Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu?
18.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Poslední generace Volva V70 se dnes dá koupit jako ojetina docela lacino, pakliže má na tachometru velké porce kilometrů. Je dobrý nápad to udělat?
Koupit auto s vysokým kilometrovým proběhem nechce nikdo, jenže pokud máte omezený rozpočet a za 200 tisíc Kč si nechcete pořídit „oholenou” Škodu Citigo na leasing, musíte akceptovat nějaké kompromisy. Cena klesá úměrně věku auta, takže za stejné peníze můžete mít třeba i (možná na oko...) málo jetý, ale hodně starý vůz o několik tříd vyšších. A cena klesá také s najetými kilometry, takže sáhnout lze i po voze relativně mladém, ale hodně ojetém.
Která cesta je ta správná? To je věčné dilema, stáří může vypadat lépe než najeté kilometry, ale onen kilometrový proběh nemusí být zase tak podstatný, pokud auto mělo slušné zacházení a pečlivou údržbu. Proto se někteří aut s vysokými proběhy nebojí a občas o nich píšeme. Takové Porsche 911 s téměř čtyřsettisícovým nájezdem se nakonec neukázalo být vůbec zlou koupí - funguje dobře, zvládá dlouhé cesty, přežilo i měření výkonu na brzdě a čtvrtmílové sprinty. Co více si přát za 200 tisíc Kč?
Jenže každý nechce 911, pochopitelně a s vysokými nájezdy se dají výhodně koupit i docela jiné vozy. Na jeden takový natrefil německý Auto Bild, který za účelem testu pořídil levné Volvo V70 poslední generace. To je docela nové auto, začalo se dělat před nějakými 9 léty a bez nástupce skončilo loni. Je to velký kombík vyšší střední třídy, dá se koupit i s nemalou luxusní výbavou i velkými motory. A je to velmi bezpečné auto, jak Volva bývají.
Mít něco takového za cenu nižší než kolik stojí nejmenší nová auta zní lákavě, zvlášť když je to kombi se slušným pětiválcovým turbodieselem pod kapotou. Právě pro takový vůz se kolegové vydali, aby zjistili zda auto, ze kterého má spousta lidí strach kvůli technickému spojení s Fordem, ještě něco vydrží. Však znáte ty říkanky: „Fordem tam, vlakem zpátky”. Je tedy poslední V70 ještě odolné Volvo, nebo je lepší se mu vyhnout coby přeleštěnému Fordu?
Kolegové tedy v bazaru v Hamburku pořídili jeden z nejlevnějších kusů V70 tohoto druhu - kousek z roku 2008 s dieselovým pětiválcem 2,4 D o výkonu 163 koní a 340 Nm. Ve voze byla kůže, šestistupňový automat a na tachometru svítilo 316 tisíc kilometrů. Obecně není dobrý nápad kupovat auta prvního modelového roku dané generace a zároveň není nejvhodnější vybírat z nejlevnějších kusů v nabídce. Na druhou stranu, pokud V70 „projde” v tomto provedení, v jiných může být jen lepší.
Volvo V70 třetí generace je poslední velký kombík Volva s úplně svislými pátými dveřmi. Jeho nástupce V90 už hraje víc na styl než na praktičnost - jeho zavazadelník je po sklopení sedaček o 74 litrů menší. Do V90 také už nedostanete pěti- a šestiválcové motory, zatímco v ojetých V70 jich najdete požehnaně. A chcete-li diesel, pětiválcový motor D5244T5, resp. později T14, s obchodním označením 2,4 D je léty prověřená volba.
Testovaný kousek stál 6 990 Eur, tedy asi 187 tisíc korun. Po 316 tisících kilometrech byl šestistupňový automat stále hladký a řadil bez problémů, sedačky byly stále v dobrém stavu, a to i přesto, že světlá někdy odolává zubu času hůře. Najeté kilometry prý byly na voze sotva cítit, i odhlučnění vozu bylo stále dobré. Interiér ovšem nebyl zcela prostý opotřebení, ale to u auta s třemi sty tisíci na tachometru lze čekat.
Pro šestistupňový automat Aisin, kterým je tento vůz vybaven, jsou doporučené výměny oleje po 60 tisících kilometrů. Zhruba ve 160 tisících km, v závislosti na zatěžování, potřebuje servis zadní náprava. Problematické mohou být zadní brzdy, u prvních vyrobených kusů může zlobit posilovač řízení a na podvozkových dílech, které dodával Ford, se objevuje koroze.
První kusy 205koňové verze dieselového pětiválce D5244, označené jako D5, jsou údajně poruchové. Šestnáctistovkám D4162T, označovaným jako D2 a sdíleným s koncernem PSA prý zlobí turbodmychadla. Benzínovým verzím se kolegové nevěnují, u V70 je ale beztak diesel nesrovnatelně vyhledávanější volba.
Co tedy Němci zjistil? Že Volvo z první dekády 21. století jezdí dobře i po 316 tisících kilometrech a bez větších problémů by se mělo podívat za hranici 400 tisíc km. Hovoří o příliš velkém odporu řízení, ovšem bez detailů, takže to může, ale nemusí souviset s oním problematickým posilovačem, zmíněným výše.
To znamená, že pokud se vám tohle Volvo líbí, strach z vysokého kilometrového proběhu mít nemusíte a za slušné peníze se tak dostane ke slušnému autu. Pracoviště řidiče bude možná trochu opotřebované, ale stav takto jetých V70 je vesměs velmi dobrý, jak vidno i na na tomhle kousku, který si můžete prohlédnout ve fotogalerii níže. Je to velmi dobře vybavená V70 2,4 D s automatickou převodovkou a kůží a má na tachometru 332 tisíc. Může být váš za 6 950 Eur, tedy asi 186 tisíc korun, prakticky stejné peníze jako vůz koupený Auto Bildem. A vážně to není jediný takto dostupný a takto vyhlížejí exemplář, který lze koupit...




















Tohle Volvo V70 2,4D s automatem za v přepočtu 186 tisíc Kč má najeto dokonce 332 tisíc km. Znát to na něm na pohled vážně moc není a prý i technika odolává s dobrým servisem - zde zjevně realizovaným - takovým nájezdům bez větších potíží
Zdroje: Auto Bild, Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva