BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol

Z někdejších ideálů „eMkových” BMW již dnes mnoho nezbývá. A zdá se, že tento trend se jen tak nezastaví, nová M5 má totiž jako první sedan či kupé s M v názvu dostat pohon všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol

9.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z někdejších ideálů „eMkových” BMW již dnes mnoho nezbývá. A zdá se, že tento trend se jen tak nezastaví, nová M5 má totiž jako první sedan či kupé s M v názvu dostat pohon všech kol.

Kdybyste před deseti lety majiteli BMW M5 E39 vyprávěli něco o tom, že jeho vůz bude brzy vybaven výlučně automatickou převodovkou, motor budou dopovat dvě turbodmychadla a na křižovatkách mu bude auto samo „chcípat” kvůli snížení normované spotřeby paliva o jednotky procent, měl by vás za blázna. A pokud byste k tomu přidali informaci o dostupnosti vozu s pohonem všech kol, okamžitě by volal horkou linku Ivana Davida s cílem zajistit váš neprodlený odvoz do některé z psychiatrických léčeben.

Před deseti lety hloupý žert, dnes čistá realita. BMW již minulý týden oficiálně představilo „koncept” nové generace modelu M5, který vším zmíněným disponuje. Pod kapotou bije pouze přeplňovaný motor, převodovka je pouze automatická (i když Američanům svítá naděje na manuál) a systém start-stop je v novince jako doma. A onen pohon všech kol? Ten přijde co nevidět.

Šéf vývoje divize BMW M Albert Biermann totiž v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že pro auta s M ve znaku chystají u BMW „několik překvapení spojených s pohonem všech kol”. A to může v praxi znamenat jediné. Podivnosti jako X5 M a X6 M již pohonem všech kol disponují, a tak zde o budoucím překvapení nemůže být řeč, do 1 M Coupe se pohon všech kol patrně nechystá a do pomalu odcházející M3 E90 jistě též ne. Zbývá tedy jen M5 F10 nebo případně nová M3 F30 a má-li jít o překvapení v množném čísle (tak pravil pan Biermann), můžeme očekávat pohon všech kol jako volitelnou výbavu u obou těchto modelů.

Není to ale zřejmě nic, nad čím bychom se museli pohoršovat. Orientace „eMkových” BMW se v posledních letech změnila natolik, že další posun od sportovní využitelnosti směrem k praktičnosti zkrátka nepřekvapí. A když je dnes pohonem všech kol vybaveno i nové Ferrari, proč by jej nemohlo mít BMW. Ti, kteří hledají vůz, který si ponechává v prvé řadě svůj sportovní charakter, se už stejně dávno rozhlížejí jinde...


BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 1 - BMW M5 F10 Concept oficialni 03BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 2 - BMW M5 F10 Concept oficialni 04BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 3 - BMW M5 F10 Concept oficialni 06BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 4 - BMW M5 F10 Concept oficialni 07BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 5 - BMW M5 F10 Concept oficialni 08BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol - 6 - BMW M5 F10 Concept oficialni 13
BMW M5 F10 se do budoucna zřejmě nevyhne pohonu všech kol xDrive, jako volitelné výbavě

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.