Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stylová verze největšího držáku Audi jako nová moc netáhne, o to víc ohromí propadem hodnoty coby ojetina
20.9.2023 | Petr Prokopec
Výčet chyb obou verzí jednoho ze špičkových modelů čtyř kruhů se vám vejde na tahák do dlaně, i když jde o vůz běžně najíždějící stovky tisíc kilometrů. V případě modelu A7 dostáváte ke spolehlivosti A6 i styl, nejvíc vydrží jeho dieselové varianty.
Vozy značky Audi jsou obecně vnímány jako kvalitní a spolehlivé. Platí to zejména o dvojici modelů A6 a A7, která používá tutéž techniku, jen zabalenou do odlišných karoserií. A vlastně více než o kterýchkoli dalších modelech, která značka se čtyřmi kruhy ve znaku nabízí. Když se totiž ve stávajícím TÜV Reportu zadíváme třeba na kategorii čtyř- a pětiletých aut, najdeme sice A6/A7 až za vozy jako Q2, Q3 či Q5, ovšem kterékoliv z těchto SUV má na kontě nájezd zhruba 50 tisíc kilometrů. Velký sedan, kombík a liftback jsou oproti tomu spojovány spíše s dvojnásobkem.
Pokud nájezd u jednotlivých aut dorovnáme, zjistíme, že se 7,9procentní poruchovostí je na tom vyšší liga mnohem lépe než ta nižší. Máme tedy před sebou auto, se kterým v bazaru pomalu nešlápnete vedle, aspoň špetka obezřetnosti se při nákupu ale jako vždy vyplatí. Obecně totiž platí, že i A6 a A7 mají stejně jako většina aut koncernu Volkswagen potíže s elektronikou, která nemá spojitost s hnacím ústrojím. Některými majiteli je zmiňován také únik oleje, stejně jako jisté haprování dvouspojkových automatů. Ty klasické s konvertorem jsou ovšem již chválené.
My se dnes budeme soustředit na stylovějšího zástupce z této dvojice, tedy na A7. S druhou generací automobilka přišla v roce 2018, většina nabízených ojetin tak nemá na kontě ani pětiletý provoz. To je dobrá i špatná zpráva, neboť kvůli kratšímu působení stále ještě nejsou k dispozici dokonale neprůstřelná data týkající se spolehlivosti. Zatím se však zdá, že stávající provedení jde úspěšné ve stopách svých předchůdce. Byť doufejme, že stížnosti majitelů na hlučnější středový diferenciál tentokrát nedorazí.
Zajímavé je, že v rámci loňského faceliftu Audi vypustilo z nabídky plug-in hybridní provedení. Oficiální důvod nezazněl, prodeje aut kombinujících benzin-elektrické ústrojí však i v důsledku redukcí podpory na starém kontinentu spíše klesají a neodpovídají původnímu očekávání výrobců. Značka se čtyřmi kruhy tak zjevně musela skousnout hořkou pilulku. Zvláště v kontextu s tím, že dieselová auta frčí měrou neskutečnou a třeba u nás dvojnásobně překonávají ta benzinová.
Právě na plug-in hybrid se přitom snaží poukázat naši němečtí kolegové, kteří otestovali vůz poprvé zaregistrovaný v dubnu 2021, tedy ještě před faceliftem. Jeho jediný majitel s ním od té doby najel jen 19 445 km, v podstatě tak A7 ideálně zajel. To se ovšem projevilo na ceně, oficiální dealerství značky totiž tuto ojetinu nabízí za 49 880 Eur (cca 1,22 mil. Kč). Je sice pravdou, že za takové peníze neseženete zcela nové auto jen s benzinovým ústrojím, přesto to ale jde ještě levněji.
A7 právě s oním dieselovým ústrojím, které je ideálem pro dálkové trasy, totiž startuje výrazně pod milionem korun. V té chvíli je sice třeba počítat s vyšším nájezdem, ovšem jak již bylo zmíněno, o problém se v tomto případě nejedná. Pokud nicméně chcete mít jistotu, můžete jako jeden z mantinelů zvolit maximum v podobě 100 000 km. I v takové chvíli se však budete pohybovat okolo milionu korun, jakkoliv jen ve spojení se základními 204 koňmi - 231, 286 či 349 koní je k mání dráže.
Pokud vám základní A7 nestačí a místo dieselového pohonu dáváte přednost tomu benzinovému, můžete sáhnout i po variantě RS. S tou jsou nicméně již spojeny ceny pohybující se okolo dvou milionů korun. Vůči zcela novým vozům, které pod 3 463 900 Kč nepořídíte, jde nicméně taktéž o pořádný propad hodnoty. Za ním mimo jiné stojí vzhled vozu, liftback (s obchodním označením Sportback) totiž nepadl do oka každému, a to ve výchozí i nejostřejší verzi.



Audi A7 je spojeno s mimořádnou spolehlivostí a trvanlivostí, s dieselem pod kapotou pak zvládá urazit dlouhé štreky ve velkém komfortu a s velmi přijatelnými náklady. Foto: Audi
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 6 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před 8 hodinami
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
před 9 hodinami
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
před 11 hodinami
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
