Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V bazarech přehlížené provedení Golfu VII kombi možná neohromí nadšence, o to výhodnější koupí dnes ale je
15.2.2024 | Petr Prokopec
Je zajímavé, jak moc malé nadšení v lidech vzbuzuje, přitom jsme přesvědčeni, že má tu moc velmi dobře uspokojit potřeby naprosté většiny kupců podobných ojetin. Stačí se vzdát dynamických ambicí a nechat se ohromovat jeho levnou provozní efektivitou.
O sedmé generaci Volkswagenu Golf se mluví jako o velkém držáku. Pokud nicméně uvažujete o koupi takové ojetiny, může vás na první pohled odradit výčet poměrně velkého množství problémů, které tento model v průběhu času postihly. Je nicméně třeba dodat, že prakticky ve všech případech šlo o malé série aut a automobilka na kritiku reagovala obvykle rychle. Ve finále vám tak stačí jen oddělit zrno od plev, což není až tak těžké, neboť dostupných exemplářů je v prodeji víc než dost. A když sáhnete po té správné variantě, ani nemusíte platit tolik, kolik byste v případě této německé legendy mohli očekávat.
Nač si tedy dát pozor? Pokud vás to táhne k benzinovým motorům, rozhodně si nechte doložit servisní historii. Jednotky totiž měly problémy s rozvodovým řemenem a brzká výměna rozvodů je tu nezbytností. Mimo to u některých exemplářů došlo k usazení špatných hlav, což mohlo vést k úniku paliva a potenciálnímu vzniku požáru. Některé Golfy, a to již bez ohledu na pohon, pak vyfasovaly špatné přední brzdové kotouče. Továrním specifikacím pak u některých aut neodpovídala ani pouzdra předních ložisek, stejně jako se objevila vada u předních hlavových opěrek.
U pár kousků rovněž selhávala pojistka zadních dveří zabraňující jejich otevření za jízdy, zatímco další dostaly do vínku špatné zadní náboje kol. V extrémních případech tak mohlo dojít i na uvolnění ráfku. Opominout pak nesmíme ani elektronické šotky multimediálního systému, pročež v rámci testovací jízdy zkuste propojit svůj telefon s vozem přes Bluetooth. Pokud vše půjde jako na drátkách, není důvod k obavám. Jinak vám celý systém může snadno zamrznout.
Problémy mohou vyvstat také u aut osazených adaptivním tempomatem. Systém totiž občas může zazmatkovat a zašlápnout brzdy bez zjevného důvodu. V případě kombíku, na který se dnes zaměříme, je navíc třeba ještě hlídat zadní partie. Mnozí majitelé totiž zavazadlový prostor pěchovali od podlahy až po strop, a to často těžkými předměty s ostrými hranami. Zkontrolujte tedy nejen veškeré čalounění, ale také zavěšení - jakmile vydává divné zvuky, dejte raději od auta ruce pryč.
Naši kolegové z Auto Bildu proklepli Golf Variant alias kombi s motore 1,6 TDI, který je asi nejvíce podceňovanou verzí tohoto modelu. Nad malým dieselem spousta lidí ohrnuje nos kvůli jeho omezené dynamice, ale ona v praxi není zase tak marná. A provozní efektivita je naprosto mimořádná, tohle auto umí jezdit za 4 litry nafty na 100 km, ani se nemusíte moc snažit.
Lidé se tak ve výsledku vyhýbají zajímavé alternativě za dobré peníze. Tento konkrétní exemplář byl poprvé zaregistrovaný na konci roku 2020, šlo tedy o kus ze samého konce výroby, u kterého VW již vychytal veškeré porodní bolístky. Jeho první majitel pak navíc dodržel veškeré servisní prohlídky. A aby toho nebylo málo, za volantem nestrávil mnoho času - nájezd totiž činí jen 24 018 km. Počítat tedy lze skutečně se špičkovým stavem, jakkoli výbava Comfortline není zase tak komfortní, jak jméno může naznačovat. Jak to ale u německých aut bývá, na jedné straně je základní jednozónová klimatizace, na té druhé je skoro luxusní prvek v podobě masážních sedadel.
Základní jedna-šestka se 116 koňmi je navzdory pochybovačným poznámkám mnohých k běžnému pohybu dostačující, přičemž majitelům bude imponovat hlavně už zmíněná, reálně snadno i nižší než 4litrová spotřeba spojená s velmi tichým projevem motoru. S touto jednotkou navíc nejsou spojena taková rizika jako třeba s dvoulitrovým turbodieselem, v prodeji vídáme i vozy s téměř milionem najetých kilometrů s původní technikou. Auta ze závěru roku 2020 osazená tímto ústrojím vám tak snadno mohou sloužit i po roce 2035, kdy by již v Evropě spalovací vozy mohly či měly skončit.
Cena 19 970 Eur (cca 500 tisíc Kč) je tak skutečně příhodná, tohle je zánovní vůz - nový a nikoli lepší Golf 8 kombi TDI startuje dnes na 736 900 Kč a výbavy má ještě míň. Nakupovat navíc jde i mnohem levněji, starší a více jeté kousky s jistou perspektivou začínají už na 140 tisících Kč. Tohle auto je jedním z ideálů pro dnešní dobu - nikoli drahé, nikoli staré, velmi trvanlivé, velmi univerzální a velmi úsporné. Co více v hávu jediného vozu chtít?
![V bazarech přehlížené provedení Golfu VII kombi možná neohromí nadšence, o to výhodnější koupí dnes ale je - 1 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![V bazarech přehlížené provedení Golfu VII kombi možná neohromí nadšence, o to výhodnější koupí dnes ale je - 2 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![V bazarech přehlížené provedení Golfu VII kombi možná neohromí nadšence, o to výhodnější koupí dnes ale je - 3 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Golf Variant 1,6 TDI sedmé generace začíná dávat stále větší smysl, i když jej lidé v bazarech přehlížejí. O to méně peněz za něj dáte. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva