Nové BMW 5 se ukázalo osmi videích, chystaná M5 a kombi na ilustracích

14.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová generace mnichovského sedanu dostala do vínku nižší hmotnost, vyšší výkon a řadu vychytávek. Totéž čeká i vrcholnou verzi a kombík.

Novou generaci BMW řady 5 jsme si již mohli představit před dvěma dny. V ten moment přitom vyšlo najevo, že řeči o konci osmiválce nejsou až tak žhavé, jak se mohlo zdát. Byť je třeba dodat, že standardní varianty jej již skutečně neužívají, místo toho je 4,4litrová pohonná jednotka vyhrazena provedení M550i. Ačkoliv přitom produkuje „jen“ 462 koní, tedy nižší výkon, než jakým disponuje dosluhující M5, díky pohonu xDrive zvládá sprint za rovné 4 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než dnešní M5.

Podstatné přitom je, že právě v této verzi bychom se měli dočkat i kombíku. Tedy té karosářské verze, jenž nám byla jako M5 Touring již nějakou dobu zapovězena a která se velmi pravděpodobně nevrátí ani tentokrát. Verze M550i je však již poněkud jiným šálkem kávy, zvláště když jako Touring nejspíše dorazí i provedení M550d xDrive osazené načtyřikrát přeplňovaným třílitrovým dieselem o výkonu 400 koní.

Jak přitom kombík ve vrcholné benzinové verzi bude velmi pravděpodobně vypadat, to si můžeme prohlédnout na nových neoficiálních ilustracích Thea China. Kromě toho nám X-Tomi narýsoval také variantu M5. Byť ta má skutečně dorazit jen ve formě sedanu. Stejně jako provedení divize M Performance bude přitom i absolutní špička řady 5 používat pohon všech kol, což má spojitost s výše zmiňovaným zrychlením. A také vyšším výkonem, spekuluje se totiž o minimálně 600 koních.

Abychom nezůstávali jen u statických obrázků, můžeme přihodit do placu hned osm videí, jenž mapují především BMW 540i. Tedy model, který disponuje přeplňovaným třílitrovým šestiválcem. Ten produkuje 340 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž standardně přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka. Také u tohoto modelu ovšem budou moci zákazníci sáhnout po systému xDrive. Stejně tak dostanou k dispozici i semi-autonomní řízení.

I tuto technologii nám představují nová videa, přičemž my jen dodáme, že při jízdě ve zvoleném pruhu zvládá vůz tempo až 210 km/h bez toho, aniž by vyžadoval ruce řidiče. Při aktivaci směrových světel pak můžete autonomně měnit i jízdní pruhy, a to při rychlostech mezi 70 a 180 km/h. Novinek je ale samozřejmě více, přičemž ty skryté souvisí s platformou CLAR. Ta zapříčinila až 100kilovou dietu, pročež zadokolky startují na pouhých 1 595 kg.

Nové BMW 5 se ukázalo osmi videích, chystaná M5 a kombi na ilustracích - 1 - BMW M5 a M550i Touring 2017 rendery 02Nové BMW 5 se ukázalo osmi videích, chystaná M5 a kombi na ilustracích - 2 - BMW M5 a M550i Touring 2017 rendery 03
Chystané BMW 5 Tourin G31 nejspíše nebude vypadat dramaticky jinak měl by se objevit i ve vyobrazené verzi M550i

Nové BMW 5 se ukázalo osmi videích, chystaná M5 a kombi na ilustracích - 3 - BMW M5 a M550i Touring 2017 rendery 01
Chystaná M5 zřejmě také příliš nepřekvapí

Ilustrace: X-Tomi Design, Theophilus Chin

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše