Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Propadák VW jako ojetý okouzlí spolehlivostí i stylem, přehlížené verze přitom koupíte levně
15.2.2023 | Petr Prokopec
Jeho pokus uhranout větší množství zákazníků v pozici nového vozu nebyl úspěšný a nedá se říci, že by byl bůhvíjak žádaný jako ojetina. Aspoň lepší verze si ale cenu drží, stojí podobně jako stejně staré limuzíny Mercedesu třídy S.
V roce 2013 vstoupila na trh šestá generace Mercedesu-Benz s kódovým označením W222. Za tuto limuzínu jste v základu museli zaplatit něco okolo dvou milionů korun, většina zákazníků nicméně zabrouzdala i na pole příplatkové výbavy. I základní dieselové provedení S350d tak bylo možné vyšňořit přesně dle vašeho vkusu. V takové chvíli ovšem z vašeho bankovního účtu mohlo zmizet klidně i dalšího 1,5 milionu.
Dnes nicméně můžeme již neprodávanou třídu S považovat za jednoho z králů ztráty hodnoty, nejstarší kousky lze totiž pořídit pod půl milionu korun. Opravdu přitom nejde o žádné holobyty, místo toho můžete počítat s výčtem všeho, co je k luxusnímu životu třeba. Jen musíte počítat s tím, že počet najetých kilometrů může být vyšší než cena. Jakmile pak navíc dojde na větší technický problém, servis již příliš nezajímá, že jste vůz kupovali jako ojetý. Jednou jste zkrátka členem klubu třícípé hvězdy, platit tedy musíte i vyšší poplatky.
Za danou částku, tedy za méně než půl milionu korun, nicméně můžete mít i jiný podobně starý vůz, a sice Volkswagen Beetle. Také ten se dnes již nevyrábí, na rozdíl od Mercedesu nicméně do showroomů nedorazil nástupce. Zájemce o kupé se tak značka snaží oslnit modelem Golf, zatímco za otevřené provedení má zaskočit T-Roc Cabrio. Nejsme si nicméně jisti, zda se to jednomu či druhému vozu daří. Na první zmíněný se totiž valí spíše kritika než chvála, o druhém se pak mluví snad jen kvůli vysoké ceně (od 872 900 Kč).
Beetle je ve srovnání s tím legendou, o které si lidé nejspíše budou vyprávět ještě dlouhá léta, jakkoli je třeba říci, že jeho poslední iterace odešla z trhu s nepořízenou jako propadák, který se nedočkal nástupce. Zájem o ní nebyl a není, pokud se ale rozhodnete „Brouk“ pořídit levně, musíte se zaměřit na jinými nechtěné tuctové verze. Když totiž kolegové z Auto Bildu otestovali exemplář z ledna 2014, jehož přední kola roztáčel přeplňovaný dvoulitr, nemohli věřit vlastním očím. Se 73 962 najetými kilometry je totiž vůz po prvním majiteli nabízen za 16 950 Eur (asi 403 tisíc Kč).
Ve srovnání s třídou S tedy nedošlo na tak extrémní propad, byť původně stál vůz (tehdy) ne zrovna nízkých 32 415 Eur (cca 770 tisíc Kč). Je to ale je verzí. Díky pohonnému ústrojí se o něm dalo uvažovat jako o jakémsi stylovém ekvivalentu Golfu GTI. Dopředu totiž mířilo 220 koní, které 4,3metrový vůz se zavazadelníkem o objemu 310 až 905 litrů rozpohybovaly za 7,3 sekundy. V zatáčkách se „Brouk“ mohl opřít o sportovní podvozek, na dálnici pak mohl zvládnout i 229 km/h.
Beetle je přitom spojen rovněž s vysokou spolehlivostí, zvláště k verzi 2,0 TSI spárované s manuální převodovkou nemíří prakticky žádná kritika. Platí to i pro ostatní verze, poslední Beetle je obecně mezi nadprůměrně spolehlivými vozy, když ale sáhnete po verzi s jedna-dvojkou TSI (105 koní) či jedna-čtyřkou TS (160 koní) lze tohle auto mít už od nějakých 180 tisíc Kč. To není mnoho, snáze se tak lze smířit s horší dynamikou, pro sportování se ostatně Beetle zrovna nenarodil.
Jak jsme již zmínili, vůz patří mezi ty lépe hodnocené vozy značky v TÜV Reportu. Stáří ale nezapře, a to si vždy vybírá svou daň. V případě zájmu proto zkontrolujte vše gumové, tedy hadičky, objímky či silentbloky, zvláště pokud tu mluvíme o desetiletých vozech. Výfuk by ale měl vydržet i takovou dobu, stejně jako pružiny či tlumiče. Na brzdy se pak zaměřte zejména ve chvíli, kdy vám v hledáčku utkví onen dvoulitr - velmi slušnou akceleraci bylo třeba také krotit, což se bez opotřebení neobešlo.









Beetle vyráběný v letech 2011 až 2019 je spolehlivým vozem, se slabšími motory jsou spojeny i velmi nízké ceny. S dvoulitrovým TSI ani ne. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 4 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Poslední Škoda Octavia s motorem bez turba je k mání jako dodnes nové auto, na svůj stav stojí pakatel
před 2 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 4 hodinamiByznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva