene ma nejakou statistiku prepoctu dopravnich nehod na DE dalnicich s neomezenou rychlosti na jejich delku a na pocet aut, co tam projede vuci usekum s omezenou rychlosti, ci napr. vuci CZ dalnicim? Ono sice lze tvrdit, ze patri mezi "nejbezpecnejsi" protoze i ten posledni se pod takto vadni frazi schova, ale ocekavam, ze asi ma nejaka cisla, kdyz to tvrdi.

Tedy ja to neocekavam, tu se obecne vari dle toho, jak se kdo vyspi, ale treba neco bude a budeme prekvapeni.

vana

I když z omezení rychlostí.. | 27.8.2011 07:49reagovat
avatar

I když z omezení rychlostí a kontrol (včetně způsobu jejich provádění) taky nejsem nijak nadšený, ponechání svobodného rozhodování o rychlosti na zdravém úsudku řidičů by byl úplný nesmysl. Aspoň teda v naší společnosti. Bohužel.

Nepřihlášený Honza42

Proč by to měl být nesmysl.. | 27.8.2011 08:05reagovat
avatar

Proč by to měl být nesmysl. Vždyť na valné většině komunikací tomu tak je. Na okreskách mají místní řidiči co to tam znají téměř 100% jistotu, že tam žádný radar není. A nejezdí tam 200 km/h. Jsou silnice s pěkným povrchem kde radar ještě nikdy nebyl. A nikde se tam mrtvoly kolem silnice neválí.

Vliv police je přeceňován nejmíň o 1000%. Měření rychlosti je celkem blbost, nehody se dějí převážně z jiných důvodů.

vana

Honza: Souhlasím že velká.. | 27.8.2011 08:29reagovat
avatar

Honza: Souhlasím že velká část lidí jezdí s rozumem ale bohužel zdaleka ne všichni. Navíc nejde jen o bezpečnost ale například i o obyčejné obtěžování obyvatel hlukem projíždějících aut. Například zrovna kolem mého baráku v obytné zástavbě je čtyřicítka, ale svobodně se rozhodující jedinci tady klidně proletí dvojnásobkem (často sami policajti v civilu jedoucí na nedalekou střelnici). a takových případů jsou spousty. Téma je sice o nehodách, ale aspektů má rychlost vždy víc.

Nepřihlášený Net

Bezpečnost rozhodně není j.. | 27.8.2011 20:55reagovat
avatar

Bezpečnost rozhodně není jen o rychlosti, náslledky případné náhody na ní ale dost závisí. Nicméně rychlost se dá docela dobře měřit a i řidič má možnost jet spolehlivě nižší než maximální rychlostí. Dodržování bezpečné vzdálenosti se měří a dodržuje podstatně hůře a přizpůsobení rychlosti či sledování provozu se měřit prakticky nedá...

Nepřihlášený cesky hon na carodejnice

V cechach to je moderni a.. | 29.8.2011 08:48reagovat
avatar

V cechach to je moderni a zmedializovany hon na carodejnice, ale neni to zase tak strasne a zase vsude kolem to neni az tak ruzove. Co se tyce nemecka, zase uz tak moc neomezene dalnce tam nemaji jako byvalo. Je pravdou ze koncentrace exotu na 100km je mensi nez v cz dle zkusenosti 5/100km, u nas tak 30/100km. V nemecku se bezne do te kategorie radi nemecky duchodce se stribrnym c klasse a nebo seredna nemka cca 25 v polu a podobnych nejedoucich uberautech. Je pravdou pokud clovek jede hodne rychle uz dost pred vami ta vetsina uhyba, ono je ot dano taky tim ze v risi je dost pokutovano nedodrzeni bezpecne vzdalenosti mezi auty, jednak kamerama na mostech ale pak taky civilnima autama s policii a kamaerama, ktery na to maj moc pekny sw, kde jim pouze staci zpozad vykouknout za kolonou a hnedle maji co potrebuji. V cz se ta skupina prasat neda presne specifikovat a to ani podle typu ci vykonu auta, pochybne populisticke kecy ze nejvice prasat ma audi ci bmw neni vubec pravda (nemam ani jedno), moje zkusenost je uplne nekde jinde a rozhodne tomu vevodi skoda nejlepe f tedeicku. Ale porad jeste ceske dalnice jsou slaby odvar proti tomu jak jezdi danove po dalnicich, holandsko pokud neni jedno velike parkoviste tak taky zadna slava a i takove rakousko nase exoty po dalnicich predci.

Nepřihlášený Honza

Tak to je naprosto očekáva.. | 31.8.2011 16:33reagovat
avatar

Tak to je naprosto očekávaný jev, každé omezení vyvolává negativní reakce. Místo aby se řidiči soustředili na bezpečnou jízdu, tak dávají pozor kde je změří a proto vždy dojde ke zvýšení nehodovosti. Celý systém je špatný radary nemají za úkol zvýšit bezpečnst provozu, ale jsou především zdrojem financí.

Nepřihlášený Skřetík

Není to tak dávno kdy se k.. | 5.9.2011 10:56reagovat
avatar

Není to tak dávno kdy se kdesi rozebíralo, že průměrná rychlost na dálnicích "bez omezení rychlosti" je asi o 7,5 km/h vyšší, než na dálnicicích kde je omezení na 130 km/h. Bohužel si nevybavuju kde jsem to četl.

Jinak že je systém špatný je evidentní - policisté si stěžovali, že "tam kde jsou cedule lidi přibrzdí a jedou povolenou rychlostí". Na základě čehož se nutnost cedulí zrušila, a následně se policisté "radovali že vyberou víc než dvojnásob proti cedulím". No když se nad tím zamyslíte, je pro vás lepší když na nějakém úseku víc lidí policie vybere, nebo když tam víc lidí dodržuje rychlost? Mně tedy přijde lepší to druhé... ty cedule ten úsek dělaly rozhodně bezpečnější. Nemluvě o tom, že občas MP stojí tak, že sama nebezpečné situace způsobuje jen svojí existencí...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše