Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tohle je důvod, proč byste raději neměli vozit děti v kufru
17.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) V této Tesle zemřela dívka poté, co do vozu zezadu narazilo SUV. Zda seděla v 3. řadě sedadel, nevíme, i tak to ukazuje jejich nebezpečnost.
Tesla Model S byla účastníkem další smrtelné nehody. Tentokrát ale nebyl na vině Autopilot ani její nepozorný řidič, narazilo do ní zezadu SUV Chevrolet Tahoe. Jeho řidič jel v levém pruhu dálnice I-405 v Kalifornii a z neznámého důvodu uhnul do jednoho ze dvou pruhů pro auta s více než jedním člověkem na palubě. Ve vysoké rychlosti narazil do zádě Tesly Model S.
Poškození je poměrně výrazné, jak ukazují fotografie, a to přes to, že Model S je v pasivní bezpečnosti velmi dobrý. Roli velmi pravděpodobně hrála rozdílná výška aut, protože Tahoe zase tak poničený není. Největší zranění utrpěly děti na zadní sedačce Tesly - sedmiletá dívka zemřela a třináctiletá byla ve vážném stavu převezena do nemocnice. Jejich otec, řidič Tesly, byl také odvezen do nemocnice, ale nikoliv s život ohrožujícími zraněními.
Náraz Teslu poslal do dalšího vozu před ní, Hondy Civic, ovšem v tom nebyl nikdo zraněn. Vážná zranění podle dostupných informací neutrpěl ani řidič SUV, který byl pro podezření z jízdy pod vlivem alkoholu zatčen a převezen do nemocnice na krevní testy. Jejich výsledky zatím nejsou známy.
Není známo, jestli dívky v Modelu S seděly na normálních zadních místech, nebo ve třetí řadě, která je příplatková a je otočena proti směru jízdy. Tato místa jsou údajně mezi dětmi oblíbená, ovšem podle zpráv hasičů byly vytaženy z vozu levými předními dveřmi. Potvrzení, na kterých místech seděly, nám to ovšem nedává - záď vozu je tak zdemolovaná, že přístup k pasažérům žádné jiné dveře neskýtaly.
Bez ohledu na odpověď ale tahle nehoda ukazuje, jak problematická je bezpečnost cestujících v třetí řadě sedadel obecně. Sedmimístná verze Modelu S sice má dodatečně vyztuženou záď, ovšem vzdálenost mezi nárazníkem a sedadly vzbuzuje otázku, jestli to stačí. Tento problém se netýká jen jí, přesto se zde cestující zdají být ještě zranitelnější, neboť jsou otočeni směrem dozadu - při podobné nehodě je tedy od narážejícího auta dělí v určitých případech jen víko kufru. V jiných vozech budou mít za sebou ještě aspoň sedadlo.
Pochopitelně, tyto obavy nejsou nové. Možná si vzpomenete na test, který svého času udělal Fifth Gear, kde nákladní vůz narazil do sedmimístného MPV. A pokud ne, v nízké kvalitě jej můžete zhlédnout níže. Ze třetí řady sedadel tady zbude jen změť trosek a šance na přežití tam usazených pasažérů je zjevně minimální. My bychom na tohle místo děti nedávali, ani v Tesle, ani v Opelu, ani v čemkoli jiném...




Tento náraz neskončil pro pasažéry Tesly vůbec dobře, ať už seděli kdekoli
Třetí řada sedadel je v Tesle údajně oblíbená mezi dětmi, čemuž lze při pohledu na ně věřit. Má ale svá
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnesMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 8 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 10 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 11 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva