Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi R8 může klidně vypadat až takhle neodvážně (ilustrace)
22.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Naše pohledy se ubírají směrem k druhé generaci supersportu z Ingolstadtu. Představí se v příštím roce, takhle by vypadal s evolučním designem.
V podstatě celý letošek vyhlíželi novou generaci Audi R8, ta však ještě nedorazila, což poukazuje na jeho premiéru v roce příštím. Je přitom otázkou, co za daným zpožděním stojí. Může jít jednak o zmiňované interní rozčarování německé značky, či o pouhý fakt, že v Ingolstadtu dávají sourozeneckému Lamborghini Huracán větší prostor prosadit se. Italská verze desetiválcového sporťáku se ostatně prodává lépe než housky na krámě, a tak bychom se ani nedivili, kdyby koncern premiéru R8 schválně pozdržel. Ať už za tím vězí cokoli, v tuto chvíli stále můžeme řešit, jak bude vypadat.
Prozatím jsme se mohli podívat, jak vypadají maskované prototypy, které kroužily kola na zvučném videu z Nürburgringu a jistým způsobem nám finální podobu mohly do jisté míry demonstrovat i počítačové vizualizace z minulých článků, doposud však v tomto ohledu velká senzace nepřicházela. A nepřichází ani tentokrát, třebaže něco málo si z toho odnést půjde. Dánský ilustrátor Marco van Overbeeke totiž při tvorbě jeho vlastních vycházel z představy, že design bude opět jen evoluční.
Pokud se podíváme na poslední generaci Audi TT, dost těžko se dá říci, že by byla odlišná od té předchozí jako nebe a dudy. Samozřejmě využívá služeb platformy MQB, ale stále všichni poznají, že pochází z rodiny dvojitého T. Něco podobného se podle našeho názoru odehraje i v případě nové eR-osmičky, však známe Audi a jeho modely z posledních let. Takhle by tedy mohla vypadat, jakmile by Audi zachovalo stávající tvar masky chladiče a nevynechalo ani řešení s LED světlomety. Ve zbytku se budeme spíše opakovat..
Nová R8 se představí se s motory, které už velmi dobře známe, zachová si tedy stávající řadu atmosférických agregátů, samozřejmě s několika koňmi k dobru. Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Osmiválec podle posledních informací nabídne 455 koní a svižnější V10 5,2 FSI, které nyní disponuje 525 koňmi (a ve verzi V10 Plus 550), pak zřejmě obdrží až 578 koní. Obě jednotky budou zřejmě spojeny se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol, na manuál už nesázejte.
Konkrétnější informace zatím nikdo nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím příští R8 nakonec přijde. Velmi pravděpodobné ovšem je, že bude o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasó by mělo vážit zhruba totéž, co dosavadní. Nižší hmotnost, vyšší výkon, atmosférické motory. Co víc jsme si nakonec vlastně mohli realisticky přát...
Audi R8 2015 bude zřejmě jen evolucí stávající generace. Minimálně z hlediska pohonných jednotek to však špatná správa rozhodně není
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch