Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Už neprodávané velké kombi je dnes v bazarech nemístně přehlížený držák, po pár letech ho koupíte od 200 tisíc
3.12.2022 | Petr Prokopec
Velký a spolehlivý kombík klidně s úsporným naftovým motorem za atraktivní cenu? To zní jako recept na bazarový trhák, v tomto případě se ale předpoklady s realitou těžce míjejí. Pro všechny, kteří s nepříliš průbojně působící Toyotou Avensis nemají problém, to ale může být výhra.
Japonská auta platí za spolehlivé držáky, toto hodnocení ale nelze automaticky vztáhnout na všechny vozy ze země vycházejícího slunce. Některá auta mají vzhledem k povaze tamní péče o silnice potíže s korozí na jiných místech světa, nejvíce to tradičně platí u Mazd. Narazit na rez ale můžete také u velmi mladé poslední iterace dnes už nevyráběné Toyoty Avensis Touring Sports, která se vyráběla od modelového roku 2016 do roku 2018.
Velké japonské kombi přitom stejně jako sedan patří k nejlépe hodnoceným vozům v německého TÜV Reportu, kde se ve všech věkových kategoriích vejde do prvních čtyřech desítek. To je velmi nadprůměrný výsledek, obzvláště mezi auty střední třídy, a tak informace o riziku koroze překvapí. Ale je to tak a jde o první věc, na kterou je třeba při výběru dát pozor. Snadno se ale může stát také tou poslední.
V bazarech nejčastěji narazíte na auta z kategorie čtyř- až pětiletých, jejichž nájezd se nejčastěji pohybuje okolo 80 tisíc km. To obvykle stačí na povrchovou korozi přinejmenším u aut, která pravidelně zažívala zimní provoz. A ruku na srdce, to bude skoro každé, Avensis kombi není kabriolet. Pokud tedy míříte do bazarů, je třeba věnovat pozornost i zdánlivě nedůležitým detailům, neboť koroze se u tak mladých aut obvykle moc nezkoumá.
Na druhou stranu je třeba dodat, že to je opravdu jediný závažnější typický problém, který tento vůz trápí. A výhodou je i to, že tohle velké japonské kombi je navzdory své značce a spolehlivosti nabízeno poměrně levně. Ceny začínají u 200 tisíc Kč za více jeté kusy a za 250 až 300 tisíc Kč už si můžete vybírat z průměrně až lehce nadprůměrně ojetých exemplářů. To představuje zlomek někdejší pořizovací ceny a na dnešní dobu parádní sumu na tak spolehlivý a praktický vůz s pár jednotkami let na krku.
Pravda, interiér vás za danou sumu asi až tak příliš nenadchne, přeci jen směsice černých a šedých plastů není ničím atraktivním. Ovšem po stránce kvality a spolehlivosti vás vyjma zmíněné koroze budou trápit už jen maximálně světla. Máme tu tedy docela žhavý bazarový tip, se kterým jsou navíc spojené nízké provozní náklady.
Za zmíněné peníze totiž můžete počítat s dvoulitrovým turbodieselem, který je na dlouhé trasy ideálním společníkem. Nejlevnější kusy jsou obvykle vybavené motorem o výkonu 143 koní, s nimiž auto zvládne jet až 200 km/h při zrychlení na stovku za 9,5 sekundy. A kombinované spotřebě 4,5 litru nafty na 100 km. To při všem ostatním zmíněném opravdu nezní špatně.
Poslední iterace Toyoty Avensis Touring Sports není autem, na které by se v bazarech stály fronty, i proto jej snadno koupíte i s dieselovým motorem za ceny mezi 200 a 250 tisíci korunami. Vzhledem k jeho kvalitám a stáří do 6 let je to vskutku zajímavá nabídka. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.