Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M5 F90 dorazí koncem roku 2017, vážně už jen s pohonem všech kol
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace mnichovského über-sedanu počítá s 600 koňmi, které doplní pokles hmotnosti o 100 kilo. Ryzí zdokonalení to ale už nebude.
Prezentace mnichovské automobilky na pařížském autosalonu nebyla zrovna oslňující. Ačkoliv nám BMW představilo koncept stylového SUV X2, nové řady 5 jsme se nedočkali. Je otázkou, kdy se její debut nakonec uskuteční, nicméně sazka na nejbližší dny či týdny rozhodně nebude střelou mimo terč. V druhé polovině příštího roku pak dorazí nová varianta M5, u které můžeme počítat s výkonem okolo 600 koní. Tento výkon pak bude směřován výhradně na všechna čtyři kola.
„M5 bude jezdit jako současná M5, jen nabídne lepší trakci,“ uvedl na adresu novinky šéf divize BMW M Frank van Meel. Tím jen potvrdil příchod systému xDrive. Zároveň však dodal, že prozatím nebyla potřeba elektrifikace, a to přesto, že soudobým směrem míří řada konkurentů. „Nechceme zruinovat rovnováhu. Vozy divize M musí být agilní, precizní a dynamické. Jsou to vozy určené na okruhy. A v motorsportu záleží na každém gramu.“
I přes pohon xDrive se ovšem chystané BMW M5 má projevovat jako zadokolka, tedy alespoň dle van Meela. Ten už dříve řekl: „Pokud v budeme v budoucnu pokračovat v navyšování výkonu, pak pravděpodobně u příštích generací M5 a M6 dosáhneme takové úrovně a točivého momentu, že budeme muset zvažovat jiná řešení. Pokud se přitom rozhodneme pro pohon všech kol, bude to pro nás ve skutečnosti jako zadokolka s přidanou trakcí.“
Na základě těchto slov lze tedy počítat se směrováním výkonu dopředu jen za situací, kdy to bude potřeba, ostatně xDrive je takové fungování blízké. Mimo to má dynamičnosti napomoci i precizní řízení či platforma CLAR, která zaměstnává více hliníku a karbonem zesílených plastů. Díky nim by standardní řada 5 měla srazit na hmotnosti zhruba 100 kilo, přičemž varianta M5 počítá se stejnou dietou.
Pod kapotou se pak opětovně objeví 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který by měl nabízet okolo zmiňovaných 600 koní. Ve srovnání se stávajícím agregátem ovšem bude disponovat větším množstvím eko-technologií, které srazí emise CO2 a zlepší spotřebu. O bezpečné zastavení se pak budou starat posílené brzdy, které se skrývají za velkými koly. Komplet pak uzavře čtveřice koncovek výfuku.
Nová generace BMW M5 počítá s pohonem xDrive...
...favorizovat ovšem bude zadní nápravu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB