Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní korejské SUV lidé v bazarech přehlížejí, i když je spolehlivé a výkonné, o to levněji ho koupíte
1.2.2023 | Petr Prokopec
Není to auto, které by naprostou většinu lidí napadlo v bazarech hledat, zůstává takříkajíc pod radarem. To ale ve výsledku znamená jen to, že je relativně dostupné, spolehlivostí, dynamikou, kvalitou jízdy i prostorem a komfortem uvnitř jen boduje.
Kia Sorento nikdy nebyla levným automobilem. V roce 2015, kdy do prodeje dorazila třetí generace, jste totiž na základní provedení 4,7metrového korejského SUV potřebovali 910 tisíc korun. Je sice pravdou, že v té chvíli jste pod kapotou mohli počítat s 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 200 koní, to však byla jen slabá náplast. Konkurenční Škoda Kodiaq totiž v té době startovala na 677 900 Kč. A pokud jste u ní sáhli po dvoulitrovém turbodieselu naladěném na 190 koní, mohli jste jej společně s automatem a pohonem všech kol dostat již za 832 900 Kč.
Od té doby se mnohé změnilo. Kodiaq sice prošel jen lehčím faceliftem, za méně než 1 069 900 Kč jej nicméně dnes již nepořídíte. Sorento je pak sice ještě o 30 tisíc korun dražší, nicméně Korejci již od roku 2020 nabízí zcela novou generaci. Ta i nadále spoléhá na zmíněnou jednotku 2,2 CRDi, nově je však motor již standardně spojen s osmistupňovým automatem namísto předchozího šestistupňového manuálu. Kodiaq tak rázem působí dojmem příliš drahého vozu.
Problémem nicméně je, že ani jedno z velkých SUV již pro běžného smrtelníka není dostupné. Tedy jako zcela nový vůz. Na Sorento nicméně můžete narazit v autobazarech, kde se dá pořídit od 300 tisíc korun. To na šest až sedm let staré vozy není mnoho, zvláště když většina majitelů nezůstala u základní výbavy, ale místo toho zamířila na vrchol či se k němu alespoň přiblížila. Jelikož nicméně Sorento velmi často fungovalo jako součást firemních flotil, je třeba u nejstarších kousků počítat s nájezdem přes 200 000 kilometrů.
Dopřát si pochopitelně můžete i auta s méně než 100 tisíci najetými kilometry, ovšem v takovém případě se pochopitelně musíte smířit s vyššími cenami, ostatně Sorento generace UM se vyrábělo do roku 2020. A tak můžete u mnoha kousků počítat ještě se zhruba čtyřletou zárukou. A dobrou zprávou je, že největší množství nabízených kousků bylo vyrobeno právě v posledních dvou letech výroby.
Pozitivem je rovněž spolehlivost, Sorento dosahuje na 91procentní skóre. Víceméně jediná kritika míří na spojku u manuálních verzí, v jejímž případě se přesvědčte, že neprokluzuje či nezapáchá. Platí to zejména u aut, které jsou osazeny tažným zařízením. Vyjma toho se vyplatí i kontrola veškeré elektroniky, stejně jako spodku kvůli výletům do terénu a následné zanedbané péči. U třetí řady sedadel pak prověřte, že sklápěcí mechanismus funguje bez jakéhokoliv zádrhelu.
Naši kolegové z Německa otestovali právě vůz z posledních let výroby. Od první registrace v srpnu 2020 Sorento najelo méně než 25 tisíc kilometrů, považovat jej tak vlastně můžeme leda za dobře zajeté. Za sebou má přitom veškeré předepsané prohlídky, během nichž se nevyskytnul žádný problém. Výbava GT-Line pak zahrnuje opravdu velkorysý standard, jehož součástí je jak sada kamer, tak kožené čalounění, vyhřívaná a chlazená sedadla či audio systém Harman Kardon.
Právě fakt, že korejské SUV je plně vybaveno, málo ojeto a kromě dieselového motoru, jehož výkon překonává i současné provedení disponující „pouze“ 194 koňmi, se však spolu s osmistupňovým automatem projevuje na ceně. Auta z posledních dvou let výroby s nájezdy v nízkých desítkách tisíc km se ojetá prodávají za ceny od asi 600 tisíc Kč, což už pochopitelně není málo. Ve srovnání se stávajícím vrcholem, jenž v případě dieselu stojí od 1,37 milionu korun, jde vzhledem k minimálnímu opotřebení stále o slušnou úsporu.



Ojeté Sorento může představovat rodinný ideál, po které naprostá většina lidí do bazarů nemíří. Jen pár let stará auta tak lze pořídit za zlomek původní ceny i při nízkém nájezdu. Foto: Kia
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva