Tento stroj v plné nahotě ukazuje Achillovu patu moderních motorů aut

Moderní motory aut mají spoustu úžasných vlastností, o některé ale také zcela zbytně přišly. O čem je řeč, nejlépe předvede tento motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tento stroj v plné nahotě ukazuje Achillovu patu moderních motorů aut

4.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Tento stroj v plné nahotě ukazuje Achillovu patu moderních motorů aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Moderní motory aut mají spoustu úžasných vlastností, o některé ale také zcela zbytně přišly. O čem je řeč, nejlépe předvede tento motor.

Automobilový trh v posledních letech zavalily menší přeplňované motory dopované turbodmychadly, které nahradily objemnější a víceválcové atmosféry. Éra downsizingu stihla prakticky všechny automobilky figurující na evropském kontinentu a jako taková nepřinesla nic dobrého - motory jsou násilně zmenšovány jen kvůli testům normované spotřeby, pozitivních aspektů provázejících tento trend bychom se dočkali i bez toho dílem přirozeného vývoje.

Přehnané zmenšování objemu a počtu válců současně s nezbytným zvyšováním výkonu očekávaným zákazníky se logicky podepisuje na životnosti některých komponentů. Třílitrový šestiválec z principu vydrží odolávat námaze déle než malý litrový turbo tříválec o stejném výkonu. Slabá místa byla odborníky dobře popsána.

Dalším, připusťme méně zásadním, ale o to bezprostředně citelným nedostatkem je méně vyvážený chod a hlavně nezáživný zvuk. Stačí se podívat na výtvor Rhyse Daviese a člověk kroutí hlavou, jak může někdo obdivovat současný směr motorismu a radovat se z principielně vadného tříválce. Tento automechanik vyrobil ze dvou motorů Yamahy o objemu 0,6 litru nový 1,2litrový vidlicový osmiválec. Objemově se přibližuje dnešní módě, ale zajímavější počet válců a přirozené plnění ukazují svoji příjemnou tvář.

Rhys nastartuje a div nezačnou opadávat obklady ze zdi. Agresivní zvuk V8 potěší každého jedince s benzínem kolujícím v žilách. Pochopitelně, tento motor zatím nemá tlumič výfuku, je ale jasné, i s ním ale půjde o umírněnější totéž. Když už downsizing, tak aspoň takový, bohužel ale víme, jak naivní přání to je...


Tento stroj v plné nahotě ukazuje Achillovu patu moderních motorů aut - 1 - Motor V8 z motorky zvuk foto 01Tento stroj v plné nahotě ukazuje Achillovu patu moderních motorů aut - 2 - Motor V8 z motorky zvuk foto 02
Takový projev by si zasloužila každá maloobjemová jednotka

Zdroj: Rhys Davies@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše