Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford si nechal pantentovat automat s 11 stupni, protože 9 i 10 je prostě málo
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Samotný patent pochopitelně neznamená, že taková převodovka bude někdy vyrobena, už záměr ji postavit ale zdvihá obočí.
Nejsou tak dávno doby, kdy čtyřstupňová převodovka byla standard, pětistupňová luxus a šestitupňová naprosté novum. Bavíme se tedy o ručně řazených skříních, v jejichž případě se zase tak mnoho nezměnilo, na poli automatů ale už zavládla revoluce. Ničím zvláštním dnes není ani devítistupňová skříň - mají ji Mercedesy, Hondy, Fiaty, Jeepy či Range Rovery. Většinou je vyrábí firma ZF, podle níž je devět stupňů přirozeným limitem. Od takových expertů na převodovky to zní jako vážná věc, někteří jsou přesto jiného názoru.
Známý je hlavně zájem Fordu, který plánuje i desetistupňový automat a už i představil vůz jím vybavený. Stejnou cestou se chce vydal také Volkswagen a do dvou let má přijít s takto vybaveným Golfem 8. Je to konec příběhu? Možná ne, kolegové z Auto Guide totiž vytáhli na světlo světa, že Ford si nechal patentovat možná ne Klapzubovu, ale rozhodně jedenáctku. A zubů v ní také není málo.
Jeho patent je už přes rok starý, dosud ale nebyl veřejný. Teď už je jasné, že Američané uvažují i o takto disponované skříni a ačkoli samotný patent nemusí automaticky znamenat její budoucí výrobu, ptáme se, proč by pro Ford deset mělo být dost? Jsme docela zvědavi, jak moc budou tato ústrojí fungovat, protože už devítistupňový automat přinesl leckterá uživatelská zklamání. A na místě je pochopitelně otázka, jestli někdo z automobilek může být chytřejší než ti nejpovolanější.
Tohle všechno odpoví až čas, nám by ale stačilo Ferrari F40 s pětikvaltem. Nebo v něm někomu něco chybělo?
Už dnešní vícestupňové automaty dokáží řidiči zatočit hlavu, pádlo-nepádlo. A to se bavíme o čemkoli se sedmi a více stupni. Představa jedenáctistupňové převodovky nás poněkud děsí...
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda