Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá
20.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské značce chybí finance a pevná ruka u kormidla. Díky tomu nový Esprit s motorem V8 a systémem KERS o výkonu 650 koní hned tak neuvidíme.
V letošním roce je britskému Lotusu věnována větší pozornost než kdy jindy. Veškeré informace se ale nesoustředí na výborné jízdní vlastnosti či okruhové časy modelů Elise, Exige a Evora, nýbrž na problémy managementu. Na počátku letošního roku totiž došlo k převzetí značky konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar. Od té doby Lotus poněkud nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat. Stávající vedení totiž nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, aby vzápětí prohlásilo, že nový Esprit by to na registrační značky přece jen zvládnout mohl.
Nyní zde máme další vývoj, který jen potvrzuje, že ruka ovládající kormidlo Lotusu rozhodně není pevná. Podle zdrojů Autocaru v automobilce by totiž nová generace Espritu již měla být připravena na sériovou výrobu, chybí prý jen vychytání několika malých mušek. Probíhající soudní pře s Baharem, odchod Renaultu ke Caterhamu a další problémy však oficiální zelené světlo oddalují na dobu neurčitou.
Nový Esprit by přitom na základě designu a stávajících technických parametrů mohl být opravdovým hitem Lotusu. O jeho pohon se stará pětilitrový motor V8 s dvojitým přeplňovaním a systémem KERS, s nímž je spřažena dvouspojková převodovka s pádly pod volantem. O nízkou hmotnost se pak stará karbonová a hliníková konstrukce.
Navzdory těmto pokročilým materiálům, technologiím a očekávanému výkonu okolo 650 koní by ale nový Lotus Esprit neměl stát více než lépe vybavené Porsche 911. Tedy nějakých 2,9 milionu korun. A právě to by z něj mohlo udělat bestseller. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že se vedení značky konečně vzchopí.
Nový Lotus Esprit je již prakticky připravený na sériovou výrobu. Její zahájení ovšem brzdí problémy managementu značky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva