Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně
15.2.2023 | Petr Prokopec
Jeho pokus uhranout větší množství zákazníků v pozici nového vozu nebyl úspěšný a nedá se říci, že by byl bůhvíjak žádaný jako ojetina. Aspoň lepší verze si ale cenu drží, stojí podobně jako stejně staré limuzíny Mercedesu třídy S.
V roce 2013 vstoupila na trh šestá generace Mercedesu-Benz s kódovým označením W222. Za tuto limuzínu jste v základu museli zaplatit něco okolo dvou milionů korun, většina zákazníků nicméně zabrouzdala i na pole příplatkové výbavy. I základní dieselové provedení S350d tak bylo možné vyšňořit přesně dle vašeho vkusu. V takové chvíli ovšem z vašeho bankovního účtu mohlo zmizet klidně i dalšího 1,5 milionu.
Dnes nicméně můžeme již neprodávanou třídu S považovat za jednoho z králů ztráty hodnoty, nejstarší kousky lze totiž pořídit pod půl milionu korun. Opravdu přitom nejde o žádné holobyty, místo toho můžete počítat s výčtem všeho, co je k luxusnímu životu třeba. Jen musíte počítat s tím, že počet najetých kilometrů může být vyšší než cena. Jakmile pak navíc dojde na větší technický problém, servis již příliš nezajímá, že jste vůz kupovali jako ojetý. Jednou jste zkrátka členem klubu třícípé hvězdy, platit tedy musíte i vyšší poplatky.
Za danou částku, tedy za méně než půl milionu korun, nicméně můžete mít i jiný podobně starý vůz, a sice Volkswagen Beetle. Také ten se dnes již nevyrábí, na rozdíl od Mercedesu nicméně do showroomů nedorazil nástupce. Zájemce o kupé se tak značka snaží oslnit modelem Golf, zatímco za otevřené provedení má zaskočit T-Roc Cabrio. Nejsme si nicméně jisti, zda se to jednomu či druhému vozu daří. Na první zmíněný se totiž valí spíše kritika než chvála, o druhém se pak mluví snad jen kvůli vysoké ceně (od 872 900 Kč).
Beetle je ve srovnání s tím legendou, o které si lidé nejspíše budou vyprávět ještě dlouhá léta, jakkoli je třeba říci, že jeho poslední iterace odešla z trhu s nepořízenou jako propadák, který se nedočkal nástupce. Zájem o ní nebyl a není, pokud se ale rozhodnete „Brouk“ pořídit levně, musíte se zaměřit na jinými nechtěné tuctové verze. Když totiž kolegové z Auto Bildu otestovali exemplář z ledna 2014, jehož přední kola roztáčel přeplňovaný dvoulitr, nemohli věřit vlastním očím. Se 73 962 najetými kilometry je totiž vůz po prvním majiteli nabízen za 16 950 Eur (asi 403 tisíc Kč).
Ve srovnání s třídou S tedy nedošlo na tak extrémní propad, byť původně stál vůz (tehdy) ne zrovna nízkých 32 415 Eur (cca 770 tisíc Kč). Je to ale je verzí. Díky pohonnému ústrojí se o něm dalo uvažovat jako o jakémsi stylovém ekvivalentu Golfu GTI. Dopředu totiž mířilo 220 koní, které 4,3metrový vůz se zavazadelníkem o objemu 310 až 905 litrů rozpohybovaly za 7,3 sekundy. V zatáčkách se „Brouk“ mohl opřít o sportovní podvozek, na dálnici pak mohl zvládnout i 229 km/h.
Beetle je přitom spojen rovněž s vysokou spolehlivostí, zvláště k verzi 2,0 TSI spárované s manuální převodovkou nemíří prakticky žádná kritika. Platí to i pro ostatní verze, poslední Beetle je obecně mezi nadprůměrně spolehlivými vozy, když ale sáhnete po verzi s jedna-dvojkou TSI (105 koní) či jedna-čtyřkou TS (160 koní) lze tohle auto mít už od nějakých 180 tisíc Kč. To není mnoho, snáze se tak lze smířit s horší dynamikou, pro sportování se ostatně Beetle zrovna nenarodil.
Jak jsme již zmínili, vůz patří mezi ty lépe hodnocené vozy značky v TÜV Reportu. Stáří ale nezapře, a to si vždy vybírá svou daň. V případě zájmu proto zkontrolujte vše gumové, tedy hadičky, objímky či silentbloky, zvláště pokud tu mluvíme o desetiletých vozech. Výfuk by ale měl vydržet i takovou dobu, stejně jako pružiny či tlumiče. Na brzdy se pak zaměřte zejména ve chvíli, kdy vám v hledáčku utkví onen dvoulitr - velmi slušnou akceleraci bylo třeba také krotit, což se bez opotřebení neobešlo.









Beetle vyráběný v letech 2011 až 2019 je spolehlivým vozem, se slabšími motory jsou spojeny i velmi nízké ceny. S dvoulitrovým TSI ani ne. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 9 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 2 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 4 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 5 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 7 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales