Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu
5.9.2024 | Petr Prokopec
Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň.
Po kabrioletech dál touží nemalé množství lidí, jen málokdo se ale ve finále rozhoupe k jejich koupi, neboť se stahovací střechou je obvykle spojena jak vyšší cena, tak horší použitelnost. Povětšinou tedy takový vůz není primárním, místo toho slouží k poněkud „méně závažným” přesunům jeho majitele. To však znamená, že ročně musíte platit dvě pojistky a ideálně také dvě parkovací místa. Něco takového si ale nemůže dovolit každý, zvlášť při soustavném zvyšování cen spousty nezbytností. Prodeje kabrioletů tak už léta klesají, což výrobce nutí k jejich vyřazování z nabídek. Ty přeživší jsou pak ještě dražší, načež už zajímají jen velmi bohatou klientelu.
Na okleštění nabídky došlo rovněž u Mercedesu, kde třídu C Cabrio už nekoupíte. Nová generace Céčka totiž dorazila jen jako sedan a kombík. Nepřímou náhradou je nová třída CLE, která zaskakuje za rovněž odejité E Cabrio. Portfolio třícípé hvězdy tedy řádně prořídlo, neboť obětí čistky se stala také spřízněná kupátka. Po zákaznících verze s plátěnou střechou ale v důsledku toho prodejci značky požadují minimálně 1 629 870 Kč, za které jim dodají nepříliš důstojnou základní verzi CLE 180 s mild-hybridem se 170 spalovacími a 23 elektrickými koňmi.
Že jste právě polkli a v krku máte sucho? Není divu, showroomy s novými vozy tedy můžeme opustit a místo nich zamíříme do autobazarů. V těch můžete narazit na již ukončené C Cabrio minulé generace, které startuje na zhruba 400 tisících korunách. V té chvíli je nicméně třeba počítat s opět nepříliš ohromující základní jedna-šestkou naladěnou na 156 koní. A jakkoli majitelé kabrioletů nekladou výkon na první místo, nedá se předpokládat, že by jim provedení C180 stačilo. Dobrou zprávou ale je, že silnější verze jsou k mání za něco málo přes půl milionu korun.
Jak navíc bylo zmíněno, kabriolety slouží spíš k pobavení než každodennímu odvozu dětí do školky. Nájezdy přes 100 tisíc kilometrů jsou tedy spíše výjimečné, jakkoli lze narazit i na kousky s dvoj- až trojnásobnou porcí. Ta je důkazem, že Mercedes u generace W205 neslevil z tradiční spolehlivosti a trvanlivosti. I když relativně více majitelů si stěžuje na to u kabrioletu nejpodstatnější, tedy sklápěcí střechu. Často totiž dochází k poškození příslušné kabeláže, načež přestává fungovat celý mechanismus a je třeba drahá oprava.
Mimo to kabriolet dojíždí na neduh většiny moderních aut, tedy vysokou hmotnost. Ta je zde ještě umocněna použitím dodatečných výztuží, což ovšem posléze vede k rychlejšímu opotřebení zavěšení či tlumičů. Na něco takového ovšem dochází až po najetí oněch více než 100 tisíc kilometrů, u celé řady kousků jste tedy stále „v suchu“. To je ale v podstatě vše, finální varování kolegů zAuto Bildu je spojeno s verzemi AMG, které vycucnou nádrž jako nic a pálí pneumatiky na počkání.
Dražší je nicméně i jejich celková údržba, načež se ideálem zdají být verze jako C300 osazená dvoulitrem s 258 koňmi či C400 disponující 333koňovým třílitrem. Kolegové pak byli nadmíru spokojeni s verzí C200, kterou pohání již zmíněná jedna-pětka, ovšem naladěná na 184 koní, s nimiž je spojeno ještě dalších 14 koní elektromotoru. Ve finále jste na tom tedy lépe než u základního nového CLE Cabrio, ovšem při třikrát nižší ceně.






Ojeté C Cabrio působí i dnes přitažlivě, v kombinaci s jednotkou ze středu nabídky vás pak nemusí ani po provozní stránce svléknout z kalhot. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025Rusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
20.9.2025
Nejnovější články
Před 10 léty se krásný den premiér VW změnil v naftovou noční můru, která neskončila dodnes. Zneužívá jí kdekdo
včeraNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
včeraÚplně poslední skutečné Lambo může být vaše. Vypadá všelijak, i tak na něj potřebujete obrovské peníze
včeraRolls-Royce ukázal nový motor V12 s výkonem 2 222 koní, který je šetrný k přírodě. A pak že to nejde
včera„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva