Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek

Za kreací techniků značky nehledejte snahu alespoň nějak zmírnit následky dvou havárií. Smyslem jejich iniciativy bylo něco docela jiného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek

23.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za kreací techniků značky nehledejte snahu alespoň nějak zmírnit následky dvou havárií. Smyslem jejich iniciativy bylo něco docela jiného.

Do Audi Fóra v Neckarsulmu míříme v poslední době stále častěji. Důvodem jsou zajímavě stylizované novinky značky se čtyřmi kruhy ve znaku, jež jsou ve firemním showroomu pravidelně vystavovány. Naposledy to byla druhá generace SUV Q5, jež se však vůči předchozím exponátům držela poměrně při zemi. Namísto křiklavého laku byl vůz zahalen v decentní modré, mimo mantinely pak nezamířil ani interiérem.

O to větší povyražení si můžeme užít dnes, kdy se budeme věnovat supersportovnímu Audi R8. Také v jeho případě máme tu čest s druhou generací a vlastně i tentokráte se budeme držet při zemi, byť jen v rámci světlé výšky. A to navíc pouze z jedné strany. Kupé, které si představíme, vzniklo slepením silniční verze a závodního speciálu R8 LMS.

Danou kreaci, nazvanou nepříliš nápaditě Transformer, mají na svědomí čtyři technici Audi, kteří tak chtěli demonstrovat na jednu stranu propojení mezi produkčními modely značky a světem motorsportu. A na druhou stranu i to, jak moc se oba stroje ve výsledku liší. Byla to skutečně jejich iniciativa, a tak na svém Transformeru pracovali ve volných chvílích ve dne i v noci po čtyři týdny. Nakolik se jim povedlo výše zmíněné, posuďte sami, pozornost ale výsledek jejich snah budí.

Silniční i okruhovou verzi pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec. Ten byl u kupé s registračními značkami naladěn na 610 koní a 560 Nm točivého momentu, což v kombinaci s automatem a hmotností 1 630 kilogramů vede ke zrychlení z klidu na stovku za pouhých 3,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.

Varianta R8 LMS oproti tomu disponuje kvůli pravidlům FIA „pouze“ 585 koňmi, které má na starosti šestistupňová sekvence. Nicméně vůz se dále chlubí o 39 procent vyšší tuhostí, odlehčeným šasí a kompozitními materiály, jež celkovou hmotnost srazily na 1 225 kg. Sami si tak jistě uděláte obrázek o tom, o kolik bude závodní speciál rychlejší.


Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 1 - Audi R8 Forum Neckarsulm 01Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 2 - Audi R8 Forum Neckarsulm 02Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 3 - Audi R8 Forum Neckarsulm 03Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 4 - Audi R8 Forum Neckarsulm 04Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 5 - Audi R8 Forum Neckarsulm 05Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 6 - Audi R8 Forum Neckarsulm 06Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek - 7 - Audi R8 Forum Neckarsulm 07
Audi v Neckarsulmu aktuálně vystavuje Transformera. Tedy kupé R8, které vzniklo slepením dvou vozů - silničního a závodního

Zdroj: Audi Forum Neckarsulm@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.