Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců

Nová generace Audi A3 bude poprvé k vidění na počátku března v Ženevě, už dnes k ní ale máme některé technické a konstrukční detaily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců

23.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace Audi A3 bude poprvé k vidění na počátku března v Ženevě, už dnes k ní ale máme některé technické a konstrukční detaily.

Audi A3 zestárlo důstojně. Pořád vypadá docela dobře a podzim jeho životního cyklu opepřila ostrá verze RS3. Nyní nastal čas na generační obměnu, která proběhne na příštím ženevském autosalonu. Vůz by měl být „jasně rozpoznatelný jako Audi A3,“ řekl nedávno pro německý magazín Auto motor und sport Stefan Sielaff, šéfdesignér značky. A to znamená, že žádná revoluce se nekoná, ta ostatně pro ingolstadtské návrháře není typická. Tentokrát se „investovalo především do kvality, aby zákazník věděl, za co utrácí své peníze,“ řekl jeden ze zdrojů uvnitř automobilky.

Pokud vás zajímá, jak bude příští A3 vypadat, máte dvě možnosti. Buď si představte zmenšený model A6, anebo se podívejte na fotografie ženevské studie Audi A3 concept a pozdějšího šanghajského vozu Audi A3 e-tron. Podle dostupných zpráv zcela věrně interpretují připravovaný design, samozřejmě vyjma velkých kol, avantgardních dveřních klik nebo zpětných zrcátek.

Rovněž interiér obou studií byl až na drobné změny na středovém tunelu téměř identický a nemá daleko od sériového provedení. Stejné by měly být vystouplé ovladače ventilace a klimatizace a také vyvýšená pozice displeje umístěného v zorném poli řidiče. „Jde o prvek, který Audi odlišuje od Volkswagenu s dotykovým displejem,“ upozorňuje Stefan Sielaff.

Snadnější ovládání bez potřeby pouštět volant by pak mělo ulehčit hlasové ovládání, chybět ale nebude ani rozhraní MMI, vybavené touchpadem z větších modelů. Řidič bude proto moci zadávat cíl do navigace vybavené mapami google psaním prstem na tuto podložku. Ani online připojení nebude problém, za příplatek bude pro A3 k mání možnost udělat z něj wi-fi hotspot pro běžné notebooky, iPad nebo mobily.

Když jsme u vnitřní výbavy, A3 dostane systém detekování dopravních značek, adaptivní radarový tempomat s funkcí stop and go, systém automatického brzdění, parkovacího asistenta, výstrahu při nechtěném opuštění jízdního pruhu anebo technologii podobnou systému PRE-Safe z Mercedesu, která před hrozící kolizí kromě zvukové a akustické signalizace uzavře okna, vzpřímí sedadla, přitíhne bezpečnostní pásy a spustí varovná světla.

Nové Audi A3 dorazí v pěti karosářských variantách a na dvou rozvorech. Základ spočívá na nové modulární platformě MQB s příčně uloženými motory a nezávislým zavěšením zadních kol, která se v příštích letech stane základem pro velmi širokou paletu vozů - od nejmenších jako je Audi A1 a Volkswagen Polo, přes Golf, Jettu, Škodu Octavia až po Volkswagen Passat. Menší rozvor s délkou 2 595 mm dostane třídveřový hatchback, kupé a kabriolet. Delší o délce 2 630 mm bude využívat sedan a pětidveřový hatchback. Rozdělení aut bude velmi podobné jako u větší modelové řady A4/A5.

Bez ohledu na typ karoserie by šířka aut měla být identická, a pokud měla nějakého předchůdce, ve srovnání s nimi budou novinky přibližně o deset procent lehčí. O snížení hmotnosti se postará konstrukce kombinující ocel a hliník, který bude používaný například při výrobě přední kapoty. Přední partie jednotlivých typů by měla být společná, včetně hranatější jednodílné masky chladiče a jednolitého pásu LED v hlavních světlech. Předchozí kostičky z LED patří podle Sielaffa minulosti.

To ale také už i práce na novém Audi A3. Vůz je hotový a automobilka se nyní vrhla na vývoj příští generace modelu TT, dokončuje novou Q7 a dělá také na budoucích typech A4 a A5. Motorizace A3 nejsou známé, ale v první linii bude stát několikrát zmiňovaný přeplňovaný čtyřválec 1,4 TFSI s technologií vypínání dvou válců. Určitě ale nebudou chybět ani další známé jednotky 1,8 a 2,0 TFSI s výkony od 160 do 211 koní a mezi diesely se jistě objeví motory 1,6 a 2,0 TDI. S dalšími podrobnostmi se přihlásíme nejpozději v březnu.


Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 1 - Audi A3 sedan Concept foto 01Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 2 - Audi A3 sedan Concept foto 02Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 3 - Audi A3 sedan Concept foto 03Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 4 - Audi A3 sedan Concept oficialni 03Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 5 - Audi A3 sedan Concept oficialni 05Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 6 - Audi A3 sedan Concept oficialni 08Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 7 - Audi A3 sedan Concept oficialni 09Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 8 - Audi A3 sedan Concept oficialni 11Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 9 - Audi A3 sedan Concept oficialni 12Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 10 - Audi A3 sedan Concept oficialni 14Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 11 - Audi A3 sedan Concept oficialni 15Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 12 - Audi A3 sedan Concept oficialni 16Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 13 - Audi A3 sedan Concept oficialni 17Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 14 - Audi A3 sedan Concept oficialni 18Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 15 - Audi A3 sedan Concept oficialni 19Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 16 - Audi A3 sedan Concept oficialni 21Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 17 - Audi A3 sedan Concept oficialni 23Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 18 - Audi A3 sedan Concept oficialni 24Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 19 - Audi A3 sedan Concept oficialni 25Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 20 - Audi A3 sedan Concept oficialni 26
Audi A3 concept

Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 21 - Audi A3 etron concept 01Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 22 - Audi A3 etron concept 02Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 23 - Audi A3 etron concept 03Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 24 - Audi A3 etron concept 04Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 25 - Audi A3 etron concept 05Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 26 - Audi A3 etron concept 06Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 27 - Audi A3 etron concept 07Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 28 - Audi A3 etron concept 08Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 29 - Audi A3 etron concept 09Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 30 - Audi A3 etron concept 10
Audi A3 e-tron concept

Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 31 - Audi A3 2012 skici nove 01Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 32 - Audi A3 2012 skici nove 02Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 33 - Audi A3 2012 skici nove 03Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 34 - Audi A3 2012 skici nove 04Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců - 35 - Audi A3 2012 skici nove 05
První nákresy vypadají neurčitě, skutečnou podobu odhalují koncepty sedanu

Zdroj: Auto Motor und Sport

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.