Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová série vznikne jen 500 kusech. Kupé i roadsteru přidává unikátní lak, litá kola a zadní křídlo, interiér pak obohatí o šedo-žluté čalounění.
O malém německém kupátku jsme se již delší dobu nezmiňovali, zejména o jeho současné produkční verzi. V posledním roce nám totiž stránky plnily spíše zmínky o koncepčním modelu TT ultra quattro, který oproti standardu shodil tři sta kilo. Ten ale ve výsledku nevznikne, a tak očividně nastala chvíle, kdy bychom se měli vrátit ke standardnímu provedení. Ideálnější příležitost ostatně hned tak nenajdeme, neboť Audi momentálně slaví důležitý milník ve své historii - od roku 1998 totiž vzniklo půl milionu exemplářů kupé a roadsteru.
Tuto událost se německá automobilka rozhodla oslavit speciální verzí TTS Competition, která vznikne z prozaického důvodu pouze v 500 kusech. Vůči standardu se bude lišit hlavně lakem, který dostanete ve žlutém odstínu Imola nebo šedém Nimbus. Roadster pak s touto exkluzivní barvou bude moci spárovat černou nebo šedou střechu, mimo to pak pro obě verze zůstává vyhrazené napevno uchycené zadní křídlo a 19palcová kola Rotor obutá v pneumatikách o rozměru 225/35.
Uvnitř TTS Competition nabízí šedé kožené čalounění s kontrastními a ozdobnými švy ve žlutém odstínu. Nechybí ani ozdobné prahy s nápisem „1 of 500“, do standardu se pak dostaly i zadní parkovací senzory. Tím ale odklon od série končí, přičemž po stránce cenové si Audi za limitovanou edici účtuje o 1 900 Eur (49 400 Kč) navíc. Ovšem pouze za předpokladu, že dále nesáhnete třeba po příplatkovém podvozku s magnetickými tlumiči.
Po stránce mechanické ovšem žádný odklon neočekávejte, ať již ve výbavě zaškrtnete cokoliv. Pod kapotou kupé i Roadsteru bude totiž vždy dřímat čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 272 koní. Uzavřený model s automatem S tronic díky této síle sprintuje na stovku za 5,5 sekundy, verzi s manuálem (a automatickému Roadsteru) ale tato disciplína zabere 5,7 s (otevřený vůz s manuálem je o další dvě desetiny pomalejší).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Speciální Audi TTS Competition slaví půl milionu vyrobených kusů. Oproti sérii se ovšem liší jen několika doplňky, mezi něž patří třeba napevno uchycené zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 2 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB