Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Po zhlédnutí tohoto videa pochopíte, proč jsou Ferrari a jeho 250 GTO takové ikony

18.3.2017 | Petr Miler | 2 příspěvky

Ferrari 250 se prodávají za stovky milionů korun, někdy skoro za miliardu. Jen sběratelské artikly to ale nejsou, tahle auta byla o pořádný kus napřed.

Ať už se podíváte na jakýkoli žebříček nejdražších aut prodaných v aukcích, Ferrari 250 se to tam jen hemží. „Standardní” provedení tohoto modelu přitom není zase tak vzácná věc, však se v rozličných verzích vyráběl přes 11 let, to až slavné GTO vzniklo v pouhých 39 kusech. Prakticky jakákoli 250 se ale dnes v aukci snadno prodá za desítky až stovky milionů a jde-li o GTO, na spadnutí jsou i miliardové hranice.

Ceny jsou to jistě šílené a pro běžného člověka nepochopitelné, bylo by ale naivní domnívat se, že za nimi stojí jen touha po něčem krásném, výjimečném, a proto sběrateli ceněném. Obchoduje se s nimi i jako s kusy techniky, jejíž excelenci si dnes není snadné uvědomit. A přiložené video vám ji připomene.

Ukazuje řádění majitele Ferrari 250 na okruhu v Zandvoortu. Prý GTO, ale není to originální GTO, je to původně „jen” GT přestavěné na výjimečnější provedení, což prozradí třeba černé stěrače - GTO mělo vždy stříbrné. To tu ale není tak podstatné, i tak je to vůz obrovské hodnoty, s nímž je podobné zacházení na okruhu z podstaty výjimečnou podívanou. Jen o to tu ale nejde, podívejte se především, čeho je tento vůz schopen.

Chová se v podstatě... jako některé z dnešních aut. Vidíme trochu tupější převod řízení a větší volant (u skutečného GTO není ani to), ale to je tak vše, co prozrazuje, že řidič nesedí v nějakém moderním sporťáku nebo alespoň hot hatchi. Mrkněte se, jak je tento vůz rychlý, jak je ovladatelný, co s ním řidič vůbec může dělat... Nefascinuje vás to? Tak si ještě uvědomte, že se díváme na auto, které se začalo vyrábět v roce 1953. Devatenáct set padesát tři.

To je dávnověk. Škodě chybělo ještě 6 let do začátku výroby původní Octavie, to pro srovnání měřítek. A Ferrari v tu dobu dělalo model 250 s třílitrovým V12 o výkonu 300 koní, se kterým bylo možné dělat na okruhu toto? To je skoro neuvěřitelné a přesně to vystihuje, proč jsou Ferrari a jeho 250 takové ikony - tahle auta byla o mílové kroky před běžnou produkcí a pořádný kus přes sportovní konkurencí. Např. onen motor vozu byl o dvakrát lehčí než šestiválec dobového Jaguaru...

Dnes už mezi Ferrari a běžnou produkcí, natož mezi Ferrari a sportovními konkurenty takové rozdíly nejsou. Ikonický status si ale italská značka drží nadále, mimo jiné díky modelu 250, který před více jak 60 léty dokázal takovéto věci. Klobouk dolů před jistým Enzem F.

Po zhlédnutí tohoto videa pochopíte, proč jsou Ferrari a jeho 250 GTO takové ikony - 1 - Ferrari 250 GTO Zandvoort video 01Po zhlédnutí tohoto videa pochopíte, proč jsou Ferrari a jeho 250 GTO takové ikony - 2 - Ferrari 250 GTO Zandvoort video 02Po zhlédnutí tohoto videa pochopíte, proč jsou Ferrari a jeho 250 GTO takové ikony - 3 - Ferrari 250 GTO Zandvoort video 03Po zhlédnutí tohoto videa pochopíte, proč jsou Ferrari a jeho 250 GTO takové ikony - 4 - Ferrari 250 GTO Zandvoort video 04
Řidič nemá dokonale čistý styl, zejména řazení, o to více má ale odvahy...

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše