Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stylová verze největšího držáku Audi jako nová moc netáhne, o to víc ohromí propadem hodnoty coby ojetina
20.9.2023 | Petr Prokopec
Výčet chyb obou verzí jednoho ze špičkových modelů čtyř kruhů se vám vejde na tahák do dlaně, i když jde o vůz běžně najíždějící stovky tisíc kilometrů. V případě modelu A7 dostáváte ke spolehlivosti A6 i styl, nejvíc vydrží jeho dieselové varianty.
Vozy značky Audi jsou obecně vnímány jako kvalitní a spolehlivé. Platí to zejména o dvojici modelů A6 a A7, která používá tutéž techniku, jen zabalenou do odlišných karoserií. A vlastně více než o kterýchkoli dalších modelech, která značka se čtyřmi kruhy ve znaku nabízí. Když se totiž ve stávajícím TÜV Reportu zadíváme třeba na kategorii čtyř- a pětiletých aut, najdeme sice A6/A7 až za vozy jako Q2, Q3 či Q5, ovšem kterékoliv z těchto SUV má na kontě nájezd zhruba 50 tisíc kilometrů. Velký sedan, kombík a liftback jsou oproti tomu spojovány spíše s dvojnásobkem.
Pokud nájezd u jednotlivých aut dorovnáme, zjistíme, že se 7,9procentní poruchovostí je na tom vyšší liga mnohem lépe než ta nižší. Máme tedy před sebou auto, se kterým v bazaru pomalu nešlápnete vedle, aspoň špetka obezřetnosti se při nákupu ale jako vždy vyplatí. Obecně totiž platí, že i A6 a A7 mají stejně jako většina aut koncernu Volkswagen potíže s elektronikou, která nemá spojitost s hnacím ústrojím. Některými majiteli je zmiňován také únik oleje, stejně jako jisté haprování dvouspojkových automatů. Ty klasické s konvertorem jsou ovšem již chválené.
My se dnes budeme soustředit na stylovějšího zástupce z této dvojice, tedy na A7. S druhou generací automobilka přišla v roce 2018, většina nabízených ojetin tak nemá na kontě ani pětiletý provoz. To je dobrá i špatná zpráva, neboť kvůli kratšímu působení stále ještě nejsou k dispozici dokonale neprůstřelná data týkající se spolehlivosti. Zatím se však zdá, že stávající provedení jde úspěšné ve stopách svých předchůdce. Byť doufejme, že stížnosti majitelů na hlučnější středový diferenciál tentokrát nedorazí.
Zajímavé je, že v rámci loňského faceliftu Audi vypustilo z nabídky plug-in hybridní provedení. Oficiální důvod nezazněl, prodeje aut kombinujících benzin-elektrické ústrojí však i v důsledku redukcí podpory na starém kontinentu spíše klesají a neodpovídají původnímu očekávání výrobců. Značka se čtyřmi kruhy tak zjevně musela skousnout hořkou pilulku. Zvláště v kontextu s tím, že dieselová auta frčí měrou neskutečnou a třeba u nás dvojnásobně překonávají ta benzinová.
Právě na plug-in hybrid se přitom snaží poukázat naši němečtí kolegové, kteří otestovali vůz poprvé zaregistrovaný v dubnu 2021, tedy ještě před faceliftem. Jeho jediný majitel s ním od té doby najel jen 19 445 km, v podstatě tak A7 ideálně zajel. To se ovšem projevilo na ceně, oficiální dealerství značky totiž tuto ojetinu nabízí za 49 880 Eur (cca 1,22 mil. Kč). Je sice pravdou, že za takové peníze neseženete zcela nové auto jen s benzinovým ústrojím, přesto to ale jde ještě levněji.
A7 právě s oním dieselovým ústrojím, které je ideálem pro dálkové trasy, totiž startuje výrazně pod milionem korun. V té chvíli je sice třeba počítat s vyšším nájezdem, ovšem jak již bylo zmíněno, o problém se v tomto případě nejedná. Pokud nicméně chcete mít jistotu, můžete jako jeden z mantinelů zvolit maximum v podobě 100 000 km. I v takové chvíli se však budete pohybovat okolo milionu korun, jakkoliv jen ve spojení se základními 204 koňmi - 231, 286 či 349 koní je k mání dráže.
Pokud vám základní A7 nestačí a místo dieselového pohonu dáváte přednost tomu benzinovému, můžete sáhnout i po variantě RS. S tou jsou nicméně již spojeny ceny pohybující se okolo dvou milionů korun. Vůči zcela novým vozům, které pod 3 463 900 Kč nepořídíte, jde nicméně taktéž o pořádný propad hodnoty. Za ním mimo jiné stojí vzhled vozu, liftback (s obchodním označením Sportback) totiž nepadl do oka každému, a to ve výchozí i nejostřejší verzi.



Audi A7 je spojeno s mimořádnou spolehlivostí a trvanlivostí, s dieselem pod kapotou pak zvládá urazit dlouhé štreky ve velkém komfortu a s velmi přijatelnými náklady. Foto: Audi
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus