Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota C-HR: produkční verze kompaktního SUV už testuje, v Německu (videa)
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze oproti konceptu naroste do výšky, splývavou záď si ale ponechá. Zároveň zřejmě přepřáhne z hybridního ústrojí na benzinové turbo.
Asi nemusíme znovu zmiňovat, že svět aktuálně fandí crossoverům a SUV. Zatímco pro mnohé značky jde o zcela neznámou část trhu, jiné ji znají jako své boty. Kupříkladu taková Toyota se v něm pohybuje již po několik desetiletí, během nichž představila plejádu takových modelů. Mnohé z nich jako třeba RAV4 se následně dočkaly řady nových generací, které vždy tu předchozí přesahovaly zejména na délku a šířku.
Zatímco tedy první generace v rámci délky třídveřové varianty měřila 3,74 metru, aktuálně nabízené pětidvířko již přesahuje 4,5 metru. Tím bylo vytvořeno jakési vzduchoprázdno, které by japonská automobilka ráda zaplnila novým modelem C-HR či jinak pojmenovaným vozem, který z takto nazvaného konceptu vzejde. Poprvé se představil v roce 2014 v Paříži, přičemž délkou 4 350 milimetrů se blížil spíše čtvrté generaci RAV4.
Samozřejmě, nikde není psáno, že Japonci daný rozměr na milimetr dodrží, při pohledu na první testovací prototypy o tom ale příliš nepochybujeme. Měnit se tak bude zejména výška, která u konceptu narostla pouze na 1 500 mm, pročež neslibovala zrovna hodně prostoru nad hlavou. S nápravou tohoto problému ale u produkční verze můžeme zřejmě počítat.
Je přitom otázkou, nakolik se změní finální tvary, přičemž prototypy nám aktuálně s ohledem na výrazné maskování mnoho odpovědí nedávají. Nicméně při pohledu na jakýsi „stan“ vztyčený na zádi je patrné, že i produkční verze dostane výrazně splývavou záď, jejíž skutečný vzhled se Toyota právě oním důmyslným maskovacím zařízením snaží zakrýt.
Více se snad dozvíme během příštích měsíců, pročež aktuálně jen dodáme, že zatímco koncept byl poháněn hybridním ústrojím, produkční verze nejspíše dostane jen ryze konvenční. Ve hře je přitom víceméně pouze jeden agregát, a sice 1,2litrová přeplňovaná jednotka, která již pohání Toyotu Auris.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis