Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti

Pokud se k tomuhle autu předchozí majitel choval slušně, můžete ho v bazarech vybírat pomalu poslepu. Pochybení samotné automobilky je minimum, náprava problémů pak nebývá složitá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti

22.7.2023 | Petr Prokopec

Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti

/

Foto: Toyota

Pokud se k tomuhle autu předchozí majitel choval slušně, můžete ho v bazarech vybírat pomalu poslepu. Pochybení samotné automobilky je minimum, náprava problémů pak nebývá složitá.

Toyota Corolla je nejprodávanějším vozem světa, přičemž Japonci v roce 2018 přišli s jeho už dvanáctou generací. Ta je znovu k mání jako sedan, hatchback a kombík, přičemž místní zastoupení nabízí všechny tři varianty. Kromě toho pak zákazníci mohou nově sáhnout i po verzi Cross, což je nicméně SUV sdílející kromě části názvu také platformu TNGA-C. Tento vůz automobilka v Číně nabízí jako Frontlander, zatímco na brunejském trhu bylo kupodivu vypuštěno označení Corolla. Prodejně je nicméně SUV úspěšné prakticky kdekoli, kam vkročí, a to bez ohledu na název.

My si aktuálně posvítíme na kombík oficiálně nazývaný Touring Sports, který jako nový startuje na 717 900 Kč. To je vyšší suma než u Škody Octavia Combi, která v tu chvíli disponuje jedna-pětkou naladěnou na 150 koní. Japonský zástupce oproti tomu sází na hybridní 1,8litrový motor disponující 140 koňmi. Kromě něj pak zákazníci mohou sáhnout ještě po elektrifikovaném dvoulitru, se kterým se již výkon zvedá na 196 koní. Ovšem v té chvíli již nemůžete setrvat u základní výbavy Active, za stupeň Comfort je ale třeba zaplatit již 832 900 Kč.

Také v důsledku toho u nás Toyotu Corolla nemůžeme označit za bestseller, a to i přes mnohé kvality tohoto vozu. Jakmile nicméně zamíříte do autobazarů, můžete si je užít za daleko menší peníze. Ceny starších či více jetých kusů stále aktuální generace začínají na 300 tisících korun, v případě touhy po vyšším výkonu jste ovšem o 100 000 Kč výš. Čím víc pak mantinely zužujete, tím výš se kombík dostává. V případě dva roky starého auta s maximálně 50 tisíci najetými kilometry jste tak rázem na půl milionu korun s prostorem pro další růst.

Důvodem, proč si Corolla tak špatně drží cenu, rozhodně není nespolehlivost. Pokud Toyota v příslušných anketách neobsadí první místo, pak může počítat se stříbrem, přičemž zlato náleží dceřinému Lexusu. To je působivá reputace, jakkoli ani tak nelze vybírat poslepu, zvláště když šlo o firemní kombík. Počítat lze tedy se škrábanci na karoserii, kolech i v interiéru. Zkontrolovat byste měli i případné skvrny na čalounění či potrhaný koberec v zavazadelníku.

Vyjma toho má kombík na kontě jen tři závady, kterým je třeba věnovat větší pozornost. Tou první je vadný modul nouzového volání eCall, v jehož případě stačí nový software. Ještě snáze lze vyřešit uvolněný brzdový pedál - jednoduše jen přitáhnete příslušný šroub. Pokud ale vámi zvolená Corolla disponuje poškozenou vysokotlakou palivovou pumpou, je již nutné zamířit k servisním technikům a zažádat o výměnu. To je však jen malá oběť, následně byste měli mít klid.

Výjimečnou spolehlivost ostatně potvrzují i kolegové z Německa, kteří usedli za volant kousku z roku 2020, jehož majitel najel jen 16 849 kilometrů. To opravdu není drtivá porce, vůz navíc disponuje bohatou výbavou a vyšším výkonem (jde nicméně o původních 184 koní, oněch 196 nabízí Corolla až od letoška). K mání je nicméně za 24 990 Eur (cca 598 tisíc korun), propad jeho hodnoty tedy ani zde není malý. O to lákavější koupí třeba vedle oné Octavie je.


Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 1 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 01Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 2 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 02Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 3 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 03
Corolla Touring Sports je již po pár letech k mání poměrně levně, navíc klidně i s nízkým nájezdem, nemalým výkonem a bohatou výbavou. Foto: Toyota

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.