Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stylový luxusní Mercedes skončil bez nástupce, jako ojetina láká spolehlivostí a trvanlivostí za dobrou cenu
5.9.2024 | Petr Prokopec
Pořídit ho lze skutečně už jen v bazarech, což znamená, že mizí z hledáčku části kupců. A jeho ceny míří dolů. Nepřímý nástupce v podobě nové třídy CLE může být snadno třikrát dražší a stejně nabídnout v některých ohledech míň.
Po kabrioletech dál touží nemalé množství lidí, jen málokdo se ale ve finále rozhoupe k jejich koupi, neboť se stahovací střechou je obvykle spojena jak vyšší cena, tak horší použitelnost. Povětšinou tedy takový vůz není primárním, místo toho slouží k poněkud „méně závažným” přesunům jeho majitele. To však znamená, že ročně musíte platit dvě pojistky a ideálně také dvě parkovací místa. Něco takového si ale nemůže dovolit každý, zvlášť při soustavném zvyšování cen spousty nezbytností. Prodeje kabrioletů tak už léta klesají, což výrobce nutí k jejich vyřazování z nabídek. Ty přeživší jsou pak ještě dražší, načež už zajímají jen velmi bohatou klientelu.
Na okleštění nabídky došlo rovněž u Mercedesu, kde třídu C Cabrio už nekoupíte. Nová generace Céčka totiž dorazila jen jako sedan a kombík. Nepřímou náhradou je nová třída CLE, která zaskakuje za rovněž odejité E Cabrio. Portfolio třícípé hvězdy tedy řádně prořídlo, neboť obětí čistky se stala také spřízněná kupátka. Po zákaznících verze s plátěnou střechou ale v důsledku toho prodejci značky požadují minimálně 1 629 870 Kč, za které jim dodají nepříliš důstojnou základní verzi CLE 180 s mild-hybridem se 170 spalovacími a 23 elektrickými koňmi.
Že jste právě polkli a v krku máte sucho? Není divu, showroomy s novými vozy tedy můžeme opustit a místo nich zamíříme do autobazarů. V těch můžete narazit na již ukončené C Cabrio minulé generace, které startuje na zhruba 400 tisících korunách. V té chvíli je nicméně třeba počítat s opět nepříliš ohromující základní jedna-šestkou naladěnou na 156 koní. A jakkoli majitelé kabrioletů nekladou výkon na první místo, nedá se předpokládat, že by jim provedení C180 stačilo. Dobrou zprávou ale je, že silnější verze jsou k mání za něco málo přes půl milionu korun.
Jak navíc bylo zmíněno, kabriolety slouží spíš k pobavení než každodennímu odvozu dětí do školky. Nájezdy přes 100 tisíc kilometrů jsou tedy spíše výjimečné, jakkoli lze narazit i na kousky s dvoj- až trojnásobnou porcí. Ta je důkazem, že Mercedes u generace W205 neslevil z tradiční spolehlivosti a trvanlivosti. I když relativně více majitelů si stěžuje na to u kabrioletu nejpodstatnější, tedy sklápěcí střechu. Často totiž dochází k poškození příslušné kabeláže, načež přestává fungovat celý mechanismus a je třeba drahá oprava.
Mimo to kabriolet dojíždí na neduh většiny moderních aut, tedy vysokou hmotnost. Ta je zde ještě umocněna použitím dodatečných výztuží, což ovšem posléze vede k rychlejšímu opotřebení zavěšení či tlumičů. Na něco takového ovšem dochází až po najetí oněch více než 100 tisíc kilometrů, u celé řady kousků jste tedy stále „v suchu“. To je ale v podstatě vše, finální varování kolegů zAuto Bildu je spojeno s verzemi AMG, které vycucnou nádrž jako nic a pálí pneumatiky na počkání.
Dražší je nicméně i jejich celková údržba, načež se ideálem zdají být verze jako C300 osazená dvoulitrem s 258 koňmi či C400 disponující 333koňovým třílitrem. Kolegové pak byli nadmíru spokojeni s verzí C200, kterou pohání již zmíněná jedna-pětka, ovšem naladěná na 184 koní, s nimiž je spojeno ještě dalších 14 koní elektromotoru. Ve finále jste na tom tedy lépe než u základního nového CLE Cabrio, ovšem při třikrát nižší ceně.






Ojeté C Cabrio působí i dnes přitažlivě, v kombinaci s jednotkou ze středu nabídky vás pak nemusí ani po provozní stránce svléknout z kalhot. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 4 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před hodinouZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
před 3 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 4 hodinamiNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
před 5 hodinamiFrancouzský prezident znovu vyměnil své auto, u elektromobilu vydržel pouhé dva měsíce
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Politický koutek 07.16. 14:34 - Předseda
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan