Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše

Vůz z roku 1989 jedoucí 370 km/h zní jako pohádka, ale vážně vznikl. A stál třikrát tolik, co Ferrari F40.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše

13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůz z roku 1989 jedoucí 370 km/h zní jako pohádka, ale vážně vznikl. A stál třikrát tolik, co Ferrari F40.

Pokud vám červený stroj na obrázcích připomíná více vozů z produkce automobilky Ferrari, nejste daleko pravdy. Tovární Ferrari to ale tak úplně není, třebaže základem vozu je kupé Testarossa, které chce vypadat jako Ferrari F40. Ve skutečnosti ale za touhle kreací stojí německá firma Lotec, známá spíš divokými Mercedesy, která si na pomoc vzala úpravce jménem Koenig známého též spíše... divokými Mercedes. Vůz se jmenuje Lotec TT 1000 a někteří mu říkají i Koenig Lotec TT 1000.

V útrobách tohoto stroje pracuje pětilitrový plochý dvanáctiválec z modelu Testarossa, ovšem přeplňovaný dvěma turbodmychadly, díky kterým byl schopen nabídnout až 1 000 koní. Odtud také dostal svůj název - Twin Turbo a hodnota maximálního výkonu. Ovšem, pokud takové číslo nebylo žádoucí, základní výkon byl 790 koní a 919 Nm při tlaku turbodmychadel 0,85 baru. To jsou i dnes fascinující hodnoty, před kterými se musí mít na pozoru i taková „Svatá trojice” hypersportů, my se ale bavíme o autě z roku 1989 - to je před 26 léty a 16 let před chvíli, kdy svět udiveně hleděl na 1000koňový Veyron.

Všechen výkon tady byl na zadních kolech a bez elektroniky, samozřejmě, takže zrychlení na stovku bylo zejména otázkou trakce zadních pneumatik o rozměru 335/35 ZR17. Při slabším nastavení a za ideálních podmínek trvalo 4,8 vteřiny. Maximálka ale byla 354 km/h, o nějakých 30 km/h víc než zvládla podobně vyhlížející F40 a také o 11 km/h více než Bugatti EB110. Pokud byl tlak zvýšen na rovný 1 bar, motor nabídl 1 000 koní, 1 100 Nm, vůz byl na stovce za 4,1 s a maximálka byla ohromujících 370 km/h.

Kromě výkonu navíc dodal Lotec tomuto Ferrari také bodykit, který byl vyroben z karbonu a kevlaru - tedy stejně jako karoserie Ferrari F40. Právě tomuto modelu se Lotec TT 1000 měl přiblížit (jako kdejaké Ferrari upravené firmou Koenig v té době, mimochodem) a docela se mu to povedlo. Oko znalejšího člověka pozná rozdíly dost rychle, ale zadní křídlo je tomu na F40 dost podobné, stejně jako celé zadní čelo auta. Příď a okna jsou místa, kde je vidět spíš Testarossa, a také interiér je na F40 příliš luxusní.

V roce 1989, kdy tohle auto bylo k mání, se ovšem potýkalo s dost vážným problémem - cenou. Lotec TT 1000 stál 1,2 milionu marek, pětkrát tolik, co Ferrari Testarossa, a třikrát více než Ferrari F40. Možná proto se podle některých zdrojů vyrobily jen tři kusy, podle jiných vznikl pouze jediný. Proto mohlo být Bugatti EB110 nejrychlejším sériovým autem na světě.

Pokud ovšem skutečně existuje jen jediný kus, je také unikátní příležitost si ho pořídit. Aktuálně je na prodej v Německu za 359 tisíc Eur, tedy asi 9,66 milionu korun. Není to málo, ale s ohledem na původní cenu ani moc. Takhle unikátní auta se obvykle prodávají dráž a Ferrari F40 za tuhle cenu vážně nepořídíte...


Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 1 - lotec tt 1000 prodej 02Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 2 - lotec tt 1000 prodej 01Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 3 - lotec tt 1000 prodej 03Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 4 - lotec tt 1000 prodej 04Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 5 - lotec tt 1000 prodej 05Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 6 - lotec tt 1000 prodej 06Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 7 - lotec tt 1000 prodej 07Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 8 - lotec tt 1000 prodej 08Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 9 - lotec tt 1000 prodej 09Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 10 - lotec tt 1000 prodej 10Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 11 - lotec tt 1000 prodej 11Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 12 - lotec tt 1000 prodej 12Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 13 - lotec tt 1000 prodej 13
Tenhle Lotec TT 1000 může být váš

Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 14 - Lotec TT 1000 dalsi 01Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 15 - Lotec TT 1000 dalsi 02Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 16 - lotec tt 1000 03Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 17 - lotec tt 1000 04Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 18 - lotec tt 1000 05Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 19 - lotec tt 1000 06Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše - 20 - lotec tt 1000 07
Web Lotecu bohužel nenabízí moc kvalitní obrázky

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.