Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Levné ojeté obytné vozy lákají spoustu lidí, Němci ale radí dát od nich ruce pryč
10.5.2021 | Petr Prokopec
Vypadá to jako lákavá cesta, jak strávit dovolenou v relativní pohodě a jistotě, jenže realita takového řešení je komplikovanější, než se na první pohled zdá.
Začíná být stále jasnější, že ani letošní léto nebude stejné jako před dvěma roky. Vlastně bude nejspíše ještě specifičtější, než to loňské, třebaže řada zemí momentálně přichází s výrazným rozvolňováním. Koronavirus ale za poslední rok několikrát zmutoval a mnohé státy přijaly nové standardy, kterými se brání jeho opětovnému rozšíření. Zatímco tedy ještě loni jste mohli vyrazit do Chorvatska bez jakýchkoliv testů či očkování, letos zkrátka již nějaké to úřední lejstro mít musíte. Už jen kvůli ubytování, návštěvám barů a podobně.
Řada Čechů tak již zahraniční dovolenou odpískala a hodlá raději objevovat krásy vlasti. Ještě více tak začíná růst zájem o obytné vozy a přívěsy, který ostatně míří vzhůru prakticky od počátku pandemie. Problematickou je nicméně pro mnoho lidí cena takových aut, neboť u řady novinek zmiňujeme pomalu vyšší ceny, než za jaké se prodávají chaty a chalupy.
Nekvete tedy pouze obchod s novými obytnými vozy, ale rovněž s těmi ojetými. Jeden takový postavený na bázi Fiatu Ducato vyzkoušel i německý Auto Bild. A na základě testu radí dát ruce pryč, přestože prodávající měl dle svých slov do auta napěchovat nemalé peníze. Než inzerát nabízející 20 let starý obytný vůz zamířil na internet, měli se v servise postarat o brzdy, přední světla a vyměněna byla i tyč řízení či dvě celoroční pneumatiky. O drobné korekce tedy nešlo.
Němci nicméně uvádí, že jakkoliv opravy nebyly malé, prodávající se na nich snažil co nejvíc ušetřit. Je pak otázkou, zda to byl on či jeho předchůdce, ale stěny karavanu pokrývá celá řada neoriginálních děr, jimiž chtěl kdysi kdosi něco přichytit. Nejspíše pak šlo o neoriginální příslušenství, které velmi pravděpodobně bylo přiděláno stejně humpolácky jako ohřev horké vody. Skoro byste se tak mohli bát, že vaše první dovolená v tomto voze bude i dovolenou poslední.
Nejde pochopitelně o kritiku výrobce, jímž je společnost Ahorn Camp, na karavanu se podepsala hlavně neodpovídající péče předchozího či dosavadního majitele. Zvolit lze mnohem kvalitnější kousek - ten však bude stát i mnohem více peněz. Navíc ani tak se nejspíše nevyhnete některým nežádoucím následkům péče předchozích majitelů, jako jsou ony díry ve stěnách. Dá se totiž předpokládat, že pokud měl obytný vůz kdokoliv delší dobu, začal jej přizpůsobovat svým vlastním potřebám.
Kromě toho je třeba pamatovat, že pokud saháte po starším voze, dorazí spolu s ním i starší hnací ústrojí. Tedy nepříliš silný motor, který se navíc projevuje vyšší spotřebou. Pokud pak vůz ještě najel značný počet kilometrů, stane se jakákoliv vaše další cesta utrpením, neboť při pomalém tempu budete hodiny poslouchat vrzání a skřípání.
Ač má tedy upravené Ducato praktickou kuchyni ve tvaru písmene „L“ v zádi vozu a dostačující koupelnu, množství negativ převažuje. Zvláště když k nim je třeba připočítat ještě design a materiály z 90. let, které vám připomenou spíše komunistické paneláky plné umakartu než dětství strávené u babičky na vesnici. Za 11 500 Eur (cca 296 tisíc korun) se tedy o dobrý obchod nejedná, to raději volte ony PCR testy a bungalov v Chorvatsku.



Ojeté obytné vozy, ať již jde o výše popsaný Ahorn Camp či na fotkách prezentovaný Rimor Katamaran, představují nemalá rizika. Jejich kabina totiž odpovídá době vzniku, navíc velmi pravděpodobně ponese známky úprav dosavadních majitelů. Proto raději ruce pryč. Ilustrační foto: Rimor
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva