Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
13.5.2024 | Petr Prokopec
Posledních pár let uteklo jako voda, a tak mnozí budou mít pocit, že tohle auto se nevyrábí zase tak dlouho. Ale ouha, v prodeji je už pět let a ceny ojetin jsou velmi příznivé, i když jde o povedený vůz.
Vůbec první generace BMW řady 3 dorazila už v roce 1975 a už během dalších osmi let vznikla v 1,36 milionu exemplářů. Celosvětově proslulým a hlavně dodnes obdivovaným se však stal až její nástupce s kódovým označením E30. Mimo jiné i proto, že až s touto generací dorazilo vůbec první BMW M3 a některé verze trojkové řady si vzala na paškál i dnes pomalu ikonická Alpina. Šlo nicméně o třešinky na obecně povedeném dortu, který se již ve standardu vyznačoval příkladnou ovladatelností.
Od té doby se BMW řady 3 stalo vysněným autem mnoha nadšenců, zejména pak kvůli dodnes vyhledávané generaci E46. Ty další na její odkaz dokonale nenavázaly, přesto i ta poslední s kódovým označením G20 zůstává žádoucím a vlastně i povedeným zbožím. Odhalena byla v říjnu roku 2018 a v roce 2019 už se prodávala jako na běžícím pásu, takže dnes jde o pět let prodávaný model, jakkoli tak nepůsobí. Inu, zejména pandemické roky uběhly jako voda...
Na auto tak dávno není problém narazit v autobazarech, kde zájemci mohou počítat s o poznání větším (a někdy až nepochopitelně těžším) vozem, než byli jeho předchůdci - délka auta narostla už na 4,7 metru. Trojková řada se tím dostala na úroveň BMW 5 E34, což pochopitelně znamená také nevyhnutelné změny v případě cen. Kolegové z Auto Bildu se nejnověji mrknuli na benzinovou 320i z roku 2021 s nájezdem jen něco přes 32 tisíc km, takže v podstatě sotva použité auto s cenou 29 290 Eur, což je 726 tisíc Kč. Ani to samozřejmě není nezajímavá nabídka, nám ale přijdou zajímavější hlavně starší naftové kombíky.
Verze 318d a 320d zkraje výroby dnes můžete mít už za ceny okolo 400 tisíc Kč, i když nemají kolikrát najeto ani 200 tisíc km. To zní velmi zajímavě, jsou to třetiny ceny nového ekvivalentu a cifra odpovídající tomu, co musíte dát za základní novou Fabii s atmosférickým litrem a možná třemi příplatkovými prvky. Přitom se bavíme o autě úplně jiné kategorie, které se po pěti letech se zmíněným nájezdem ani neblíží svému zenitu, natož aby bylo za ním.
Má tedy smysl rozbít prasátko? To záleží hlavně na tom, kolik peněz by vám v něm po koupi ještě zbylo. Jak poznamenávají lidé z TÜV, trojku s kódovým označením G30 trápí nejčastěji problémy s elektronikou, které mohou být velmi drahé. Sami máme zkušenosti s jedním exemplářem, na kterém se v tomto ohledu postupně rozsypalo kde co, včetně vnějšího teploměru. Nefunkčnosti systémů jako parkovací asistent, navigace, nastavení základních funkcí vozu probíhající přes palubní systém jsou nepříjemným koloritem. Pozor si dejte hlavně na auta vyrobená během nedostatku čipů, porouchávají se v tomto směru častěji.
Jinak je ale interiér vozu příjemným, třebaže nepříliš nápaditým místem k životu. Je kvalitnější než dříve, a tak ony statisíce km obvykle přežívá ve velmi slušném stavu. Uvnitř je standardem mimo jiné 12,3palcový digitální přístrojový štít a 12,25palcová obrazovka multimédií. Jejich součástí pak je nebo může být (leccos se dá dokoupit i později) téměř veškerá myslitelná moderní elektronika.
Po stránce techniky je trojka G30 robustní, podvozek, motor i převodovka vydrží obvykle víc než u předchozích generací trojky. Pokud máte vysoké řidičské ambice, jistě budete chtít sáhnout po benzinovém šestiválci verze M340i nebo dokonce M3, ty jsou ale pořád hodně drahé. Skromnější zájemci si bohatě vystačí už s dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 190 koní. S nimi lze jezdit za reálných 5,3 litru na sto kilometrů, stejně jako vás dostanou z klidu na stovku za 6,8 sekundy cestou za nejvyšší rychlostí 240 km/h. Právě tato verze je spolu s 318d dnes tu nedostupnější. Kdo chce solidní provozní náklady a vyšší dynamiku, varianta 330d s 272 a později 286 koňmi je dnes nejlepším kompromisem, na tu ale je třeba aspoň 540 tisíc Kč. M340d už je znovu dost drahá, na jakékoli M to obecně bude chtít pořád spíš milion korun než méně.
Suma sumárum se tak trojková řada jeví dobře a díky své reputaci nemá o zájemce nouze. Nelze tedy počítat s velkými slevami, stejně jako se musíte připravit na prémiové ceny v servisu. Pokud vám ovšem po rozbití prasátka zůstala alespoň nějaká rezerva, která stačí na baterii, brzdové destičky či třeba startér, pak byste mohli být minimálně po nějaký ten pátek v klidu. Doporučujeme ale hledat auta s prodlouženou zárukou na 5 let (popř. ojetiny z programu Premium Selection, které dostanou 2 roky navazující záruky), vzhledem ke zmíněným problémům se menší příplatek za tuto „libůstku” může rychle vrátit.



První exempláře současného trojkového BMW byly vyrobeny ještě před čipovou krizí. Nejenže tedy není problém je pořídit v bazarech za relativně zajímavé ceny, nabízet toho mohou více než později montované vozy. Foto: BMW
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 6 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 7 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 9 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 10 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter