Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem

29.9.2016 | Robert Malík | 15 příspěvků

(+ videa) Nejnovější stíhačka z rodiny ingolstadtských RS dostala nový motor 2,5 TFSI s výkonem 400 k, který spolu s quattrem zajistí stovku za 4,1 s.

Tohle je další z pařížských premiér, které nás sice nemají čím překvapit, ale přesto mají moc potěšit. Audi RS3 zabalené do čtyřdveřové karoserie sedanu bylo nejdříve odhaleno na interní prezentaci automobilky, aby se nakonec v nedbalkách prohánělo po Severní smyčce Nürburgringu. Přesto tato ingolstadtská novinka nepochybně stojí za pozornost a tady máte detailní souhrn nejdůležitějších informací.

Předně stojí za zmínku motor. Ačkoli by se mohlo zdát, že Audi jen s drobnými retušemi recykluje původní pětiválec, pravda je taková, že se pod přední kapotou ostrého sedanu usídlila jeho nejnovější generace, která je díky hliníkové klikové skříni o 26 kilogramů lehčí než agregát v RS3 Sportback. Novinkou je také zdvojené vstřikování, přičemž jedna sada vstřikovačů dávkuje palivo do nasávacího potrubí, zatímco ta druhá přímo do spalovacích komor.

Výše uvedené berte jako důležitou úsporu hmotnosti nad předními koly, tím ale výčet dobrých zpráv nekončí. Nejnovější reinkarnace přeplňované řadové pětky o objemu 2,5 litru produkuje rovných 400 koňských sil v rozmezí od 5 850 do 7 000 otáček za minutu a maximální točivý moment 480 newtonmetrů dostupných od 1 700 do 5 850 ot./min.

Tohle všechno stačí malému sedanu v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol k akceleraci z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je - pro ilustraci - naprosto stejný čas, který při stejné disciplíně potřebuje o třídu větší BMW M3 se šestiválcem o výkonu 431 koní.

Nejvyšší rychlost kompaktního sedanu se čtyřmi kruhy na přídi činí 250 km/h, nicméně za příplatek si Audi trochu pohraje se softwarem a posune elektronický omezovač až na 280 kilometrů v hodině.

Pokud jde o podvozek, navenek mu dominují standardně dodávané devatenáctky s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, které lze na přání vyměnit za poněkud širší gumové válce s rozměrem 255/30 R19. Neméně impozantně vypadají také brzdy. Ty přední mají průměr 370 mm a kombinují se s až osmipístkovými třmeny, zadní pak mají 310 mm. V případě, že by vám to nestačilo, Audi vymění přední ocelové kotouče za karbon-keramiku, rozměry však neuvádí.

Audi RS3 Sedan má ve srovnání se sériovým autem o 25 mm snížený podvozek, agilitu v zatáčkách ale vylepšují i další úpravy. Přední náprava byla rozšířena o 20 mm, ta zadní pak o 14 mm. U základního provedení budou k mání pasivní tlumiče, součástí podvozku s přídomkem RS sport ale dostanete adaptivní jednotky pracující v režimech comfort, auto anebo dynamic.

Uvnitř nejnovější RS3 následuje své sourozence a podobně jako modely TT či R8 nabídne digitální přístrojový panel, kožené čalounění s kontrastním prošíváním, karbonové či kovové panely či výsuvný displej na palubní desce. Samozřejmostí jsou sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kombinací kůže a alcantary, přičemž tento materiál najdete také na stropnici, dveřích či středovému tunelu.

Pokud si nepotrpíte na zvuk pětiválce, můžete si objednat také špičkové audio Bang & Olufsen se čtrnácti reproduktory a výkonem přes 700 wattů. Kolik bude Audi chtít za tohle všechno, prozatím nebylo specifikováno, nicméně i s ohledem na vyšší výkony je stoprocentně jisté, že více, než momentálně svým zákazníkům účtuje za RS3 Sportback.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 1 - Audi RS3 Sedan zive 01Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 2 - Audi RS3 Sedan zive 02Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 3 - Audi RS3 Sedan zive 03Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 4 - Audi RS3 Sedan zive 04Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 5 - Audi RS3 Sedan zive 05Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 6 - Audi RS3 Sedan zive 06Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 7 - Audi RS3 Sedan zive 07Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 8 - Audi RS3 Sedan zive 08Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 9 - Audi RS3 Sedan zive 09Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 10 - Audi RS3 Sedan zive 10Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 11 - Audi RS3 Sedan zive 11{
Audi RS3 sedan se naživo v Paříži ukázalo v neobvyklé modré barvě

Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 12 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 01Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 13 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 02Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 14 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 03Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 15 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 04Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 16 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 05Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 17 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 06Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 18 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 07Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 19 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 08Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 20 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 09Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 21 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 10Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 22 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 11Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 23 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 12Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 24 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 13Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 25 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 14Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 26 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 15Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 27 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 16Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 28 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 17Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 29 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 18Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 30 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 19Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 31 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 20Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 32 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 21Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 33 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 22Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 34 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 23Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 35 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 24Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 36 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 25Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem - 37 - Audi RS 3 sedan premiera Pariz oficialni 26
Pětiválec pod kapotou RS 3 je zcela nový, ve srovnání s minulou generací se jeho hmotnost snížila o 26 kg a výkon poskočil o 33 koní

Robert Malík

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama