Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun?

Klání těchto koncernových kompaktů má samozřejmě předem jasného vítěze. O kolik rychlejší je ale 400koňový pětiválec oproti 310koňovému čtyřválci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun?

25.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Klání těchto koncernových kompaktů má samozřejmě předem jasného vítěze. O kolik rychlejší je ale 400koňový pětiválec oproti 310koňovému čtyřválci?

Audi RS3 Sedan je nadmíru žádoucím vozem. Dobře vypadá a navíc disponuje dynamikou supersportů, za kterou stojí 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, sedmistupňová dvouspojková převodovka a systém pohonu všech kol. S touto výbavou může vůz počítat se 400 koňmi, jež se perou s hmotností 1 590 kg. Akcelerace z klidu na stovku tak zabere 4,1 sekundy, omezovač zasahuje až při 280 km/h.

Výše zmíněná čísla jsou impozantní, nicméně laciná nejsou. Audi si totiž za RS3 Sedan účtuje 1 535 900 Kč, a to jsme u základní výbavy. Tu sice rozhodně nelze považovat za holobyt, neboť zahrnuje třeba 19palcová litá kola, automatickou klimatizaci či kůži Nappa, nicméně se nedá předpokládat, že u tohoto výčtu majitelé zůstanou. Účet se tak snadno může vyšplhat na dva miliony korun, což by již někoho mohlo přimět k přemýšlení o alternativě.

Pokud bychom přitom měli zůstat v koncernových vodách, lze za jistou substituci považovat VW Golf R. Ten startuje na sumě 999 900 Kč za třídveřovou karoserii a šestistupňový manuál. Pro vyznavače sportu je to samozřejmě lákavější kombinace, nicméně s pětidveřová varianta je spojena větší praktičnost a s automatem lepší akcelerace. V té chvíli je cena na 1 089 500 Kč, opět bez příplatkových prvků.

V rámci techniky je pak možné počítat s přeplňovaným dvoulitrem, který dává k dobru 310 koní a 400 Nm. Akcelerace z klidu na stovku automatické verzi zabere 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h, za čímž stojí i systém pohonu všech kol či relativně nízká hmotnost 1 505 kg. Taková je tedy teorie, jaké jsou ale rozdíly mezi oběma koncernovými vozy v praxi? Na to se podíval jihoafrický magazín Car.

Při akceleraci na 400 metrů se zdá, že lepší odpich má Golf, patrně kvůli nižší hmotnosti, nicméně hned záhy získává Audi s ohledem na výrazně vyšší výkon navrch. Stovky dosáhne již za 4,07 sekundy, tedy rychleji než dle oficiálních parametrů, zatímco Volkswagen za továrními daty o tři desetiny zaostává. Překonáním této mety se ovšem rozdíly mezi oběma vozy začínají rozšiřovat, při tempu 160 km/h jde již o téměř dvě sekundy.

Audi se tak jeví jako výhodnější kup, zvláště když Golf R v základu nemá kožené, ale látkové čalounění. Ve výsledku tak oba koncernové vozy dělí 350 tisíc korun, což mnozí nejspíše již na oltář čtyř kruhů obětují. My pak jen dodáme vysvětlení k malému rozdílu na konci sprintu na 400 metrů. Dán je vzdáleností, ne potenciálem obou vozů, což deklaruje i maximálka na konci této mety...


Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 1 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 01Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 2 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 02Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 3 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 03Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 4 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 04Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 5 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 05Audi RS3 Sedan vs. VW Golf R: jak velký „Vorsprung” vám koupí 350 tisíc korun? - 6 - Audi RS3 Sedan versus VW Golf R 2017 videoscreen 06
Souboj Audi RS3 Sedan a Volkswagenu Golf R byl předem jasný, otázkou bylo, jak velký rozdíl bude oba koncernové vozy dělit v cíli. A malý vážně není...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.