Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje
5.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.
Není to vlastně žádné velké překvapení, neboť Audi již při loňském odhalení konceptu A8 Hybrid avizovalo, že by se vůz měl dostat do výroby během letošního roku. Pokud naše zdroje nelžou, bude na blížícím se autosalonu v Šanghaji k vidění vedle nám již známé nové A6 a ostré RS3 k vidění také produkční A8 s hybridním pohonem pod kapotou. Na trhu by se měla objevit ve výchozím provedení ještě letos, s prodlouženou karoserií pak příští rok.
Vzhledem k tomu, že o hybridní A8 u nás dosud nepadla zmínka, dodejme, že vůz se coby koncept vyznačoval použitím benzinového motoru 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a točivým momentem nejvýše 350 Nm v kombinaci s elektromotorem o nejvyšším výkonu 33 kW (45 koní). Na rozdíl od nejnovějšího konceptu A5 e-tron Quattro má hybridní A8 uloženy oba motory vpředu a pohon všech kol obstarává klasický rozvod s kardanem a diferenciálem.
Kombinovaný výkon resp. točivý moment soustavy je nejvýše 180 kW (245 koní) a 480 Nm a v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou postačí A8 ke zrychlení na stovku za 7,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti 235 km/h. Mnohem zajímavějším číslem je ovšem kombinovaná normovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km jízdy.
Vůz dále pracuje se sadou Li-ion baterií zabírajících 110 litrů zavazadlového prostoru. Jejich přesná kapacita je neznámá, nic velkého ale nečekejme - na plně nabité akumulátory ujede vůz výlučně s použitím elektromotoru maximálně dva kilometry rychlostí do 65 km/h.
Uvidíme, s čím novým přijde sériové provedení. Žádné velké technické ani vizuální změny ale neočekáváme.
Audi A8 Hybrid v podobě loňské studie představené na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva