Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 Sportback e-tron má českou cenu, k mání je pouze u tří prodejců
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní verze s nereálnou spotřebou je k mání od 989 900 Kč. V tu chvíli můžete počítat třeba se 17palcovými koly či automatickou klimatizací.
Slovní spojení „e-tron“ se v posledních dnech objevilo na stránkách Autoforum.cz hned několikrát, přičemž v jednom případě patřilo hybridní verzi Audi Q7, podruhé pak ryze elektrické druhé generaci supersportu R8. Oba tyto modely ovšem v prodeji hned tak neuvidíme. To ale neznamená, že byste si aktuálně nějaký ten „e-tron“ nemohli pořídit. Spřažena s ním ovšem bude karoserie Audi A3 Sportback.
Toto hybridní polokombi momentálně dorazilo na český trh, přičemž pod kapotou nabízí 1,4litrový benzinový motor TFSI o výkonu 150 koní, který je spárován s 102koňovým elektromobilem. V plně hybridním režimu se tedy dočkáte výkonu 204 koní a 350 Nm, s nimiž není problémem akcelerace z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 222 km/h. Tyto hodnoty jsou přitom oproti spotřebě plně reálné.
V rámci žíznivosti ovšem přichází ke slovu metodika Evropské unie, díky čemuž máte počítat s 1,5litrovým průměrem a tedy dojezdem 940 km. A to přesto, že palivová nádrž byla vůči standardnímu vozu zmenšena z 50 litrů na 40 l. Kromě toho Audi A3 Sportback e-tron zvládne čistě na elektřinu jen 50 kilometrů, poté již veškerá tíha visí na bedrech zmiňované spalovací jednotky.
Na dané euro-nesmysly jsme však již zvyklí, pročež tedy jen zmíníme, že lithium-iontové baterie mají kapacitu 8,8 kWh, přičemž dobity mohou být za 3 hodiny a 45 minut z běžné domácí zásuvky, případně pak za 2 hodiny a 15 minut při rychlodobíjení. Při jízdě čistě na elektřinu pak vůz zvládá maximálně 130kilometrové tempo, během kterého může zrychlit z klidu na 60 km/h za 4,9 sekundy.
Techniku ale již necháme být a místo toho se přesuneme k cenám a výbavě. Prozatím budou na českém trhu dvě úrovně Attraction a Ambition, kdy první zmíněná dostala do vínku třeba 17palcová litá kola, LEDky, audio systém MMI, automatickou klimatizaci, plejádu airbagů, systém start/stop nebo paket S-Line. Platit v takovém případě budete 989 900 Kč.
S vyšší úrovní Ambition jsou dále spojeny 18palcové disky (které se podílejí na zvýšení normované spotřeby na 1,6 l/100 km), multimediální systém MMI s navigací a 7palcovým displejem, zadní parkovací senzory nebo sportovní sedadla a látkové čalounění Rallye. Cena se ovšem v tu chvíli navýší na 1 073 900 Kč.
Ve srovnání se standardními motorizacemi se tak jedná o nemalý nárůst, pročež se nedají předpokládat enormní prodejní výsledky. Z toho důvodu ostatně verzi e-tron nenajdete v každém dealerství, ale pouze u vybraných prodejců, jimiž jsou pražský Auto Jarov, karlovarský Car Point a moravský Top Centrum Car.
Více informací najdete v oficiálním ceníku (PDF 451 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení. Projít si přitom můžete i nemalou příplatkovou výbavu, kde najdete třeba exkluzivní kožené čalounění Nappa, jež základní ceny navýší o 125 400 Kč.
Hybridní Audi A3 Sportback e-tron je na českém trhu k mání za necelý milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 18:59 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry