Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek
16.9.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Artega, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Borgward, Bugatti, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar
- Kia, Lamborghini, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz
- Land Rover, Mini, Mistubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Renault, Rolls-Royce, Seat, Smart, SsangYong, Suzuki
- Škoda, Thunder, Toyota, Volkswagen
Renault Alaskan - koncept
Francouzská automobilka v půlce letošního roku představila pick-up Duster Oroch. Ten ovšem zamířil do prodeje pouze v Latinské Americe, což celou řadu živnostníků dozajista zklamalo. Přeci jen byse tato karosářská verze dozajista uchytila také na evropském kontinentu. Toho si je ovšem značka vědoma, zvláště když dle analytiků pick-upy tvoří rovnou třetinu prodejů lehkých užitkových vozů. Na autosalon ve Frankfurtu proto míří koncept Alaskan, který předznamenává produkční verzi, jež se v prodeji ukáže v prvním pololetí příštího roku.
Protentokráte nás přitom francouzský pick-up nemine, neboť se jedná o globální model. Navíc jeho evropské angažmá více než potvrzuje pohonná jednotka, kterou je podélně uložený nadvakrát přeplňovaný 2,3litrový čtyřválcový turbodiesel z řady Master. Počítat bychom tedy mohli s výkonem 135 nebo 165 koní a 340 či 360 Newtonmetry točivého momentu, o jejichž přenos se u dodávky stará šestistupňový manuál.
S touto silou by měl pick-up bez problémů zvládnout až tunu materiálu naloženého na zadní korbu, přičemž zasloužit se má také o působivou jízdní dynamiku a zároveň i nízkou spotřebu. Nic konkrétního však prozatím řečeno nebylo, některé detaily by ovšem automobilka mohla odhalit ve Frankfurtu. Sériové parametry ale nejspíše můžeme očekávat až příští rok v březnu v Ženevě.
Přečtěte si více: Koncept Alaskan vznikl ve spolupráci s firmou Hasselblad, založen zřejmě bude na Nissanu Navara.
Renault Mégane 2016 - nová generace
Již během úniku prvních fotek nového Renaultu Mégane jsme naznačili, že oficiální představení muselo být na spadnutí. Francouzi ovšem ani přes neplánované odhalení nechtějí věci uspěchat a svou novinku budou tahat z rukávu pěkně pomalu. Momentálně tu totiž máme jen menší sadu fotek a krátkou tiskovou zprávu, která pár klíčových detailů zmíní, nicméně většina je i nadále tajemstvím.
Než se přitom k technickým informacím dostaneme, zastavíme se krátce u designu. Názor na něj si musí udělat každý sám, přičemž jak jsme zmínili již včera, je to Talisman v menším provedení. A to se všemi klady i zápory. Zatímco přitom koncová světa zasahující prakticky až ke středovému znaku vypadají podle nás působivě a zádi dodávají nemalou agresivitu, čelními zakroucenými LEDkami si příliš jisti nejsme.
Od úvah o designu se přesuňme k těm několika málo informacím, které značka vypustila do světa. Tak tedy, nový francouzský hatchback je o 25 milimetrů blíže k zemi než jeho předchůdce. Zároveň se pyšní rozchodem kol širším vpředu o 47 a vzadu o 39 milimetrů. Vše pak umocňuje rozvor protažený o 28 mm a kratší převisy, pročež tu máme velmi atletický postoj a siluetu s koly natěsnanými v rozích.
Přečtěte si více: Nový Renault Mégane byl odhalen rovnou i ve verzi GT, více víme také o chystaných motorech, máme pro vás i další detaily a obrazové materiály odhalené až přímo ve Frankfurtu.
Renault Talisman 2016 - nový model
Renault Talisman není na stránkách Autoforum.cz žádnou novinkou, zmiňujeme se o něm již od roku 2012. Až dosud se ovšem sedan s tímto názvem prodával pouze v Číně, nyní francouzská značka představila jeho evropskou verzi. Ta v showroomech zaskočí za Lagunu a Latitude, přičemž Renault využil svého partnerství s Daimlerem a pozval německé experty do továrny v Douai, aby zkontrolovali kontrolu kvality. Navzdory tomuto kroku, který má být zárukou dokonalého zpracování a spasování jednotlivých dílů, však pod kapotou sedanu Talisman nenajdeme jediný prvek s logem třícípé hvězdy.
Základní verze přitom dostanou do vínku 4,2palcový středový displej, ty vrcholnější se ovšem pochlubí 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, která je součástí multimediálního systému R-Link 2. Stejně tak lze v těchto případech počítat také s audio systémem Bose se 13 reproduktory nebo předními sedadly s technologií Cover Carving, která jsou o jedno kilo lehčí než standardní sedáky a navyšují prostor pro kolena vzadu o 3 cm.
Zajít ovšem můžete ještě dále, pokud se rozhodnete pro vrcholnou úroveň Initiale Paris. Ta dostala zvenčí do vínku lak Amethyste Black a 19palcová kola (základní verze jsou osazeny šestnáctkami), dovnitř se pak nastěhovalo kožené čalounění, přední sedadla s masážním strojkem a nastavením v deseti směrech, laminovaná boční okna zvyšující ticho či exkluzivní koberečky. Počítat pak můžete i se speciálním přístupem v servisech.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení francouzské novinky, za jejíž kvalitu ručí Němci.
Renault Talisman Grandtour 2016 - nový model
Renault Talisman s tříprostorovou karoserií nebude jediná verze v nabídce, jak ukazuje oficiální odhalení Talismanu s karoserií kombi nazvaného u nás nejspíše Grandtour, možná také Estate. A pro českého zákazníka to není nezajímavá premiéra - nejen proto, že jde o kombi, ale i proto, že praktičtější provedení Talismanu bylo považováno za horkého kandidáta na překonání Škody Superb Combi v případě „kufrové jedničky” své třídy.
Kombík rozhodně nebude horší volbou přinejmenším po stránce designu. Francouzům se tahle pětidveřová karoserie docela povedla a na zádi zůstala světla elegantního, i když poněkud nefrancouzského sedanu. Vnější rozměry Grandtouru jsou úplně stejné jako u sedanu - délka je 4,85 metru, šířka 1,87 m, výška 1,46 m a rozvor 2,81 metru. Nejpodstatnější je u kombíku samozřejmě objem zavazdelníku a zde za jistých okolností může být sedan lepší. Kombi totiž nabídne „jen” 572 litrů prostoru pro zavazadla v základní konfiguraci, tedy pod krycí roletou. Sedan zde má 608 litrů.
Talisman Grandtour tedy bude patrně cílit spíš na ty, kteří budou často využívat výšky zavazadelníku. Ta zatím přesně známa není, ale víme, že na délku sem dáte předmět dlouhý nanejvýš 1 116 mm; po sklopení sedaček se délka zvětší na 2 010 mm a objem zavazadelníku také naroste na 1 700 litrů. To je o dost méně než např. Škoda Superb Combi, ale další konkurent, Opel Insignia Sports Tourer, na Renault nemá.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky francouzského kombíku, více víme také o výbavě.
Rolls-Royce Dawn - nový model
Britská automobilka Rolls-Royce zjevně vstupuje do nové éry, která je spojena s moderním digitálním věkem. Vůbec poprvé v historii značky totiž došlo k online představení nového modelu. Podle šéfa značky Torstena Müllera-Ötvöse se tak přitom děje hned z několika důvodů, přičemž jedním z nich je stále mladší zákaznická základna automobilky. Mnohem podstatnější je ale prý fakt, že světové autosalony již nemají takový význam a jakákoliv tmaní premiéra již postrádá své kouzlo. S tím se dá jen souhlasit, i když to neznamená, že se nový Rolls-Royce Dawn neobjeví ve Frankfurtu.
Novinka je značkou popisována jako „nejvíce společenská“ v její historii, což má souvislost zejména s vnitřní konfigurací. Dawn by totiž měl bez problémů svézt čtveřici dospělých, které zároveň hodlá obklopit zcela novými emocemi. A to přesto, že založen je na kupé Wraith. S modelem s pevnou střechou však sdílí pouze 20 procent karosářských dílů, veškerý zbytek je zcela nový. To se týká především plátěné stahovací střechy, která se složí pod zadní kryt během 22 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h.
Mimo to byla přepracována příď, kdy čelní maska je o 45 milimetrů více zapuštěna do motorového prostoru, zatímco přední nárazník byl prodloužen o 53 mm. Díky tomu působí karoserie s nataženou i staženou střechou vyrovnaněji. Tradiční atributy značky však zůstaly zachovány, pročež tu máme dlouhou čelní kapotu, krátký přední a dlouhý zadní převis či 20palcová nebo 21palcová litá kola, jejich výška společně s pneumatikami odpovídá přesně polovině výšky celého boku.
Přečtěte si více: Kompletní představení již několikátého Dawnu v historii britské značky.
Seat Ibiza Cupra 2016 - facelift
Podobně jako se změnil Volkswagen Polo GTI, dostane stejné úpravy i Seat Ibiza Cupra - 1,4litrový čtyřválec s turbem a kompresorem nahradí 1,8litrový motor, přeplňovaný jen turbodmychadlem a spojený s manuálním šestikvaltem. A jeho výkon bude přesně stejný jako u Pola, tedy 192 koní a 320 Nm. To znamená zrychlení na stovku za 6,7 vteřiny - opět, totožně s Polem GTI. Maximálka bude 235 km/h.
To je z faceliftu Ibizy Cupra, který se živě odhalí na frankfurtském autosalonu, to nejpodstatnější, ale není to všechno. Zvenčí dostane tento stroj také pár úprav, stejně jako civilní modely, vidíme nový design světel. Standardem tu budou xenony vpředu a LEDky vzadu a vůz bude jezdit na sedmnáctipalcových kolech.
Kabina se změnila trochu víc. Najdeme tu třeba volant z Leonu a také přístrojový štít a výdechy klimatizace jsou jiné. Novinek se dočkal i palubní infotainmentový systém, který nově bude podporovat nejen MirrorLink, ale také Android Auto i Apple CarPlay. Kromě toho dostane i nový design.
Přečtěte si více: Další detaily a fotky k dokonalému faceliftu malé Cupry.
Seat Leon Cross Sport - koncept
Seat a jeho dvoupísmenná označení karosářských verzí mohou být pro leckoho matoucí - máme tu Leon ST a SC, tedy kombík a třídveřový hatchback. Aby toho nebylo málo, do nabídky zřejmě přibude ještě jeden model, a ten se bude jmenovat CS - Cross Sport. Ukáže se coby koncept na autosalonu ve Frankfurtu a nebude to jen tak ledajaký stroj
Podle Seatu to je „nová definice sportovnosti”, ve skutečnosti to je jediné - třídveřový crossover ve stylu Leonu X-Perience s horou výkonu. Kombinuje tedy výkon sportovního kompaktu, siluetu kupé a pohon všech kol, hovoří dále automobilka. „Leonem Cross Sport zkoumáme novou filozofii: výkony Leonu Cupra a všestrannost crossoveru,” uvedl Jürgen Stackmann, šéf Seatu.
Čtete správně, tohle auto je třídveřovým Leonem Cupra v pohorkách a výkon motoru bude posílat na všechna kola. A neomezí se na „pouhých” 290 koní, z dvoulitru pod kapotou bude turbo dolovat rovné tři stovky koní a 380 Nm, stejně jako v případě Golfu R. Budete-li na asfaltu, tohle auto zvládne stovku za 4,9 vteřiny, patrně s převodovkou DSG, ale doufejme, že bude k mání i poctivý manuál, pakliže dorazí sériové provedení.
Přečtěte si více: Detailní představení studie španělského všeuměla.
Seat Leon Cupra 290 - inovovaná verze
Již před nějakými třemi týdny se objevily informace, že Seat Leon Cupra dostane do vínku vyšší výkon. Nikoliv však slabší verze, která doposud i nadále produkuje 265 koní. To nás ale trápit nemusí, neboť v českých luzích a hájích je k mání pouze ta potentnější, jejíž dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI dával k dobru 280 koní. Ona modifikace však přinesla desetikoňový bonus, což se projevilo i změnou názvu daného modelu.
Nově tu máme novou menší sadu fotek, na které je zachycena již výkonnější verze. Rozdíl oproti dosavadnímu provedení ovšem poznáte pouze plaketky na zádi, kde se změnilo ono číslíčko. Veškeré další modifikace jsou však již mechanické, přičemž kromě vyššího výkonu se Leon Cupra 290 pyšní také poladěným výfukovým ústrojím. To by přitom nyní mělo ještě lépe dávat najevo potenciál pod kapotou.
Nic dalšího však již tisková zpráva nezmiňuje, zopakovat tedy již můžeme známá fakta. Tak tedy, s 290 koňmi zvládne třídveřový Leon SC Cupra stovku za 5,7 sekundy při volbě automatické převodovky DSG, s manuálem je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost v obou případech vrcholí 250 km/h, v případě spotřeby pak můžete počítat s 6,6litrovým, resp. 6,7litrovým normovaným průměrem.
Přečtěte si více: Teď už známe i české ceny posílené Cupry.
Seat Mii FR Line a Mango - nové verze
Nový Seat Leon Cross Sport není jedinou novinkou španělské automobilky, která se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Očekávat můžeme také dvě verze modelu Mii. Na té první značka spolupracovala s módní firmou Mango, přičemž do prodeje zamíří pouze 750 exemplářů. Zvenčí všechny dostanou třívrstvý lak Oryx White, se kterým ostře kontrastují kryty zpětných zrcátek a středy litých kol vyvedené ve vínovém odstínu Velvet.
Vínová se objeví rovněž v interiéru, kde ozdobí volant, výdechy klimatizace a přístrojový štít. Počítat lze rovněž se specifickým čalouněním a lemy koberečků, ve výbavě se pak exkluzivně objeví také bezdrátová dobíječka mobilů. Jelikož navíc přichází podzimní a zimní sezóna, je součástí dodávky každého vozu vínová vlněná šála. A aby toho nebylo málo, dorazí ve speciálním boxu ještě unikátní klíčenka a kabelka.
Pod kapotou lze již počítat se zcela standardním pohonným ústrojím. Tedy s litrovým tříválcem, který dává k dobru 60 až 75 koní. Z toho plyne, že zákazníci si mohou vybrat motor dle svého uvážení, přičemž kromě základních specifikací mohou sáhnout také po variantě Ecomotive emitující 95 gramů emisí CO2 na kilometr nebo modelu Ecofuel, který počítá se spalováním zemního plynu. Emise v tu klesají na 79 g/km.
Přečtěte si více: Další fotky a známé informace o obou nových provedeních Seatu Mii.
Smart ForTwo Cabrio 2016 - nová generace
S novou generací Smartu ForTwo a ForFour nás německá automobilka seznámila již před více než rokem, přičemž premiéru tato dvojka měla na autosalonu v Paříži. Pro letošek si přitom francouzská metropole bere volno, neboť motor show bude hostit Frankfurt. Zde se pro změnu dočkáme premiéry otevřeného modelu, přičemž ten je k dispozici pouze jako dvoumístný. Do prodeje pak zamíří na počátku příštího roku.
Stejně jako v případě odcházejícího modelu se dočkáme poloautomatické plátěné střechy. Ta se nad zavazadlový prostor složí během pouhých 12 sekund po stisknutí tlačítka v kabině či zvenčí na dálkovém ovládání. Na svém místě přitom zůstanou napevno uchycené koncové sloupky i nosníky mezi nimi a čelním oknem. Ty je ovšem možné ručně složit do víka zavazadelníku, načež uvnitř zůstává nějaký ten prostor.
Samotné plátno může být složeno nejen po zastavení vozidla, ale také za jízdy, a to i při plné rychlosti. Ta u verze osazené přeplňovaným 0,9litrovým tříválcem o výkonu 90 koní činí 155 km/h, spotřebu či čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku však značka nezveřejnila. Dodává však, že pohonnou jednotku je možné spřáhnout s pětistupňovým manuálem i dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky kabrioletu, jehož torzní tuhost oproti předchůdci narostla o 15 procent.
SsangYong XLV-Air a XAV-Adventure - koncepty
Korejská automobilka SsangYong v hesenské metropoli představí dva koncepty XLV-Air a XAV-Adventure. Druhý zmiňovaný by měl posloužit jakožto základ pro budoucí Korando, které se nejspíše objeví někdy v roce 2017. Oslovit má hlavně mladší zákazníky s aktivním přístupem k životu, přičemž kromě agresivního vzhledu chce ohromit výjimečnými jízdními vlastnostmi v terénu. Nicméně nezajímavý nemá být ani na obyčejné silnici.
Koncept XLV-Air pro změnu staví na stejných hodnotách jako Tivoli, což není zdaleka překvapivé, neboť půjde o sedmimístné provedení tohoto crossoveru. Tato verze navíc před nedávnem byla nachytána během testů, její příchod do showroomů je tak již hotovou věcí. Očekávat ji máme v příštím roce, neboť SsangYong hodlá odhalovat každoročně jeden zcela nový produkční model.
Žádné další informace momentálně nejsou k dispozici, snad kromě faktu, že také produkční XLV-Air dostane 1,6litrový benzinový nebo 1,6litrový dieselový motor. Ty pak budou moci zákazníci spřáhnout s manuální převodovkou či automatem Aisin, na výběr bude rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol.
Suzuki Baleno 2016 - nová generace
Volkswagen Polo a Ford Fiesta by se měly začít obávat, neboť japonská automobilka na autosalonu ve Frankfurtu odhalila nové Suzuki Baleno. To se pyšní hlavně značnou praktičností, neboť přichází se zavazadlovým prostorem o objemu 355 litrů. Evropskou konkurenci tak překonává nemalou měrou, přestože v rámci rozměrů zaujme na silnici prakticky stejnou plochu. Je 3 995 milimetrů dlouhé, 1 745 mm široké a 1 470 mm vysoké.
V motorovém prostoru lze počítat prozatím s trojicí agregátů, přičemž základem je 1,2litrový atmosférický motor Dualjet. Ten dává k dobru 90 koní a 120 Nm, o jejichž přenos se standardně stará pětistupňový manuál. Vůz v t0to kombinaci emituje 101 gramů emisí CO2 na kilometr. Mimo to ovšem můžete sáhnout rovněž po automatické převodovce CVT.
Dále se v nabídce objeví nový přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet, který byl naladěn na 112 koní a 170 Nm. Také zde je standardem pětistupňový manuál, dopřát si ovšem můžete také regulerní automat. K dispozici je pak ještě mikro-hybridní varianta 1,2litrového motoru zvaná SHVS, která počítá s integrovaným startérem/generátorem.
Přečtěte si více: Vše známé o novému Balenu včetně čtveřice výmluvných videí.
Suzuki Vitara S - nová verze
Nabídka motorů pro novou generaci Vitary doposud sestávala ze dvou jedna-šestek. První byl atmosféricky plněný benzín, druhá turbodiesel, obě o výkonu 88 kW (120 koní). Ani z jednou z nich to není právě rychlík, proto případné zájemce jistě potěší zpráva o novém motoru, který byl představen na frankfurtském autosalonu.
Jde o jednotku z rodiny Boosterjet, jehož litrového člena najdeme pod kapotou nového Balena. U Vitary jde o čtyřválec o objemu 1,4 l, který produkuje maximální výkon 103 kW (140 k) a jehož točivý moment vrcholí na 220 Nm. Malé SUV s ním dosahuje spotřeby průměrně 4,7 l/100 km, což je lepší číslo než u stávající 1,6. Je tedy pravděpodobné, že ta v dohledné době z nabídky zmizí.
Vrcholnou verzi S od zbytku poznáte podle pětidílné masky, LED světel pro denní svícení a červených doplňků v interiéru. K její standardní výbavě mají patřit systém automatického brzdění a adaptivní tempomat. Novinkou je také integrace systému Apple CarPlay umožňující propojení 7" displeje a iPhonů. K prvním zákazníkům by se měla dostat ještě před koncem roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 55 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 52 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva