Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
4.5.2024 | Petr Miler
Kdo chce mít opici, musí mít i banány, říká se v žertu v našem oboru. Ono to ale platí skoro doslova, a to dokonce i v momentě, kdy ona „opice” nestojí zase tak moc, aby potřebu hromady drahých banánů dávala předem najevo. Mercedes SLR McLaren budiž důkazem.
Je tomu už pěkných pár pátků, kdy jsme žasli nad kolekcí aut íránského emigranta, který se z chudého stánkaře vypracoval na realitního magnáta vlastnícího tehdy pět Mercedesů SLR McLaren - dnes jich má ještě víc. Někdo může říct, že zrovna SLR dnes není autem, které by bylo symbolem až takového bohatství - ojeté exempláře koupíte už za 7 milionů Kč, což je o dost méně než suma, kterou si za tento vůz třícípá hvězda účtovala mezi roky 2003 a 2010, kdy jej prodávala jako nové auto. Jenže náklady na pořízení nejsou u tohoto vozu zdaleka vše.
Udržovat všech několik burácejících GT při životě si může dovolit jen opravdu majetný člověk, ostatně vysoké servisní náklady jsou obvykle důvodem, proč se z většiny aut stane špatná investice, i když se to na první pohled nezdá. Vozů, které rostou na ceně, není zase tak málo, jenže pokud se vezmou do úvahy nezbytné průběžné náklady všeho druhu, jde často o ztrátovou záležitost. A Mercedes SLR je dobrým příkladem. Stačí se podívat, kolik na tomto autě stojí výměna brzd.
Upozorňuje na to jeden z majitelů na sociální síti X, jak můžete vidět níže. Ten si chtěl nechat na svém SLR vyměnit kompletní sadu brzdových kotoučů i desek, autorizovaný servis mu ale poslal nabídku na - podržte se - 120 462,79 USD, tedy 2,8 milionu korun. To je snadno víc než třetina ceny celého auta. Stačilo by to na 4 parádní Octavie, špičkové BMW M3 klidně s karbon-keramickými brzdami nebo ojetý supersport menší míry exkluzivity. Na první pohled to není k uvěření, ale je to tak.
Že nejde o omyl, ověřili kolegové z Jalopniku, kterým jiná dealerství Mercedesu nabídla totéž až na jednu výjimku ještě dráž. Cena výměny se u nich vyšplhala až ke 128 tisícům dolarů, to už se bavíme o 3 milionech Kč. Tři „míče” za brzdy? Auto s takovými servisními náklady skutečně zvládne ruinovat i velké boháče.
Neuvěřitelné sumy vychází pochopitelně ze specifičnosti vozu a omezeného rozsahu výroby jakýchkoli zvláštních komponentů. McLaren k tomu dnes říká, že svého času počítal s tím, tak výjimečný automobil bude naprostá většina majitelů beztak používat velmi zřídka a brzdové komponenty tedy obvykle nebude nutné měnit po celou dobu existence vozu. U podobných hypersportů to dává smysl, soudě dle útrap některých majitelů se ale Britové v některých případech zjevně mýlili.
Pro nás to budiž znovu poučením, že ne každá ojetina za lákavou cenu musí být takové terno, jakým se na první pohled zdá být. Mercedes SLR McLaren pořád není ničím levným, s cenami začínajícími na oněch 7 milionech Kč je ale na poměry své výjimečnosti relativně dostupným zbožím. Pokud ale jen výměna brzd navýší rozpočet na jeho pořízeno snadno o 40 procent, lákavá koupě to opravdu není...
Mercedes SLR McLaren je pořád zatraceně lákavé auto a jeho ceny na trhu ojetin padly docela nízko. Náklady na jeho servis jsou ale docela jiný příběh - jen kompletní výměna brzd vyjde skoro na 3 miliony korun. Foto: Mercedes-Benz
I gotta sell this shit this not finna work pic.twitter.com/vDDZR8Ke0p
— Kancho (@HumpedMyJeweler) May 3, 2024
Zdroje: Jalopnik, HumpedMyJeweler@X, McLaren
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 8 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 10 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 11 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB