Kyrgyzská replika Lamborghini Sesto Elemento: z Volva to jde hůř (videa)

Nejen v Indii se pokoušejí postavit jedno z nejdražších Lamborghini za co nejmenší peníze. V Kyrgyzstánu to ale se skromnějšími základy až tak daleko nedotáhli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Kyrgyzská replika Lamborghini Sesto Elemento: z Volva to jde hůř (videa)

4.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Kyrgyzská replika Lamborghini Sesto Elemento: z Volva to jde hůř (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen v Indii se pokoušejí postavit jedno z nejdražších Lamborghini za co nejmenší peníze. V Kyrgyzstánu to ale se skromnějšími základy až tak daleko nedotáhli.

Lamborghini Sesto Elemento je skutečně zvláštní vůz. Nejen svou mimořádnou technikou, ale nakonec i tím, že se představil už před třemi léty, přesto dodnes s cenou 37,5 milionu Kč čeká na pár desítek roztoužených zákazníků. Že se jej Lambo stále snaží prodat ostatně dosvědčují i videa ze zákaznických akcí, na kterých se o pár mimořádně důležitých klientů stará dokonce sám šéf automobilky.

Je tedy více než pravděpodobné, že výrobce replik ke stvoření kopií tunového supersportu nevede ani tak nedostupnost ve smyslu nedostatečného množství vyrobených kusů, ale spíše už zmíněná cena. Přece jen, skoro 40 milionů korun může dát za auto jen pár vyvolených, a tak se nelze divit, že vznikají i docela kvalitní repliky z beztak multimilionových aut. Třeba indický DC Design stvořil „vlastní” Sesto Elemento ze spřízněného Gallarda a nepřekvapí tedy, že výsledek je od originálu téměř k nerozeznání. Cena takového výtvoru se ale bude pořád vysoká.

V Kyrgyzstánu si zřejmě větší rozpočet dovolit nemohou, a tak tamní studio jménem New Format vytvořilo poněkud skromnější kopii. Respektive na ní stále pracuje. Za základ posloužilo blíže neupřesněné Volvo z roku 1982, kola pocházejí z BMW X5, pak došlo na trochu práce s plasty a voilà, šestý prvek je na světě v už 22. provedení.

Šéf studia se chlubí tím, že velikost vozu přesně odpovídá originálu, je ale třeba dodat, že s detaily se už vždy autoři originálu nepřiblížili. Kola vozu karoserii poněkud přetékají a též na některých detailech je vidět, že tvorba vozu probíhala stylem „co zbylo Vladimirovi na vrakovišti”. Auto v neposlední řadě nejezdí, ale to asi bude ten nejmenší problém k řešení.

Přes zmíněné výsledek není vyslovené tristní, přesto bychom byli opatrní při pokusu toto dílko jakkoli opěvovat. Sesto Elemento z Gallarda, to ještě dává smysl, totéž z X5, Volva a kdo ví čeho všeho už moc velkou důvěru nevzbuzuje. Ale víte jak je to s tím hraním si a zlobením...

Zdroj: Carscoops

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.