BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem

V obou případech jde o německá kupé s třílitrovými turbomotory, z nichž více výkonu má to od BMW. Čekali byste vyrovnaný souboj? Chyba lávky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem

21.10.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

V obou případech jde o německá kupé s třílitrovými turbomotory, z nichž více výkonu má to od BMW. Čekali byste vyrovnaný souboj? Chyba lávky.

Pod označením GTS se u Porsche skrývají modely, které jsou jakýmsi ideálem pro každodenní život nadšených řidičů. Stejně jako v případě základní varianty 911 Carrera s nimi můžete třeba na nákup či odvézt potomstvo do školky, zároveň vám ovšem tak jako verze GT3 či GT2 neudělají ostudu na okruhu. Naposledy Porsche odhalilo s označením GTS modely Boxster a Cayman, my se ovšem dnes podíváme na zoubek již delší dobu prodávané 911 Carrera GTS.

Tento vůz se aktuálně potkal v závodech ve sprintu na tisíc metrů s novým BMW M4 CS, jenž může na první pohled vypadat jako favorit. Obě kupátka totiž sice používají přeplňovaný třílitrový šestiválec, ovšem zatímco na straně Zuffenhausenu stojí 450 koní, stádo z Mnichova je o deset hlav početnější. Je ovšem také nutné dodat, že M4 je těžší, a to o 110 kilo.

Propast to není a nic takového nenaznačuje ani oficiálně udávaná jízdní dynamika. Zrychlení z klidu na stovku 911 Carrera GTS osazená převodovku PDK zvládá za 3,7 sekundy. Sedmistupňový automat má k dispozici i BMW, v jehož případě převodovka taktéž propojuje pohonnou jednotku se zadními koly. Na sprint M4 CS potřebuje o dvě desetiny déle, což zní jako nic, uvážíme-li velkou výhodu Porsche pro tak krátký sprint - koncepci „vše vzadu”. Pak by se karty snadno mohly vyrovnat, nakonec ani hmotnost nebude ve vyšších rychlostech tak podstatná a 10 koní navíc není nic.

Taková je teorie, v praxi ovšem Porsche ukázalo BMW záda tak drtivým způsobem, až nad tím zůstává rozum stát. Mnichovské kupé nedostalo šanci na jediném metru, místo toho po celou dobu jen polykalo prach od kol 911 Carrera GTS. Onen kilometr s pevným startem tak zvládlo až za 22 sekundy, tedy o 1,1 sekundy déle než Porsche. To možná nevypadá jako drtivá prohra, ve světě sprintů tomu tak ale vážně je - však se podívejte sami, jakou vzdálenost mezi oběma auty to v tu chvíli znamená...

BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 1 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 01BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 2 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 02BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 3 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 03BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 4 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 04BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 5 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 05BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem - 6 - Porsche 911 GTS vs BMW M4 CS videoscreen 06
Porsche 911 Carrera GTS deklasovalo BMW M4 CS opravdu drtivým způsobem, šanci mu nedalo na jediném metru

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše