Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stále aktuální Peugeot 208 už hojně koupíte v bazarech. Překvapí hlavně tím, co vydrží
15.3.2024 | Petr Prokopec
Pochopitelně ho z druhé ruky koupíte podstatně levněji než zcela nový vůz, propad hodnoty ale není až takový, jak by člověk u francouzských aut při jejich reputaci očekával. Proč? Jednoduše proto, že druhá generace 208 boduje spolehlivostí.
Peugeot 208 II s interním označením P21 se poprvé ukázal veřejnosti před pěti lety na autosalonu v Ženevě - to bylo naposledy, kdy tento autosalon něco velkého znamenalo. Ve srovnání se svým předchůdcem Francouzi zásadním způsobem okleštili nabídku spalovacích jednotek a místo nich přivedli do hry elektrické provedení. To je dvakrát dražší než benzinový základ, oproti kterému také nabízí citelně vyšší výkon (136 koní vs. 75 koní). Nicméně je třeba si uvědomit, že baterie o kapacitě 50 kWh představují ekvivalent zhruba 13 litrové nádrže na naftu. Představa, že tedy zvládnete urazit udávaných 350 až 497 km na jeden zátah, je u 1 530 kilo vážícího prcka poněkud naivní.
Po pěti letech na trhu tuzemské zastoupení přistoupilo k akčnímu zvýhodnění, které je v případě elektrické verze dvakrát takové než u benzinových modelů. Zatímco tedy verzi s litrovým tříválcem lze aktuálně pořídit od 380 tisíc korun místo původních 440 000 Kč, e-208 je k mání za 770 tisíc korun, tedy o 120 000 Kč levněji než dříve. I tak nicméně elektrické provedení stojí více jak dvojnásobek a také daleko víc než třeba hybridní varianta v plné palbě. Není tak překvapivé, že zájem je hlavně o spalovací kousky - 48 loni prodaných e-208 podle dat SDA Peugeot opravdu nespasí.
Pokud nicméně ani po slevách na francouzský hatchback nedosáhnete, můžete díky onomu pětiletému působení na trhu vyrazit také do autobazarů. Stačit vám v té chvíli bude zhruba polovina sumy požadované prodejci nových aut, tedy necelých 200 tisíc korun. Připravit se nicméně musíte na nájezd převyšující metu 100 000 km. Pokud se chcete dostat pod něj, rázem jste cenově na čtvrt milionu korun. Pod kapotou vám pak navíc stále bude pracovat jen oněch základních 75 koní.
Peugeot 208 tedy ani jako ojetina není z levného kraje, to však má své opodstatnění. Jde o překvapivě spolehlivé auto, které se dle dat TÜV drží mezi padesátkou nejlepších modelů ve stáří do tří let, což bylo dříve nemyslitelné. Francouzská automobilka navíc dosud musela řešit pouze jednu svolávací akci, která se navíc týkala pouhých 10 aut - špatně nastavená u nich přitom byla geometrie řízení. Jinak si nicméně majitelé nestěžují, a pokud již ano, jde o sporadické výtky směrem k motorům. Zrovna s těmi jsou ovšem spojeny nejdražší opravy, přičemž na některé případy se navíc nevztahuje záruka.
V případě zájmu tedy trvejte na testovací jízdě, i když ta bude ve většině případů jen pro váš klid. Během ní se nezaměřujte jen na správný chod motoru, nýbrž také na problémy, jenž by mohly vyvstat v rámci brzd či podvozku. Napravit je ovšem nestojí takové peníze. Tím jsme nicméně u konce, dále již zbývá upozornit pouze na tradiční nešvary způsobené majiteli. Jejich neopatrnost by vás přitom mohla bolet zvláště u aut osazených litými sedmnáctkami.
Co se elektrické verze týče, Peugeot zatím neprodal tak velké množství aut, aby se to nějak projevilo v anketách a reportech techniků. Znovu ale můžeme zmínit, že vůz je na trhu již pátým rokem - znamená to, že u některých exemplářů již lze počítat jen s tříletou tovární garancí na baterie. A i když ty zatím nejsou spojené s žádným průšvihem, jako je náhlá degradace či samovznícení, co přijde za pár let, je sázkou do loterie.
Dodat lze už jen to, že v bazarech můžete narazit i na vozy osazené 1,5litrovým dieselem, který byl loni s faceliftem vyřazen z nabídky. Právě tato modernizace by vám ale mohla nahrát do karet, neboť auta, která byla vyrobena před ní, rázem klesla na hodnotě o zhruba 50 tisíc korun. Dopřát si je pak můžete s libovolným ústrojím, to elektrické vám ovšem nadále vyprázdní peněženku v daleko větší míře než zcela nový benzinový model.



Druhá generace francouzského hatchbacku v bazarech překvapuje spolehlivostí. I díky ní si poměrně dobře drží hodnotu. Foto: Peugeot
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva