Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
28.4.2025 | Petr Prokopec
Auta od Renaultu jako ojetiny výhrou opravdu nebývají, tedy určitě ne pro majitele, to leda pro servisní techniky. Ale výjimky existují a v případě Capturu druhé generace můžete vlastnictvím tohoto auta dokonce i vydělávat peníze.
Když Renault v roce 2013 uváděl na trh Captur první generace, nejspíš ani sám nedoufal, že stojí u zrodu globálního hitu. Zakrátko ovšem SUV mělo na kontě čtvrtmilionové roční prodeje. Nebylo tak překvapivé, že Francouzi odmávli vývoj druhé generace. Ta dorazila před šesti lety, přičemž loni došlo na facelift, který se tváří jako generace třetí. Z trhu tedy toto provedení hned tak nezmizí, spíše se dá předpokládat, že v showroomech na něj narazíte i za několik let. Stejně tak ale klientela může už nějaký ten pátek lovit v bazarech.
Ještě než se začneme plně věnovat ojetinám, na chvíli uděláme zastávku u zela nových aut. U nás totiž Captur momentálně po využití všech možných bonusů startuje na 465 tisících korun, což není vyloženě málo na 4 228 milimetrů dlouhé SUV osazené litrovým tříválcem. Je pak sice hezké, že manuální klimatizace či multimédia s 10,4palcovým displejem jsou součástí standardní výbavy, ovšem v případě kol musíte počítat s „plecháči“. Navíc 17palcovými, pročež levné nebude ani obutí.
V bazarech nicméně Captur II startuje zhruba na 250 tisících korunách, přičemž v té chvíli jde o tři čtyři roky staré vozy, které nemusí mít najeto ani 100 tisíc kilometrů. Pod kapotou se jim nicméně bude rovněž otáčet zmiňovaný tříválec produkující 90 koní. Pokud ovšem budete chtít vyšší výkon, je třeba sáhnout do kapsy pro dalších zhruba 70 tisíc, i tak ale můžete čelit vyššímu nájezdu. Ten je pak skoro automaticky spojen s diesely, které jsou velkou vzácností - i proto, že u nových aut již skončily.
Ať se již rozhodnete pro jakýkoli motor, dobrou zprávou je, že Captur druhé generace je mnohem kvalitnější než jeho předchůdce. Spíš než co jiného je kritika spojená s automatickou převodovkou EDC, jejíž řazení má do hladkého daleko. Navíc se již po velmi krátké době může na palubní desce objevit chybová hláška. S tou sice kolegové z Auto Bildu neměli tu čest, jejich jedna-trojka vyladěná na 155 koní však vykazovala nemalou žíznivost, průměr se v testu ustálil na 7,5 l/100 km.
S dieselem je oproti tomu možné jezdit za méně než pět litrů, při 48litrové nádrži s ním tak opravdu budete stavět jen občas. Tomu nemůže konkurovat ani plug-in hybridní verze, která má zvládat až 50 km čistě na elektřinu a disponuje 158 koňmi. Spojeny s ní tak jsou opravdu hrozivé propady hodnoty, i přes nájezd do 50 tisíc kilometrů a maximálně tříleté stáří se totiž první takové vozy prodávají již za méně než 350 000 Kč. Případné výměny baterie se tak majitelé bojí jako čert kříže.
Veškeré další problémy jsou již spojené hlavně s elektronikou, ať již jde o multimediální systém nebo kamery a parkovací senzory. Zkontrolovat byste rovněž měli posuvný systém zadních sedadel, který se časem může zasekávat či rachotit. Plasty jsou pak spíše podprůměrné kvality, a od podvozku navzdory vzhledu vozu neočekávejte, že byste s ním mohli do náročného terénu. Jako stylovka však Captur zabodovat může.
Lze už jen zmínit, že kolegy testovaný vůz je po najetí 98 116 kilometrů nabízen za 16 980 Eur, tedy za 424 tisíc korun. To na kombinaci vyššího výkonu a vyšší úrovně výbavy není vyloženě špatné, ovšem protože nabízených exemplářů opravdu není málo, je jasné, že o ceně si s prodejci ještě můžete promluvit. U dieselů ale na vyjednávání zapomeňte, v jejich případě zůstávají ceny stabilní a v případě málo jetých exemplářů dokonce i rostou. Kdo „sedí” na tomto provedení, tak trochu vyhrál v loterii - má solidní auto, na kterém stěží prodělá.



Captur druhé generace před faceliftem lze v bazarech pořídit vcelku levně, zvláště pokud sáhnete po plug-in hybridu. Diesely jsou oproti tomu velmi vzácné, předpokládá se tak jejich vysoká cenová stabilita či další růst v případě velmi málo ježděných kusů. Foto: Renault
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva