Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.
Na počátku října jsme vyzdvihli největší technologické vychytávky nového Audi A8. Mezi ně patří i aktivní podvozek, který je obvykle využíván pro zvýšení komfortu cestujících či zlepšení jízdních vlastností vozu při rychlé jízdě. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku ale nyní dodává, že zvýšit bezpečnost umí i tehdy, když auto stojí.
Jak? Značka zastává názor, že vůz dokáže lépe absorbovat energii při nárazu, pokud se na něj právě správným nastavením podvozku připraví. Systém Pro Sense Side totiž používá senzory, kterými monitoruje okolí vozu a kalkuluje přitom možné riziko nehody. Pokud je zřejmé, že dojde k bočnímu nárazu, jsou aktivovány regulátory podvozku na té straně, ze které se hrozba blíží. Během 500 ms dojde k zvýšení ohroženého boku o 80 milimetrů, díky čemuž se náraz přenese hlavně do podlahy a prahů, ne do dveří.
Dle Audi je tímto způsobem zredukován tlak na lidské tělo o 50 procent, což zvláště ve vyšších rychlostech, systém je aktivní až od 25 km/h výše, citelně snižuje riziko poranění. Bude zajímavé sledovat, jak se to projeví ve výsledcích testů Euro NCAP a IIHS, i takto „bez důkazu” se ale řešení Audi zdá být opravdu blízké stále nepřekonanému odpružení kol starému 13 let, které se nakonec nedostalo do výroby.
Můžeme pak jen dodat, že součástí nového videa níže, které technologii Pro Sense Side ukazuje v praxi, jsou i další technologické vychytávky německé novinky. O řadě z nich jsme mluvili již ve zmiňovaném článku, z těch nově odhalených pak stojí za pozornost ještě ochrana kol před poškrábáním o obrubník, jenž je součástí parkovacího systému, který počítá s plně autonomním režimem.
Technologie Pro Sense Side dokáže v případě hrozící nehody přizvednout jednu stranu Audi A8 a tím energii při nárazu směřovat spíše do prahů než dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 8 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 10 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB