Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche

Ingolstadt jde svou cestou. Namísto společné platformy MSB od Porsche bude mít pro svůj sportovní model v předstihu hotové karbon-hliníkové šasí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche

2.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ingolstadt jde svou cestou. Namísto společné platformy MSB od Porsche bude mít pro svůj sportovní model v předstihu hotové karbon-hliníkové šasí.

Poprvé jsme o nové platformě Volkswagenu nazvané Modularer Standardbaukasten (MSB) psali letos v únoru. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o šasi údajně k nelibosti Audi vyvíjené automobilkou Porsche pro všechny příští koncernové modely s klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Profitovat z něj má druhá generace Panamery, včetně verze Sport Turismo, příští řada modelů Bentley Continental nebo budoucí Audi A8 a uvažovaná vlajková loď A9.

Podobně jako u menší platformy MQB, také MSB se má vyznačovat mimořádnou variabilností. Mezi nejextrémnějšími modifikacemi (ponesou samostatné označení Modularer Sportbaukasten) se dokonce objeví varianty s motorem vzadu pro nástupce Porsche 991 a také provedení s pohonnou jednotkou umístěnou uprostřed před zadní nápravou.

Ještě pár měsíců zpátky se mělo za to, že poslední z uvedených obměn poslouží jako základ pro následující generaci Audi R8 a tím pádem také pro nové Lamborghini Gallardo. Přestože oba stroje mají za sebou (v jednom případě větší, v tom druhém zase menší) facelift a chvíli na trhu ještě vydrží, podle amerického magazínu Car and Driver je příliš pozdě, aby mohly MSB využít ve své stavbě.

Další R8 se má představit ve druhé polovině roku 2014, platforma Porsche však tou dobou nebude dokončená - příchod Audi A8 v roce 2016 nebo 2017 je náznakem, kdy bude. To má být důvodem, proč konstruktéři v Ingolstadtu již delší dobu pracují na svém vlastním základu nové R8, který vychází z původního hliníkového prostorového rámu. Vylepšení vlastní platformy zahrnuje použití kompozitových materiálů a to nejen karbonu, ale také kevlaru a dost možná i tradičnějšího sklolaminátu - uplatnění najdou třeba při výrobě prostředních sloupků nebo přepážky mezi kabinou a motorovým prostorem.

Cílem je napodobit lehkost a strukturální pevnost celokarbonové karoserie při významně nižších výrobních nákladech, přičemž poznatky získané při vývoji tohoto „multi-materiálového prostorového rámu“ poprvé našly uplatnění u pařížského konceptu Audi Crossline. Je téměř jisté, že právě takto bude vyrobena nová R8, která má opět dostat přepracované motory 4,2 V8 a 5,2 V10 při zachování atmosférického plnění. Prodej by měl být odstartován ještě před koncem roku 2014.


Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 1 - Audi R8 2012 facelift 01Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 2 - Audi R8 2012 facelift 02Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 3 - Audi R8 2012 facelift 03Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 4 - Audi R8 2012 facelift 04Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 5 - Audi R8 2012 facelift 05Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 6 - Audi R8 2012 facelift 06Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 7 - Audi R8 2012 facelift 08Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 8 - Audi R8 2012 facelift 09Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 9 - Audi R8 2012 facelift 10Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 10 - Audi R8 2012 facelift 13Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 11 - Audi R8 2012 facelift 14Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche - 12 - Audi R8 2012 facelift 15
R8 má za sebou facelift, na trhu však už nevydrží tak dlouho, aby mohla využít chystanou platformu Porsche

Zdroj: Car and Driver přes Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše