Reklama

Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál

(+ video) Ostrý V8 Vantage nabídne atmosférický motor s 446 koňmi a hmotnost nižší o 100 kg. To vše pod rouškou agresivnějšího bodykitu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál

15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

(+ video) Ostrý V8 Vantage nabídne atmosférický motor s 446 koňmi a hmotnost nižší o 100 kg. To vše pod rouškou agresivnějšího bodykitu.

Aston Martin se začíná stávat modlou pravověrných petrolheadů. Jen pár dní po příchodu V12 Vantage S s manuální převodovkou si můžeme představit limitovanou edici Vantage GT8, která je dle tvrzení automobilky jejím nejřidičtěji zaměřeným vozem všech dob. Kupé jde ve stopách loňské série GT12, ve srovnání s ní u něj najdeme jednu zásadní změnu, jež se dotýká motorového prostoru. Na rozdíl od předchozího šestilitrového dvanáctiválce s automatem se zde o pohon stará 4,7litrový osmiválec a manuální řazení. Tedy něco, co Porsche přímo konkurenční 911 GT3 aktuálně chybně nenabízí.

Pohonná jednotka prošla vůči běžnému atmosférickému motoru V8 lehčím továrním tuningem, načež nyní produkuje 446 koní, tedy o deset více než ve standardu. O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, základní V8 Vantage S však zvládá stovku za 4,8 sekundy. Provedení GT8 jistě bude o poznání rychlejší, než by odpovídalo zmiňovanému nárůstu výkonu. Zároveň došlo také k redukci hmotnosti o 100 kilogramů.

Kupé vážící 1 510 kg je nejlehčím osmiválcovým Astonem Vantage v celé historii tohoto modelu, přičemž osmikilové úspory dosáhli Britové instalací sedmipaprskových hořčíkových kol osazených pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Na lithium-iontovou baterii připadá dalších 17 kg, kromě toho je možné sáhnout také po akrylátových oknech. Nechybí ani odlehčený výfuk s odstraněnými sekundárními katalyzátory.

V rámci další úspory hmotnosti je dokonce možné sáhnout také po plastových ovladačích v kabině namísto standardních skleněných, zde však již jde o úsporu několika desítek gramů. Samotným interiérem se ovšem budeme zabývat až za malou chvíli, nyní ještě setrváme u mechaniky. V případě podvozku se přitom počítá s okruhovým naladěním, nicméně ani veřejné silnice nebudou verzi GT8 zapovězeny.

V rámci venkovní vizáže lze zmínit především nové nárazníky i vytažené blatníky, čelní karbonový splitter či výrazný zadní difuzor. Boční prahy svým tvarem odkazují na závodní variantu GTE, v případě zájmu o ještě agresivnější vizáž je možné sáhnout také po paketu Aero Pack, jehož součástí je mohutné zadní křídlo a čelní boční stabilizátory. Za zmínku stojí i karbonová střecha.

Karoserii je přitom možné objednat v kombinacích šedé a modré, bílé a zelené nebo zelené a limetkové, jež je vyobrazena ve fotogalerii. Uvnitř se kupé pyšní, stejně jako v případě exteriéru, uhlíkovými vlákny (dveřní panely, středová konzole), jež napomáhají ke zmiňované redukci hmotnosti. Stejný úkol pak mají i kožená poutka nahrazující standardní kličky dveří.

Jelikož jde i nadále o silniční vůz, nechybí ani klimatizace nebo multimediální systém AMi III, jehož součástí je audio aparatura o výkonu 160 wattů. Jak jsme již naznačili, standardem mezi převodovkami je šestistupňový manuál, sedmistupňový automat Sportshift II slouží pouze jako alternativa. K mání bude pouze 150 exemplářů, přičemž každý odstartuje na sumě 165 000 GBP (cca 5,6 mil. Kč).


Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 1 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 01Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 2 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 02Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 3 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 03Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 4 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 04Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 5 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 05Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 6 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 06Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 7 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 07Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 8 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 08Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 9 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 09Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 10 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 10Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 11 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 11Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 12 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 12Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 13 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 13Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 14 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 14Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál - 15 - Aston Martin Vantage GT8 prvni sada 15
Nová limitovaná edice Astonu Martin GT8 dostala do vínku agresivnější vizáž, více koní a méně kilogramů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama