Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti
22.7.2023 | Petr Prokopec
Pokud se k tomuhle autu předchozí majitel choval slušně, můžete ho v bazarech vybírat pomalu poslepu. Pochybení samotné automobilky je minimum, náprava problémů pak nebývá složitá.
Toyota Corolla je nejprodávanějším vozem světa, přičemž Japonci v roce 2018 přišli s jeho už dvanáctou generací. Ta je znovu k mání jako sedan, hatchback a kombík, přičemž místní zastoupení nabízí všechny tři varianty. Kromě toho pak zákazníci mohou nově sáhnout i po verzi Cross, což je nicméně SUV sdílející kromě části názvu také platformu TNGA-C. Tento vůz automobilka v Číně nabízí jako Frontlander, zatímco na brunejském trhu bylo kupodivu vypuštěno označení Corolla. Prodejně je nicméně SUV úspěšné prakticky kdekoli, kam vkročí, a to bez ohledu na název.
My si aktuálně posvítíme na kombík oficiálně nazývaný Touring Sports, který jako nový startuje na 717 900 Kč. To je vyšší suma než u Škody Octavia Combi, která v tu chvíli disponuje jedna-pětkou naladěnou na 150 koní. Japonský zástupce oproti tomu sází na hybridní 1,8litrový motor disponující 140 koňmi. Kromě něj pak zákazníci mohou sáhnout ještě po elektrifikovaném dvoulitru, se kterým se již výkon zvedá na 196 koní. Ovšem v té chvíli již nemůžete setrvat u základní výbavy Active, za stupeň Comfort je ale třeba zaplatit již 832 900 Kč.
Také v důsledku toho u nás Toyotu Corolla nemůžeme označit za bestseller, a to i přes mnohé kvality tohoto vozu. Jakmile nicméně zamíříte do autobazarů, můžete si je užít za daleko menší peníze. Ceny starších či více jetých kusů stále aktuální generace začínají na 300 tisících korun, v případě touhy po vyšším výkonu jste ovšem o 100 000 Kč výš. Čím víc pak mantinely zužujete, tím výš se kombík dostává. V případě dva roky starého auta s maximálně 50 tisíci najetými kilometry jste tak rázem na půl milionu korun s prostorem pro další růst.
Důvodem, proč si Corolla tak špatně drží cenu, rozhodně není nespolehlivost. Pokud Toyota v příslušných anketách neobsadí první místo, pak může počítat se stříbrem, přičemž zlato náleží dceřinému Lexusu. To je působivá reputace, jakkoli ani tak nelze vybírat poslepu, zvláště když šlo o firemní kombík. Počítat lze tedy se škrábanci na karoserii, kolech i v interiéru. Zkontrolovat byste měli i případné skvrny na čalounění či potrhaný koberec v zavazadelníku.
Vyjma toho má kombík na kontě jen tři závady, kterým je třeba věnovat větší pozornost. Tou první je vadný modul nouzového volání eCall, v jehož případě stačí nový software. Ještě snáze lze vyřešit uvolněný brzdový pedál - jednoduše jen přitáhnete příslušný šroub. Pokud ale vámi zvolená Corolla disponuje poškozenou vysokotlakou palivovou pumpou, je již nutné zamířit k servisním technikům a zažádat o výměnu. To je však jen malá oběť, následně byste měli mít klid.
Výjimečnou spolehlivost ostatně potvrzují i kolegové z Německa, kteří usedli za volant kousku z roku 2020, jehož majitel najel jen 16 849 kilometrů. To opravdu není drtivá porce, vůz navíc disponuje bohatou výbavou a vyšším výkonem (jde nicméně o původních 184 koní, oněch 196 nabízí Corolla až od letoška). K mání je nicméně za 24 990 Eur (cca 598 tisíc korun), propad jeho hodnoty tedy ani zde není malý. O to lákavější koupí třeba vedle oné Octavie je.
![Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 1 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 2 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota Corolla jako kombík po pár letech rychle ztrácí na ceně, navzdory své praktičnosti a famózní spolehlivosti - 3 - Toyota Corolla Touring Sports 2019 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Corolla Touring Sports je již po pár letech k mání poměrně levně, navíc klidně i s nízkým nájezdem, nemalým výkonem a bohatou výbavou. Foto: Toyota
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
- Vítězný double Herrery, 14. Ouředníčková včera 15:08
- Toprak vyhrál SprintRace včera 14:59
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 10 hodinamiPodívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
včeraElektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
včeraPorsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
včeraTesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva