Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fanda se s kamerou dostal do Gigatovárny Tesly. Podívejte se, co tam natočil
10.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to obří továrna, na které dnes prý visí rychlost výroby Tesly Model 3. I její prototypy tam jsou ke spatření, produkční peklo ne až tak.
O nevadské Gigafactory Tesly jsme naposledy mluvili v souvislosti s potížemi Tesly dostat Model 3 konečně po dlouhých peripetiích ke koncovým zákazníkům. Značka zpočátku zpoždění sváděla na problematičtější nájezd automatizované výroby, pak ukázala rukou na dodavatele, aby nakonec uvedla, že za vším je právě Gigatovárna a výroba bateriových modulů pro nový elektromobil, která je náročnější, než automobilka původně čekala.
Je opravdu tak? To je otázka, na kterou dnes nikdo mimo nejužší vedení Tesly nemá odpověď a s jasnou odpovědí nepřichází ani video Michaela Browna, který továrnu na sklonku září navštívil. Jak je patrné i z jeho slov, jedná se o kovaného fanouška značky. Jednoznačně se vyhýbá jakékoli kritice čehokoli, ale to dnes nechme stranou.
Místo toho se pojďme podívat na samotnou továrnu, neboť takovou prohlídku nám dosud nikdo nedopřál. V příštím roce by měla najet na třetinovou kapacitu, pročež má dle plánu vyprodukovat 50 gigawatthodin v bateriových paketech. Toto množství by přitom mělo vystačit zhruba půl milionu vozů, což pro změnu odpovídá produkci zhruba 10 000 aut týdně. Jak to s plány Tesly chodívá, víme, ale i kdyby tento firmě vyšel, samotnou výrobu aut to na tak vysoká čísla nedostane. Značka již oznámila, že letos nebude dosažena ani kvóta 5 000 aut týdně a je tak zatím otázkou, zda příští rok dojde k dosažení dvojnásobku.
Brownova kamera zachycuje i tak zajímavé věci. Patrná je monstrozita celého místa, vidíme modely toho, jak to má uvnitř továrny vypadat či několik raných prototypů Model 3. Co nevidíme, je „produkční peklo“, o kterém mluvil již před pár měsíci Elon Musk a potíže právě na tomto místě, které měly mít za následek, že tu technický ředitel firmy „v zásadě bydlí.”. Spíše tu vidíme naprostou pohodu - atmosféra třeba ve vstupní hale je nadmíru uvolněná a nikdo nikam nespěchá. Ale tady se nakonec dělají „jen” akumulátory...
Návštěva Gigatovárny Tesly ukazuje toto místo v dosud nevídaném rozsahu i detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 2 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 3 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 5 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 6 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry