Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera bude k mání ještě letos, svou cenou vás ohromí
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybridní supersport zrychlí z klidu na 400 km/h za dvacet sekund. Na jeho pořízení si ovšem musíte připravit takřka 58 milionů korun.
Švédská automobilka Koenigsegg nikdy nepatřila mezi značky, které bychom mohli považovat za lidové. S novým modelem Regera však již dříve vysoko nastavenou laťku ještě pozdvihla. Oficiálně sice datum uvedení do prodeje ani cenu nezveřejnila, na webu mobile.de se ale objevila nabídka oficiálního dealera značky, podle níž si hybridní supersport můžete pořídit ještě letos. A známa je i cena - nemalých 2 100 010 Eur (cca 57 661 000 Kč). Tedy suma, která by vám vystačila hned na dva členy „Svaté trojice“, i když bez příplatků.
V případě skandinávského stroje si budeme muset vystačit jen s jedním vozem, který se navíc musí obejít bez klasické převodovky. Místo toho Regera dostala do vínku ústrojí Koenigsegg Direct Drive, které zjednodušeně řečeno předává na kola veškerý výkon hybridního ústrojí bez jakýchkoliv třecích ztrát. Kromě toho váží osmaosmdesát kilogramů, načež se hmotnost vozu s trojicí elektromotorů vyšplhala jen na 1 420 kg.
Vyjma oněch drátů a cívek se Regera spoléhá na pětilitrový osmiválec, přičemž celkový výkon narostl na 1 510 koní a točivý moment na 2 000 Nm. S touto silou přitom akcelerace ze 150 na 250 km/h zabere pouhé 3,2 sekundy. Vyjma toho máme k dispozici i údaj o sprintu z klidu na čtyřstovku, ke kterému vám postačí pouhých 20 s. Takové LaFerrari přitom potřebuje o pět sekund méně k dosažení mety 300 km/h.
Mimo mechanické ústrojí vám pak ona astronomická cena zaplatí rovněž zakázkový výfuk z produkce firmy Akrapovič či třeba plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla zvládnete na dálku skrze aplikaci. Zmínit můžeme také audio aparaturu se systémem Apple CarPlay nebo odlehčená sedadla s karbonovou skořepinou, jež lze elektricky nastavit v šesti směrech.
Ke svým majitelům se první vozy dostanou po prvním prosinci letošního roku, přičemž Koenigsegg dodává, že k mání bude pouze 80 exemplářů. To sice na první pohled vypadá jako velmi malé množství, na druhou stranu však Švédové celou svou dosavadní produkci mohou počítat jen na desítky kusů. Až tak omezenou sérií tedy Regera ve výsledku není.
Koenigsegg Regera se pyšní dramatickou vizáží, výkonným hybridním ústrojím a nově také astronomickou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva