Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Statisticky nejspolehlivější auto vůbec koupíte už za méně než 200 tisíc, chyb má naprosté minimum
10.8.2022 | Petr Prokopec
Statistikám spolehlivosti vládne tak dlouho, že nemůže jít o náhodu - šance, že bezproblémový kus koupíte i přes nemalý nájezd, jsou v tomto případě vysoké. Jak to ale bývá, černé ovce se najdou i v tomto stádu.
Aktuální TÜV Report přinesl řadu nových údajů, na jedné věci se ale vůbec nic nezměnilo. Králem spolehlivosti všech aut bez ohledu třídu a stáří se stal Mercedes-Benz GLC. Skutečně to nebylo poprvé, SUV třícípé hvězdy statistice tradičně dominuje už od dob, kdy si říkalo GLK. Je to pochopitelně dáno tím, že je jedničkou mezi zánovními vozy, ani s rostoucím stářím se ale hluboko do pole poražených propadá. Mezi čtyř- a pětiletými vozy jej najdeme na desátém místě, u šesti- a sedmiletých tu pak máme čtyřiadvacátou příčku. Na té je už Mercedes zapsán pod předchozím názvem GLK a s tímto označením jej pak najdeme i mezi osmi- a devítiletými (22. místo) a deseti- a jedenáctiletými auty (22. místo).
Jednička už to tedy není, pořád ale jde o skvělé výsledky a mimořádně vysoké průměrné hodnocení, které nemá obdoby. Právem to nedává důvod k obavám, přesto ale platí, že i na tomto voze je co prověřovat. GLC má v případě podvozku relativně časté problémy s lichoběžníky, které při počátečním opotřebení začnou vydávat pisklavý zvuk. Ten můžete považovat za jakýsi alarm - jakmile proniknou do kabiny, auto nechte být. A pokud už ho máte, na nic nečekejte a vyrazte do servisu. Čím déle jeho návštěvu budete odkládat, tím více se vám prodraží, neboť posléze dojde na rachot a případné poškození dalších komponentů.
S touto slabinou je třeba počítat hlavně u pětiletých a starších exemplářů, kde jsou závady na podvozku třikrát četnější než u průměru celé branže. Právě to vysvětluje onen pád z pódia, ke kterému se navíc přidává případné selhání touchpadu operačního systému Comand (sic). Haprovat může také kalibrace asistenčních technologií a popraskat umělá kůže Artico. Tím však kritika Mercedesu GLC končí - pokud prověříte vše zmíněné, koupě se nemusíte obávat, i když půjde o vůz se stovkami tisíc kilometrů na tachometru.
V případě varianty GLK je třeba pozornosti pochopitelně trochu více, však jde o nejméně sedm let stará auta s adekvátně vyššími nájezdy. Prověrku znovu odstartuje u podvozku, zejména pak u pružin a tlumičů. U vozů s dieselovým motorem se vyplatí kontrola rozvodů, stejně jako skutečnosti, zda vůz prošel svolávací akcí zaměřenou na airbagy. Takové proběhly dokonce dvě, první v roce 2017 a druhá loni.
V případě brzd míří kritika hlavně k nožní-ruční (no prostě parkovací) brzdě, a to zejména kvůli jejímu nepříliš častému použití. Kontrolu si zaslouží brzdové hadičky, vodní pumpa a na místě je podívat se na případné úniky oleje. Výfukový systém vám nicméně již vrásky na čele přidělávat nebude, což platí také o světlech. Stejně spolehlivé je pak v těchto ohledech i modernější GLC.
Suma sumárum je tedy SUV třícípé hvězdy vozem hodným doporučením, jakkoli ani to neuniklo některým typickým problémům. Ceny GLK a GLC jsou obecně vyšší, přesto lze původní provedení (GLK) s vyšším nájezdem pořídit od nějakých 200 tisíc korun. Za méně kilometrů a více koní už chce 250 až 300 tisíc, i to je ale přijatelné. Na novější GLC, jenž je ve výrobě od roku 2015, si budete muset připravit aspoň 500 tisíc, ani to ale při dnešních cenách nových aut nezní nepřijatelně.


}Mercedes GLC již nějaký ten čas vládne německému TÜV Reportu, neznamená to ale, že by byl bez chyb. Foto: Mercedes-Benz



GLK je na tom velmi podobně, jako minimálně sedmiletému autu mu ale musíte při výběru věnovat logicky více pozornosti. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
včera
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V královské kubatuře Pedro Acosta, 14. Bagnaia; 22. Martin; 24. Bulega včera 16:32
- V Moto2 musí Salač do opravného Q1 včera 16:14
- Honda dominovala dnes v Moto3 včera 15:42
- Ve Valencii začal nejrychleji Jack Miller včera 11:57
- Liberty Media hraje kartu Amerika na prvním místě 13.11.2025
Nejnovější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
před 3 hodinami
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
před 4 hodinami
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
před 6 hodinami
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
včera
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.15. 10:03 - Předseda
- Fiat a vše kolem nich 11.14. 18:26 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 16:19 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:40 - pavproch
- IT poradna 11.14. 13:24 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
