Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron prý udělá stovku za 2 s, stanoví nová měřítka
26.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti Chiron už se rýsuje. Nabídne prý parametry některých vozů F1. Motor si ponechá obří, hrozil mu ale i downsizing, na „pouhý” čtrnáctiválec.
Duchovní otec původního Veyronu už možná není kapitánem koncernu Volkswagen, jeho odkaz ale bude ve firmě žít ještě hodně dlouho. A jedním z důkazů se stane i vůz, o kterém jsme hovořili naposledy včera, když se prohnal po Severní smyčce Nürburgringu.
Jde o Bugatti Chiron, nového krále superaut, který se možná už příští rok má stát tím, čím byl před nějakými deseti léty Veyron - vozem naprosto výjimečným a pro ostatní výrobce tak nedostižným, že budou i po dekádě na trhu vyslovovat jeho jméno s úctou. O tomto autě už jsme si v minulosti leccos řekli, britský Car ale vyštrachal nové a přesnější detaily, které berou dech.
Jisté už je prý samotné jméno Chiron, za což budeme jenom rádi - jméno výjimečného pilota tak výjimečnému vozu jistě padne. Zajímavější jsou ale technické podrobnosti, z nichž některé jsou pro běžného smtelníka až trochu komické. V době, kdy se děsíme nástupu tříválce 1,0 TSI i do Octavie, měl downsizing stihnout i nové Bugatti. Nestane se to, vůz si zachová motor 8,0 W16 se čtveřicí turbodmychadel i kdyby ale došlo k opaku, náhradou nemělo být nic méně opulentního - čtrnáctiválcový motor se stejným počtem turb. Takto víme, že novinka bude poháněna v základech stejnou jednotkou, totožný výkon ale dávat nebude - osmilitr se nadechne k dodávce až 1 500 koní a 1 500 Nm točivého momentu na všechna kola, což jsou ohromující čísla.
Z naznačeného by se mohlo zdát, že Chiron bude jakýmsi facelfitem či evolucí Veyronu, ale nebude tomu tak. Údajně 92 % dílů vpzu bude nových a stihnou i samotný motor, který má navzdory absenci downsizingu používat systém deaktivace válců a pracovat také s elektricky poháněnými turby. Auto má být na jednu stranu více každodenní, na druhou ale prý nabídne „výkonnostní parametry některých vozů Formule 1”.
Řeč je nejspíše o dynamice, která bude znovu z jiného světa. Když kdysi přišel na trh první Veyron, bylo jeho zrychlení na stovku pod 3 sekundy něčím mimořádným, dnes této hodnotě dokáže konkurovat i řada podstatně levnějších aut. Novinka tak má všem zasadit velmi tvrdý úder a posunout meze možného o hodně dále - akcelerace na stovku má trvat jen 2 sekundy a maximální rychlost se posunout až k hranici 463 km/h. A Bugatti si dá záležet i na spotřebě paliva, v kombinaci se má dostat pod hranici 20 litrů na 100 km...
Vypadá to na nový stroj snů, ještě chvíli si o něm ale budeme muset nechat jen zdát. Je otázkou, co s dobou jeho příchodu udělá rezignace Ferdinanda Piëcha, neboť to byl právě on, kdo slíbil jeho příchod na trh v roce 2016. Zdá se však, že všechny práce již pokračují podle plánu a první sériové auto s dvousekundovou akcelerací na stovku bychom mohli poznat už do roka a do dne...
Teoretická podoba Chironu zatím nemá žádné pevné základy
Starší snímky testovací muly „nového Veyronu”
Již publikované video z testů na Nordschleife
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva