Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Kuga ještě letos, v převleku za model Escape
6.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Listopadový autosalon v Los Angeles se stane svědkem premiéry nového Escape. A protože Ford se poslední dobou orientuje na „globální produkty”, poznáme tím i podobu nové Kugy.
Ford nám dal ochutnat příští možnou podobu nového modelu Kuga na lednovém detroitském autosalonu NAIAS 2011, když odhalil koncepční studii Vertrek. Automobil byl neformálně prezentován jako další generace amerického typu Escape, ale v rámci úspory nákladů dojde ke sloučení a podobně jako v případě nového Focusu bude existovat pouze jeden globální vůz.
Tuto domněnku potvrzují předběžně potvrzené motory, které ve Spojených státech značně víří emoce. Tamní klientela byla až dosud zvyklá na atmosférický zážehový čtyřválec Duratec o objemu 2,5 litru (nezaměňovat s řadovou pětkou Volva), který je k mání ve standardní anebo hybridní verzi. V prodeji je ale také Escape s třílitrovým šestiválcem o výkonu 240 koní, a právě vidina výpadku nejsilnějšího agregátu zákazníkům nevoní.
Ford slibuje, že atmosférickou V6 svými výkony plně nahradí nový motor 2,0 Ecoboost známý z nového Focusu ST nebo faceliftovaného Mondea, kde má stejných 240 koní. Automobilka to samozřejmě odůvodňuje nutností snižovat průměrnou spotřebu. Kouzlo evropského downsizingu si na druhé straně Atlantiku ovšem nevychutnají poprvé. Dvoulitrový Ecoboost se tam prodává jako jediná motorizace v typu Edge, k dispozici je i pro zájemce o Explorer a k masivnímu nasazení šestiválce 3,5 Ecoboost tam došlo již před několika lety.
Dvojičky Kuga-Escape kromě toho dostanou minimálně dva další motory. Společným pro Evropu i USA bude další přeplňovaný čtyřválec 1,6 Ecoboost s výkonem 182 koní, který v zámoří nahradí Escape Hybrid. Pak se nabídky rozchází. Podle všeho Americe zůstane čtyřválec 2,5 Ti-VCT, pro nás se zase objeví dvoulitrový turbodiesel, možná v několika výkonových variantách. Bez ohledu na použitý agregát nebo jeho výkon se nicméně kvůli dalším úsporám paliva počítá ve všech případech také s pohonem předních kol.
Jak bude sériový Vertrek a tedy nový Escape resp. Kuga vypadat se dozvíme až v listopadu, od původního konceptu se ale zřejmě dramaticky lišit nebude. I proto celý tento článek lemují právě jeho fotografie.
Ford Vertrek stojící na platformě C je společným základem pro americký Escape i evropskou Kugu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 35 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:03 - Zajda
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22