Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka

VW letos představil silniční Polo R jako součást svého vstupu do seriálu WRC. Oproti svému závodnímu „předobrazu” nedisponuje pohonem všech kol, to se ale může změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka

30.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW letos představil silniční Polo R jako součást svého vstupu do seriálu WRC. Oproti svému závodnímu „předobrazu” nedisponuje pohonem všech kol, to se ale může změnit.

Když jsme vám začátkem prosince představovali silniční Polo R WRC, měli jsme zprvu zato, že je standardně vybaveno pohonem všech kol. Hovořily o tom první zprávy z monacké premiéry, dávalo to smysl vzhledem k vazbě na závodní provedení, naznačovaly to původní zvěsti a nakonec - koncern Volkswagen na stejné platformě už postavil Audi A1 Quattro, a tak by vybavení Pola R stejnou technikou nestálo z hlediska vývoje prakticky žádné velké peníze.

Po přečtení později vydané tiskové zprávy automobilky se ale ukázalo, že na pohon 4x4 můžeme zapomenout, vůz je pouze předokolkou. Dosud sice nevíme, jakým diferenciálem disponuje, ale protože o tom VW nemluví, dá se očekávat spíše primitivnější řešení jako XDS namísto nového VAQ. A to by určitě nebyla výhra, ne pro malý vůz disponující stejným motorem jako ostrý Golf Rl, který má pouze utlumenou výkonovou špičku. Jak se ale rychle ukázalo, co není, může být.

Šéf vývoje VW Ulrich Hackenberg řekl v rozhovoru pro britský Autocar, že zmíněnou omezenou edicí silničního Pola R WRC neřekla automobilka poslední slovo a ráda by nabídla další silniční vozy odvozené od závodního Pola. Smyslem je přitom podpořit „emocionální” spojení se zákazníky, které u Volkswagenu tradičně stojí na docela jiných než řidičských hodnotách. V tomto smyslu Polo R 4x4, 4Matic nebo jak by mu ve Wolfsburfu říkali, rozhodně dává smysl. „Zájem zákazníků by zde mohl být, myslím, že pohon všech kol by mohl být skvělý pro některé země. Zatím v tomto směru nemáme žádné konkrétní plány, ale dovedu si to představit,” připustil doslova Hackenberg.

Znovu se přitom sluší připomenout, že platforma PQ25 sloužící Volkswagenu Polo včetně verze R je také základem pro Audi A1 Quattro, a tak by doplnění pohonu všech kol dávalo smysl i ekonomicky. Jiný vůz s pohonem 4x4 koncern VW v této třídě nenabízí a nedá se předpokládat, že by jej vyvíjel jen pro pá stovek exemplářů exkluzivní A1. Ale to všechno vyjasní až čas.


Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 1 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 01Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 2 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 02Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 3 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 03Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 4 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 03Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 5 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 04Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 6 - VW Polo R WRC produkcni dalsi 05Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 7 - VW Polo R WRC produkcni 04Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 8 - VW Polo R WRC produkcni 05Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 9 - VW Polo R WRC produkcni 07Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 10 - VW Polo R WRC produkcni 08Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 11 - VW Polo R WRC produkcni 09Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka - 12 - VW Polo R WRC produkcni 06
Polo R WRC Street se zatím nabízí pouze jako předokolka. VW připouští, že se to může změnit

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.