Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Polo R 4x4: nejmenší R možná nakonec bude i jako čtyřkolka
30.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW letos představil silniční Polo R jako součást svého vstupu do seriálu WRC. Oproti svému závodnímu „předobrazu” nedisponuje pohonem všech kol, to se ale může změnit.
Když jsme vám začátkem prosince představovali silniční Polo R WRC, měli jsme zprvu zato, že je standardně vybaveno pohonem všech kol. Hovořily o tom první zprávy z monacké premiéry, dávalo to smysl vzhledem k vazbě na závodní provedení, naznačovaly to původní zvěsti a nakonec - koncern Volkswagen na stejné platformě už postavil Audi A1 Quattro, a tak by vybavení Pola R stejnou technikou nestálo z hlediska vývoje prakticky žádné velké peníze.
Po přečtení později vydané tiskové zprávy automobilky se ale ukázalo, že na pohon 4x4 můžeme zapomenout, vůz je pouze předokolkou. Dosud sice nevíme, jakým diferenciálem disponuje, ale protože o tom VW nemluví, dá se očekávat spíše primitivnější řešení jako XDS namísto nového VAQ. A to by určitě nebyla výhra, ne pro malý vůz disponující stejným motorem jako ostrý Golf Rl, který má pouze utlumenou výkonovou špičku. Jak se ale rychle ukázalo, co není, může být.
Šéf vývoje VW Ulrich Hackenberg řekl v rozhovoru pro britský Autocar, že zmíněnou omezenou edicí silničního Pola R WRC neřekla automobilka poslední slovo a ráda by nabídla další silniční vozy odvozené od závodního Pola. Smyslem je přitom podpořit „emocionální” spojení se zákazníky, které u Volkswagenu tradičně stojí na docela jiných než řidičských hodnotách. V tomto smyslu Polo R 4x4, 4Matic nebo jak by mu ve Wolfsburfu říkali, rozhodně dává smysl. „Zájem zákazníků by zde mohl být, myslím, že pohon všech kol by mohl být skvělý pro některé země. Zatím v tomto směru nemáme žádné konkrétní plány, ale dovedu si to představit,” připustil doslova Hackenberg.
Znovu se přitom sluší připomenout, že platforma PQ25 sloužící Volkswagenu Polo včetně verze R je také základem pro Audi A1 Quattro, a tak by doplnění pohonu všech kol dávalo smysl i ekonomicky. Jiný vůz s pohonem 4x4 koncern VW v této třídě nenabízí a nedá se předpokládat, že by jej vyvíjel jen pro pá stovek exemplářů exkluzivní A1. Ale to všechno vyjasní až čas.
Polo R WRC Street se zatím nabízí pouze jako předokolka. VW připouští, že se to může změnit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva