Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku

Koncept z letošní Ženevy se skutečně dočká výroby. K mání však bude pouze ve své domovině i díky nové síti veřejných dobíjecích stanic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku

9.10.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Koncept z letošní Ženevy se skutečně dočká výroby. K mání však bude pouze ve své domovině i díky nové síti veřejných dobíjecích stanic.

Asi nebude překvapením, když zmíníme, že jedním z největších problémů elektromobilů je vedle vysoké ceny nízký dojezd, proto zeleně (nebo rudě) smýšlející politici obvykle tlačí na zlepšení infrastruktury. V rámci EU sice jde spíše o krok z nutnosti než dobrovolnosti, v takové Zemi vycházejícího slunce je o něco přirozenější. Přeci jen, japonské ostrovy nejsou vzhledem k míře zalidnění až tak rozhlehlé a přesuny na kratší vzdálenosti v malých autech jsou tam daleko častější než u nás.

Elektrický pohon a minimální rozměry auta tak dávají větší smysl a právě to jsou vlastnosti, které taková Toyota i-Road umí nabídnout. Na délku totiž měří 2 350 mm a na šířku pouhých 850 mm. Při hmotnosti 300 kg (bez pasažérů a nákladu) navíc nejde o žádného mastodonta, při výkonu 4 kW ovšem japonská tříkolka není ani žádným rychlíkem. Maximální tempo činí 45 km/h, dojezd pak pouze 50 kilometrů. A právě z toho důvodu je rozsáhlá síť veřejných dobíjecích stanic nutností - a tím vším se vysvětluje i to, proč jde i-Road do prodeje pouze v Japonsku.

Při předpokládané ceně přesahující v přepočtu 230 tisíc korun je však otázkou, zda i miniaturní rozměry a možnost dobíjení na každém rohu budou pro kupující dostatečně zajímavými. Za danou sumu lze totiž v Japonsku pořídit celou řadu modelů kategorie kei-car. Ty přitom svými rozměry Toyotu i-Road příliš nepřesahují, s větší palivovou nádrží a motorem o objemu 0,66 litru však dozajista nabízejí větší dojezd. A není přitom třeba pro ně budovat čerpací stanice v každé ulici. Obvyklému dilematu se tak zákazníci nevyhnou ani v tomto případě...


Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 1 - Toyota i-Road Geneva 2013 01Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 2 - Toyota i-Road Geneva 2013 02Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 3 - Toyota i-Road Geneva 2013 03Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 4 - Toyota i-Road Geneva 2013 04Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 5 - Toyota i-Road Geneva 2013 05Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 6 - Toyota i-Road Geneva 2013 06Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 7 - Toyota i-Road Geneva 2013 07Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 8 - Toyota i-Road ConceptToyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 9 - Toyota i-Road Geneva 2013 08Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 10 - Toyota i-Road Geneva 2013 09Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 11 - Toyota i-Road Geneva 2013 10Toyota i-Road 2014: elektrická tříkolka jde do výroby, prodej ji čeká jen v Japonsku - 12 - Toyota i-Road Geneva 2013 11
Toyota i-Road se nakonec dočká výroby. Do prodeje ovšem prozatím půjde pouze v Japonsku

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše