Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejspolehlivějších rodinných aut lidé v bazarech ignorují, o to levnější nabídkou dnes je
14.8.2022 | Petr Miler
Je to šance na dobrou koupi pro ty, kteří vybírají primárně hlavou. Tohle auto nabízí prakticky vše myslitelné z hlediska prostoru, použitelnosti i levného provozu, bez preferované značky či módní karoserie ale většinu lidí nezajímá. I když je co do spolehlivosti na samém vrcholu.
Chtít si v bazaru koupit auto, po němž touží spousta lidí, není nutně nic špatného - dobrou pověst si ten či onen vůz obvykle nezíská pro nic za nic. Potíží ale je, že poptávka po takových modelech žene jejich ceny nahoru, kvůli čemuž vám pocit z dobré koupě může poněkud zhořknout, neboť za ně zaplatíte více peněz než za jiné srovnatelné modely. A to i na současném trhu, který sice rychle chladne, na cenách to ale zatím moc znát není.
Příkladem takového vozu mezi rodinnými auty budiž VW Passat Variant. Nemůžeme proti němu říci křivého slova, zájem o něj je ale tak velký, že ceny bývají nesmyslně vysoké. Poptávka navíc trh rychle vyčistí od opravdu pěkných exemplářů a zvyšuje se tím šance, že koupíte auto, v jehož případě někdo chtěl, aby atraktivně spíše působilo, než aby atraktivní skutečně bylo.
Najdou se přitom modely, které platí též za povedené a spolehlivé, do širšího povědomí se ale v tomto kontextu nedostaly. Právě ty bývají chytrou koupí a dnes si na jeden takový posvítíme - jde o Mazdu 6 generace GH.
Není to žádná žhavá novinka, jako nová se přestala prodávat v roce 2012, právě díky tomu ale klesly její ceny opravdu nízko. Nejde přitom říci, že by za ně nebylo možné koupit dost muziky. Tato generace „šestky” platí za jednu z vůbec nejspolehlivějších voleb mezi rodinnými vozy. Ve statistikách TÜV se objevuje v silném nadprůměru jak mezi maximálně devíti, tak mezi nejvýše jedenáctiletými vozy. Při relativně vysokém nájezdu (v průměru 129 resp. 139 tisíc km) jde o 32. resp. 33. nejspolehlivější vůz bez ohledu na typ. A v rámci rodinných kombíků je lepší už jen Audi A4 Avant, bavíme se to absolutní špičce mainstreamu a zdatného sekundanta nejlepší prémiové značky.
To je docela impozantní na auto, které stojí zlomek obvyklých cen oné á-čtyřky i řady dalších, méně spolehlivých modelů. Na pojízdné kusy s vysokými nájezdy z prvních let výroby můžete myslet už za ceny okolo 40 tisíc Kč, za 90 až 100 tisíc Kč si vybírat z perspektivních vozů s nájezdy okolo stovky tisíc kilometrů klidně s úspornými diesely. A za cca 200 tisíc Kč můžete volit nejlepší, leckdy velmi málo jeté exempláře z konce výroby. To je hezké kombík (ale klidně i liftback) střední třídy, který může mít v prvním případě v útrobách i 260koňový motor 2,3 turbo s pohonem 4x4. Ani takové verze nemusí stát v bezvadném stavu více než 250 tisíc.
Není ale vše jen růžové, ostatně žádná sleva není zadarmo. Tradičně slabší je antikorozní ochrana, je to prostě Mazda - zvěsti o jejich brzké korozi nejsou přehnané, u typu 6 generace GH rozhodně ne. U vyhlédnutých kusů je tak dobré si pořádně prohlédnout jejich stav v tomto směru, problematický být může a nemusí. Při delším ježdění po horších silnicích se projeví poddimenzované části podvozku, a to zvláště u těžších a obecně méně spolehlivých dieselů.
To je ale vše. Garážovaný vůz, který byl málo ježděný v zimě s lehčím benzinovým agregátem může být skoro neprůstřelnou volbou, i když pořád může stát okolo 100 tisíc korun - kolik aut vám dnes něco takového nabídne? Je to opravdu horký tip, přitom je z čeho vybírat, v Německu bez potíží ze stovek solidních aut, i v Česku se jich ale najdou vysoké desítky.
Mazda 6 GH je ojetina, pro kterou se do bazarů nežene skoro nikdo. Přitom za relativně nízké ceny představuje jedno z nejspolehlivějších rodinných aut střední třídy. Ilustrační foto: Mazda
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch